Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:43

Dani_ schreef:
Famke160301 schreef:
Waarom kan een paard niet zo denken? Nogmaals, we zijn niet helderziend, zodat we de gedachtes van paarden kunnen lezen, helaas.

Er is wél bekend hoe paarden 'denken'. Hoe ze leren. Waarom ze doen wat ze doen en waarom ze reageren zoals ze reageren. Hierover zijn zát boeken geschreven en is meer dan genoeg informatie beschikbaar. In mijn ogen moet een ieder die een paard gaat inrijden hiervan op de hoogte zijn en zich hierin verdiept hebben. Het wordt anders wel erg lastig om een paard iets te leren terwijl je elkaar niet begrijpt en je je niet in het paard kunt verplaatsen.

Het spijt me heel erg, maar ik heb deze boeken niet gelezen en heb toch met alle paarden succes gehad met zadelmak maken!
Ik vind het veel erger als mensen deze boeken lezen en denken dat ze het allemaal wel even doen...
Het gaat meer om gevoel, dan boekenwijsheid!!!
Heb je ooit geleerd hoe je een paard moet rijden door er nooit op te stappen????

pietsie

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:08

laten we het ontopic houden , ik denk dat een ieder het beste met zijn paard voor heeft , en ieder dus zelf beoordeeld wat goed of slecht is voor zijn paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:15

Daarom!!! En daarom ging die van mij naar Gert!!!!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:25

haha tendance <<) <<) <<) sorry hoor maar ik vind het zo'n leuke smiley

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 00:35

Als die vos van mij al problematisch was geweest met zadelen/longeren/hangen en ik zou het niet aan hebben gedurfd om er zelf op te stappen was ie ook even een weekje bij Gert gaan longeren. Maarja, was niet nodig. Ondanks de slechte verhalen die ik hoorde over paarden met dezelfde afstamming die doorgaans niet makkelijk zadelmak te maken schijnen te zijn... D'r zit nogal een kop op en ze hebben een behoorlijke eigen mening. Nou vind ik dat leuk maar als je een angsthaas bent moet je zo'n paard niet hebben want da's problemen opzoeken. Dan kan je ze maar beter bij voorbaat weg brengen voordat je er zelf aan gaat zitten klooien.

Voordeel van Gert vind ik dat hij alles voorwaarts oplost en het paard ook de ruimte krijgt om naar voren te gaan. Daarnaast is hij gewoon heel duidelijk naar het paard wat er moet gebeuren en lacht hij verkeerde acties van het paard weg ipv erop te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:02

pietsie schreef:
Tendance schreef:
Vertel pietsie hoe bedoel je dat?
Ik kijk namelijk nooit naar de profielen.... Ben daar niet boktslim genoeg voor....

probeer het eens en trek je eigen conclusie, die kan wel heel anders zijn dan die van mij.

En daarom is jouw profiel ook leeg???? :+

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:54

pietsie schreef:
wat mij verder opvalt is als ik de profielen lees van de voor en tegenstanders mij een heleboel duidelijk word.
Dit is niet persoonlijk of aanvallend bedoelt maar voor mij wel verhelderend.

Citaat:
@ pietsie: Zal het eens doen.... Misschien heel gemeen, maar het zal vast het penny-bokt meisje zijn, die een bepaalde mening heeft, terwijl ze nog nooit een paard zadelmak hebben gemaakt.

Wat wordt hier nu geïnsinueerd? Dat alle tegenstanders van Gert van den Hof penny meisjes zijn? Alstublief zeg, vanaf je het goed voorhebt met je paard ben je al penny. Nee, ik heb nog nooit een paard zadelmak gemaakt, maar toen ik mijn arabier kocht (toen was ze twaalf jaar) was ze al een stuk of 4 jaar niet meer bereden en ze is ook nooit echt deftig ingereden. Je kon erop zitten, maar verder verstond ze niet veel van wat je haar vroeg. Met heel veel liefde en geduld heb ik nu wel een aangenaam rijpaardje (met hulp van mijn lesgeefster).
En ik heb altijd gezegd moest mijn paard er geen plezier meer hebben in het rijden stop ik er direct mee, je kan zoveel meer doen met een paard dan rijden, maar nee mensen denken liever aan wat ze zelf willen dan aan het welzijn van hun paard (tja nu zal ik wel weer heel penny overkomen zeker?)
Hogja eerlijk gezegd misschien ben ik liever penny dan voorstander van Gert van den Hof ik heb tenminste Respect voor mijn paard.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:28

zozo heleentje dus volgens jou heb k geen respect voor mn paard

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:29

ah ik zie het al, 19 jaar en krijgt paardje met rode strik erom
en dan zegt ze geenpenny te zijn
tssssssss

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:29

Dat vind ik ook nog al een boude bewering... Zonder wederzijdsrespect zou mijn paarden nooit dat doen wat ze nu doen :))

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:32

ik was dus blijkbaar niet de enige die me daarover aangesproken voelde,
mensen laten we even ontopic blijven en even van de stelling:

ik ben tegen gert dus een penny
ik ben voor gert dus hou niet van paarden

afstappen we weten nou dat dat niet zo is ja?
open anders een ander topic daarvoor
en nee ik bedoel hier niemand mee en ik vind ook niemand hier een penny of dat andere

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:36

missje schreef:
ah ik zie het al, 19 jaar en krijgt paardje met rode strik erom
en dan zegt ze geenpenny te zijn
tssssssss

Alstublief zeg, laten we alstublief volwassen blijven.
Dit paard heb ik maar deels gekregen, de rest betaal ik zelf en daar ga ik dan ook hard voor gaan werken dus ik vind het maar een beetje flauw om mij op mijn jeugdige leeftijd af te rekenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:39

_Heleen schreef:
En ik heb altijd gezegd moest mijn paard er geen plezier meer hebben in het rijden stop ik er direct mee, je kan zoveel meer doen met een paard dan rijden, maar nee mensen denken liever aan wat ze zelf willen dan aan het welzijn van hun paard (tja nu zal ik wel weer heel penny overkomen zeker?)
Hogja eerlijk gezegd misschien ben ik liever penny dan voorstander van Gert van den Hof ik heb tenminste Respect voor mijn paard.

Om een paard door een probleem heen te werken, heb je lef nodig. Niet iedereen heeft dat. Gert heeft dat wel. En paarden die bij Gert vandaan komen, doen het vervolgens heel goed in de sport. Hoezo, geen plezier meer in hun werk? Als ze echt niet willen, springen ze echt niet zoals de Sjiem.

En de beoordeling of iemand respect heeft voor zijn paard, kan alleen het paard vellen, en niemand anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:43

Ik vind deze discussie off-topic.
Maar het is flauwekul om te zeggen, ik breng mijn paard niet naar gert want ik heb respect voor mijn paard.
Het grootste gedeelte van de paarden kan rustig zadelmak gemaakt worden, een enkeling niet en soms kiest de eigenaar dan voor Gert. Dat zijn wel vaak sportpaarden, dus die zet je niet in het land om alleen als grasmaaier te dienen. Als er geen geweld wordt gebruikt en het paard is daarna goed zadelmak en door te rijden, zie ik het probleem niet.

_Heleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:45

Cassidy schreef:
_Heleen schreef:

Om een paard door een probleem heen te werken, heb je lef nodig. Niet iedereen heeft dat. Gert heeft dat wel. En paarden die bij Gert vandaan komen, doen het vervolgens heel goed in de sport. Hoezo, geen plezier meer in hun werk? Als ze echt niet willen, springen ze echt niet zoals de Sjiem.

En de beoordeling of iemand respect heeft voor zijn paard, kan alleen het paard vellen, en niemand anders.

Inderdaad dat is waar, misschien heb ik mij verkeerd uitgedrukt ik wou gewoon zeggen dat ik respect heb voor mijn paard, of jullie dat hebben of niet dat is jullie zaak.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:09

_Heleen schreef:

Lieve Heleen, stop dan direct met rijden als je jouw paard een plezier wil doen. Een paard zal het namelijk misschien nooit erg vinden om iemand op zijn rug te hebben maar als je een paard echt PLEZIER wilt doen.....
Laat hem dan gewoon lopen in het land... Heb je ooit een paard gezien, dat zelf aangaf liever gezadeld te willen worden dan in het land te staan?
Als je mijn paarden ziet lopen, dan weet iedereen, dat ze het goed hebben.. We hebben mijn merrie vorige week zelfs laten behandelen voor hartritmestoornissen. Met hun welzijn is dus niets mis.
Ik weet alleen heel goed, dat wil je een paard echt en plezier doen, dan zet je hem in het land en stap je er niet op...

Ik blijf Gert een topper vinden, anders had ik nu een geweldig paard in het land gehad, maar Gert heeft ervoor gezorgd, dat ik dit geweldige paard wel kan berijden en er veel prijzen mee win.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:16

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:40

xXLianneXx schreef:
Voor inrijden vind ik het echt heel erg slecht, die paarden krijgen helemaal geen training aan de hand van te voren. Hierdoor hebben ze nooit voldoende bespiering om de ruiter te kunnen dragen en zelf nog een beetje in balans te krijgen. Hij gaat er in 1 sessie al op en mept met sporen en touw of zweep? het paard naar voren en vervolgens staat er nog een hulpje achter met een zweep te zwaaien. Natuurlijk zal zo'n paard bokken als er een of andere malloot ineens op springt en die door slaan en prikken naar voren dwingt, maar doordat het paard er kwa bespiering nog niet klaar voor is kan die het ook nooit lang volhouden, mooi gevonden van Gert. Wel moet ik toegeven dat hij ontzettend goed kan blijven zitten, dat doe ik hem niet na! Maar het is toch bekend dat de basis van de opleiding van een paard goed moet zijn, nou een slechtere manier om de opleiding te beginnen weet ik niet hoor.

Dan heb ik hier heel vaak gelezen dat mensen hem super vinden voor probleem paarden, maar als er nog nooit iemand op het paard gezeten heeft en het paard helemaal groen is hoe weet je dan dat het een probleem paard is? Want tot nu toe is het grootste deel wat ik zie compleet groene paarden die nog nooit iemand erop hebben gehad.

nja dit is dus mijn mening, gebaseerd op verhalen en de 100den filmpjes op youtube.
Ik val hier niemand aan, behalve de Methode van Gert.

Beste Lianne,

Blijkbaar heb je inderdaad alleen je wijsheid uit filmpjes.
Mijn paard is daar naartoe gegaan... Het paard is vanaf zijn geboorte altijd in de hand geweest, dus daar kon het niet aan liggen, maa hij wilde gewoon de singel niet om.. Singeldwang.
Gert's voorwaarde was, dat ik hem goed kon longeren, dus dit paard had al heel veel aan de hand geleerd.
Gert heeft daarna eerst 4 dagen alleen maar het zadel op en af gedaan. 2 tot 3 keer op een dag.
Daarna is hij er pas op gaan zitten (dag5). Inderdaad met zweep, maar ook zonder hoofdstel, gewoon met halster, waardoor hij het paard niet in zijn mond kan zitten. Er liep inderdaad ook iemand met zweep achter.... Weet je wat hier de reden van is?
Niet om het paard te slaan, maar om hem voorwaarts te houden, zodat het niet omhoog en achterover kan.. Dat zou het paard namelijk natuurlijk geen goed doen...
Na 1,5 week met mijn paard bezig te zijn geweest. Hebben wij hem weer opgehaald. Hij kon toen enkel rondjes lopen door de bak en het verschil tussen stap draf en galop. Maar dit is dan ook de afspraak, die je met Gert maakt, de overige knopjes moet je er gewoon zelf op rijden.
Mijn paard is daarna naar huis gekomen en is nooit lastig geweest. Nooit gebokt nooit vervelend, maar dit heeft hij ook nooit gedaan met Gert op zijn rug... Alleen met opzadelen. Zo overdonderd is hij dus niet geweest anders had hij vanzelf wel gebokt toen hij zich er op den duur van bewust raakte.

Een jong paard krijgt pas bespiering in zijn rug als je deze over de rug gaat rijden.... Een paard is echt wel sterk genoeg om een mens te dragen hoor! Daar is een rug op gebouwd.

Mensen alsjeblieft geloof niet dat de filmpjes een daadwerkelijk beeld geven van wat hij doet!
Misschien moet je het omdraaien, niet Gert, maar de mensen van wie de paarden zijn, zijn op sensatie belust en bieden deze paarden hiervoor aan. Natuurlijk wil Gert het eigenlijk liever zoals met mijn paard, daar verdiend hij tenslotte ook meer aan.....
Voor hem is het gewoon zijn werk, dus als een eigenaar of publiek het met zoveel sensatie wil, dan doet hij dat.
Hij heeft ook liever een boterham met pindakaas, dan zonder iets.
Gewoon doen wat de klant vraagt en die moeten dan met de gevolgen leven. Ik blijf erbij, dat hij het zowel voor het paard als voor zijn portemonnee liever net zo doet met alle paarden als met die van mij.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:57

_Heleen schreef:
pietsie schreef:
wat mij verder opvalt is als ik de profielen lees van de voor en tegenstanders mij een heleboel duidelijk word.
Dit is niet persoonlijk of aanvallend bedoelt maar voor mij wel verhelderend.

Citaat:
@ pietsie: Zal het eens doen.... Misschien heel gemeen, maar het zal vast het penny-bokt meisje zijn, die een bepaalde mening heeft, terwijl ze nog nooit een paard zadelmak hebben gemaakt.

Wat wordt hier nu geïnsinueerd? Dat alle tegenstanders van Gert van den Hof penny meisjes zijn? Alstublief zeg, vanaf je het goed voorhebt met je paard ben je al penny. Nee, ik heb nog nooit een paard zadelmak gemaakt, maar toen ik mijn arabier kocht (toen was ze twaalf jaar) was ze al een stuk of 4 jaar niet meer bereden en ze is ook nooit echt deftig ingereden. Je kon erop zitten, maar verder verstond ze niet veel van wat je haar vroeg. Met heel veel liefde en geduld heb ik nu wel een aangenaam rijpaardje (met hulp van mijn lesgeefster).

ik insinueer helemaal niks , je hebt gewoon verschillende groepen paardeneigenaren die allemaal op hun eigen manier met paarden omgaan , ik hang aan geen enkele groep een "naamkaartje " dat doe je zelf

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:09

Definitie van een pennymeisje:
Iemand die door zijn "liefde" voor paarden, de realiteit is kwijtgeraakt.
Hier bedoel ik niet de algemene liefde, die een paardeneigenaar of paardenliefhebber heeft.
Iemand die alles zielig vindt terwijl ze eigenlijk geen idee hebben van wat er daadwerkelijk gebeurd.
Iemand die conclusies trekt uit foto's en iemand daar op afrekenen.

Helaas zijn er hier te veel van...
Zo nu kunnen de mensen zich dit aantrekken of niet, maar laten we er over ophouden!
We hebben het hier toch over Gert?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:25

Tendance schreef:
Definitie van een pennymeisje:
Iemand die alles zielig vindt terwijl ze eigenlijk geen idee hebben van wat er daadwerkelijk gebeurt

zo kan ik me ook ergeren aan de topics over ..zijn sporen zielig of iets dergelijks.

Gisteren brak er een kudde merrie's van de hengstenhouder naast mij uit het land ,
mijn dochter reed net een 4 jarige hengst in de bak, die merries zouden zowat de bak inspringen ! geloof me dat ze toch wel even haar spoortje erin heeft geprikt om de aandacht wel even weer bij haar te krijgen.

Maar nogmaals ,ieder zijn eigen ding ,ik vind gert idd ook een fijne ruiter die zeker respect heeft voor het paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:50

@ pietsie:
Velen zullen het niet met ons eens zijn, maar af en toe heb je die sporen gewoon even nodig om andere problemen te voorkomen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:56

dat bedoel ik er mee te zeggen , trouwens sporen worden bij goed gebruik alleen maar gedient om je hulp te verfijnen , niet om hem "lek te prikken " tenslotte word je vanaf de klasse m ,bijna verplicht om met sporen te rijden.
maar helaas zie je nog wel eens hele onkundige ruiters die uit frustratie misbruik maken van hun verlengstukje aan het been.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:00

Ben het wederom helemaal met je eens.
Nu weer terug naar Gert. Of durft nu niemand meer, na mijn bericht gelezen te hebben en beseft te hebben, wat Gerts methode nu echt inhoud?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:12

Tendance schreef:
Ben het wederom helemaal met je eens.
Nu weer terug naar Gert. Of durft nu niemand meer, na mijn bericht gelezen te hebben en beseft te hebben, wat Gerts methode nu echt inhoud?

Ik was het al met je eens, dus het heeft niet zo veel nut voor mij om nog te reageren.
Ik bewonder wel je geduld met reageren _/-\o_