Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

achterlijk kind Magrathea schreef:Ja dat heb ik ook wel eens gezien, op het CHIO nota bene. Paard weigert - mep mep mep mep - zo paard nu heb ik je gemotiveerd om het wel te doenachterlijk kind

michelle___ schreef:Iets duidelijk maken met een zweep mag best. Daar is de zweep voor.
Slaan doe je niet zonder reden.
Ik zie mensen er wel eens op los knallen als een paar niet over een hindernis wilt oid.. Soms terect, soms niet.
Zelf rijd ik sinds ik mijn paard weer op mag bouwen zonder zweep. Gewoon omdat ik hem pas erbij wil pakken als ze echt stout gaat doen of mijn hulpen negeerd.
merrieveulen schreef:michelle___ schreef:Iets duidelijk maken met een zweep mag best. Daar is de zweep voor.
Slaan doe je niet zonder reden.
Ik zie mensen er wel eens op los knallen als een paar niet over een hindernis wilt oid.. Soms terect, soms niet.
Zelf rijd ik sinds ik mijn paard weer op mag bouwen zonder zweep. Gewoon omdat ik hem pas erbij wil pakken als ze echt stout gaat doen of mijn hulpen negeerd.
Slaan doe je mijns inziens alleen als je paard je echt naar het leven staat, niet omdat ie je je zin niet geeft. even een stukje nuance...
mensen vinden naar mijn mening iets al snel een goede reden om een paard te mogen slaan.
daarnaast is het mijns inziens NOOIT terecht om een paard over een hindernis te willen slaan, punt.

michelle___ schreef:Ik zie mensen er wel eens op los knallen als een paar niet over een hindernis wilt oid.. Soms terect, soms niet.
Ik zelf rij wel met zweep, ik hoef hem eigenlijk helemaaal niet te gebruiken, maar als ik hem er niet bij heb dan heb ik niet echt een voorwaartse pony. Het zit waarschijnlijk meer tussen mijn oren
Squawk schreef:Dat hangt nog al van het gebruik af. Denk dat vrijwel iedereen het er mee eens is dat echt meppen zielig s. Wanneer je een tikt geeft met de zweep en ondertussen in de mond loopt te sjorren, dan schiet je er niks mee op en vind ik het wel zielig. Paard heeft geen flauw idee wat je dan bedoeld. Weet wat je ermee wilt bereiken voordat je het doet.