Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hecowo schreef:Van lucht aankomen is fysisch niet mogelijk, wellicht dat je een andere stofwisseling hebt maar dat doet hier niet terzake. Het gaat er hier meer om wanneer je een paard tot last zou zijn en wanneer niet!

dejavu schreef:hecowo schreef:Van lucht aankomen is fysisch niet mogelijk, wellicht dat je een andere stofwisseling hebt maar dat doet hier niet terzake. Het gaat er hier meer om wanneer je een paard tot last zou zijn en wanneer niet!
Inderdaad, ook al heb je overgewicht zonder dat je er iets aan kunt doen, dan nóg hoor je niet op je paard te stappen met zware obesitas.
Alsof een medische reden voor je overgewicht een vrijbrief is om je paard dan maar te overbelasten.
hecowo schreef:Daarnaast vraag ik me af wat je met deze foto wil aantonen?
GittekeZ1 schreef:Hier een foto van mij met overgewicht te paard hij heeft er echt geen last van
GittekeZ1 schreef:Nu zijn onze paarden prima inconditie
piezze schreef:Ja ik vind het gewoon prima kunnen en niet dat ze te zwaar is.
dejavu schreef:Inderdaad, ook al heb je overgewicht zonder dat je er iets aan kunt doen, dan nóg hoor je niet op je paard te stappen met zware obesitas.
Alsof een medische reden voor je overgewicht een vrijbrief is om je paard dan maar te overbelasten.
piezze schreef:nou, waarom zou je onnodig iemand een complex aanpraten. Je ziet toch aan een foto of iemand er op past.
Conditie kan ik van een plaatje niet beoordelen, daar heb je helemaal gelijk in.
Jouw stelling hoe minder ruitergewicht hoe beter ben ik het eigenlijk ook niet mee eens. Met je gewicht kan je goede hulpen geven. Meer gewicht maken deze hulpen duidelijker denk ik.Een veertje van 14 op een paard van 170 heeft weinig in te brengen.
) altijd nog prettiger is dan een mens van 50 kg. En dat je daarom zelf ook altijd moet streven naar zo min mogelijk (gezond) gewicht van jezelf. piezze schreef:En omdat ik slank ben hoef ik geen coopertest of shutletest te doen? Dan gelooft iedereen mij op mijn woord. Het is geen eerlijke discussie zo.
deze hele discussie slaat nergens op,als je zwaarder bent mag je niet reageren want dan voel je je aangesproken en klets je uit je nek
niet weet of ze licht genoeg zijn
]
piezze schreef:nou, waarom zou je onnodig iemand een complex aanpraten.
piezze schreef:Je ziet toch aan een foto of iemand er op past.
piezze schreef:Jouw stelling hoe minder ruitergewicht hoe beter ben ik het eigenlijk ook niet mee eens. Met je gewicht kan je goede hulpen geven.
piezze schreef:Een veertje van 14 op een paard van 170 heeft weinig in te brengen.
piezze schreef:En omdat ik slank ben hoef ik geen coopertest of shutletest te doen? Dan gelooft iedereen mij op mijn woord. Het is geen eerlijke discussie zo.
Citaat:Hecowo: de discussie krijgt helaas ook een iets andere wending doordat mensen hier zelf fotos als voorbeeld gaan plaatsen. Daar is dit topic niet voor bedoeld, als je dat soort dingen wil discussieren doe dat dan in een ander draadje namenlijk: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=75&t=1379967&&hilit=deel+11+ben+ik+te+zwaar&start=2150
GittekeZ1 schreef:laten zien dat zware mensen best een redelijke kombinatie kunnen zijn met hun paard
dat was de rede om de foto te plaatsen
GittekeZ1 schreef:mijn conditie is echt niet super met mij ook vele slanke mensen
Maar zo als ik eerder schreef beoefen ik al 44 jaar de paarden sport
door buik operatie zit ik niet super maar zeer zeker niet mijn paard in de weg
Mijn vraag is echt niet of ik te zwaar ben voor mijn paard dus zal ik daar ook niet reageren
De vraag wanneer iemand te fors is gaat het over
hecowo schreef:Heb het al eens eerder aangegeven, door hier juist foto's te plaatsen krijg je juist reacties op de man af.....
GittekeZ1 schreef:ik denk dat de meest hier maar moeten stoppen met rijden want
geen gewicht en leker in de wei lopen is fijner voor het paard
veel plezier

piezze schreef:en begrijp uit jouw verhaal dat jij een perfecte amazone bent. Zowel qua ervaring als qua gewicht. Chapeau!
GittekeZ1 schreef:Ik vind dit echt kant noch wal raken. Roepen we niet allemaal dat paardrijden niet op kracht moet? Maar op techniek en lichtheid? Op fijne kleine hulpen? Ga jij nu zware gewichts c.q. zithulpen promoten? Denk je dat een goed getraind paard de boodschap niet begrijpt met lichtere hulpen? Waarom dat onnodig belasten met zwaar? Of is dit nu zogenaamde 'voordelen' van een zware ruiter verzinnen om maar vooral ego-tjes te sparen?
piezze schreef:piezze schreef:
en begrijp uit jouw verhaal dat jij een perfecte amazone bent. Zowel qua ervaring als qua gewicht. Chapeau!
Oh nee, ik ben ZEKER niet perfect. Nog lang niet en zal het ook nooit helemaal worden. Maar ik streef er wel naar. Ik ga voor het ideaal, zowel voor mijzelf als mijn paarden. Ik ga niet voor de glijdende schaal van 'wat nog kan'...
piezze schreef:Een gewichtshulp heeft toch niets met kracht van doen? Ik stel me voor dat je een zitbeenknobbel verzwaard of iets meer gewicht in je linkerbeugel laat rusten als je de linkerwending in draait.
piezze schreef:Denk jij serieus dat mensen met zwaar overgewicht daar trots op zijn en dat daar ego-tjes op rusten?
piezze schreef:(sorry, ik moest toch weer ff reageren, iets met laatste woord ofzo haha)
En je hebt net als ik zeker even niets beters te doen?
piezze schreef:Hee lekker ding, dan wel de hele alinea quoten dan. Er stond bij mij nog achter (en dat meen ik serieus). Nu lijkt het of ik een cynisch bericht plaatste.
Ik moet zeggen dat ik je wil om een beter mens te zijn/worden bewonder
oh sorry
Maar ik wilde toch even benadrukken dat ik mijzelf zeker niet perfect vindt hoor.