Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjoppie schreef:van prof word ik wat kriegelig dat klopt zeker, maar als je mijn posts terugleest dan zie je dat ik vind dat er geen absolute manier is, en dat het niet zwart wit is en dat alles af hangt van het paard, de ruiter, de graad van africhting en de gemoedstoestand. Dat er constant gekeken moet worden naar wat kan, mag en verantwoord is. dat er constant compromissen gesloten moeten worden. En dat er geen goed of slecht is, slechts anders is. Ik ben daar niet star in, ik kan er alleen niet tegen als iemand die alles alleen op zijn eigen manier ziet, nooit compromissen sluit (en dat valt terug te lezen) en alleen op DIE manier want alleen DIE manier is goed tegen mij zegt dat LDR ruiters hun paarden breken. Nou ben ik geen LDR ruiter, maar toch vind ik dat boute uitspraken.
Evenals het ontwijken van stellingen van mij omdat hij er gewoon geen antwoord op heeft, en mij dan wel wer een nieuwe vraag voorlegt waar ik dan geduldig weer op inga. Eigenlijk ben ik gek natuurlijk. Maargoed.
kamsel schreef:Nou is toch al meerdere malen aangegeven dat deze methode/techniek alleen gebruikt dient te worden door kundige ruiters. In de basissport heeft geen enkele ruiter dit nodig én geen enkele basisruiter is kundig genoeg, dus is het compleet nutteloos deze als voorbeeld te nemen. Dat is net zoiets als zeggen dat paardrijden met zweep zielig is.
tjoppie schreef:Heb je vandaag al in de spiegel gekeken Murphy? Ik wil mijn onderbouwing best nog wel voor een derde keer speciaal voor jou kopieeren hier hoor.
En ik voor een ben geen voor of tegenstander van LDR, dat ik de techniek begrijp maakt mij geen voorstander. Wellicht een cursusje lezen, en dan vooral begrijpend lezen? Jij zit zo vast in je gedachtegang dat je zelf allemaal invullingen maakt om vooral niet open te staan voor andere visies, in de voksmond ook wel kortzichtig genoemd. Hoe wil je jezelf ontwikkelen als je niet kan luisteren/lezen naar wat mensen te zeggen hebben, behalve als het mensen zijn die in jouw straatje praten? Zo kom je nooit ergens behalve het inderdaad afzeiken van mensen met een andere gedachtegang dan jij.
Ik vind correct LDR op een paard wat dat niveau aankan en met een kundige ruiter prima. Ik heb ook geschreven waarom ik dat prima vind. Dat jij het slecht vind, dat is jouw ding, kan ik niks aan doen. Ik wil dat net zo hard niet horen als dat jij niet wil horen dat het eigenlijk prima is.
Hoe kan een bokker ervaring hebben met correct LDR? De topruiters zitten hier echt niet hoor, dus er is er niet een welke ervaring heeft met correct LDR, wel met prutswerk, en ja dat is slecht! Maar dat heeft niks met LDR te maken. Dat ene Athlete denkt dat dit met LDR te maken heeft kan ik niks aan doen.
Abacab schreef:sjow hier is veel interessants gebeurt, ik ga snel weer bijlezen
ZZonneglans schreef:Abacab schreef:sjow hier is veel interessants gebeurt, ik ga snel weer bijlezen
Ik zou zeggen, bespaar je de moeite, het is enkel ordinair moddergegooi.
Het is ook te hopen dat de mods dit topic snel op slot rotten en professor en dat zure groepje van hem fijn naar zijn eigen heimat sturen, voordat dat dit ongeciviliseerde sfeertje zich als een koeienvlaai verder uitspreidt over bokt.
Niemand leest hier wat er eigenlijk gezegd wordt. Dit is toch een wat volwassener topic, qua leeftijd dan, maar de toon in dit topic net als in arvskr is niet bepaald voorbeeldig, maar respectloos, ordinair en dom hufterig gedrag jegens elkaar en anderen. Het blind volgen van een man (?) van 60 (?) die zich gedraagt als de eerste de beste godsdienstwaanzinnige is werkelijk belachelijk. Pochen over het begeleiden van combinaties van hoog niveau naar nog hoger niveau, maar dan niet thuis geven is werkelijk slap, om niet over de rest van het verbale gebraak te spreken.
Het gebrek aan begrijpend lezen, inlevingsvermogen en het luisteren naar elkaar, respect voor elkaar en nadenken over argumenten is werkelijk stuitend. Om niet te spreken over het totale gebrek aan een deugdelijke argumentatie, "beren op een gloeiende plaat dansen ook"...google eens op drogredenering zou ik zeggen. Ook zou ik het meerendeel hier het boek 'Hoe hoort het eigenlijk?' willen aanraden.
Mij zie je hier niet meer terug.