Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BYS

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:15

Mijn paardje is normaal wat aan de rustige kant,
en ik klaagde altijd dat ik een wat actiever paard wil.
Maar nu is ze geschoren en toch zooooo actief.
Heerlijk zo een actief paardje :p
Dus liever een actief paard :d

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:44

Margoot schreef:
Hier nog een.. Ik rijd ook hete, actieve, voorwaartse paarden. Op het moment een 6jarige springmerrie met energie voor 10.. Die heeft af en toe gewoon nodig om op een volte lekker te galopperen. Met mijn ZIT hou ik dat paard terug. (iig ik doe mijn best..) als ik langzaam lichtrij dan kan mijn paard niet harder gaan.. ;)

Ach, als je het kunt doen met langzaam lichtrijden valt het nog mee, toen ik met mijn merrie begon moest ik blijven zitten in draf, want anders was ze vertrokken. Even je kont optillen was genoeg om in rengalop terecht te komen en die draf was niet echt een lekkere draf om door te zitten }>
Het heeft een paar jaar gekost om te fatsoeneren, maar nu lijkt het toch wat :+

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:47

Ik zweer bij liever te actief. ion het begin is dat even wat lastig maar naarmate ze ouder worden.. heerlijk

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:15

66996236 schreef:
Ik zweer bij liever te actief. ion het begin is dat even wat lastig maar naarmate ze ouder worden.. heerlijk

Wat noem jij "ouder worden"? Want ik kan niet zeggen dat Madam met 23 nou zoveel rustiger is dan toen ze bijvoorbeeld 10 was 8-)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:38

tijdens lessen en zo heb ik liever een te actief paard zodat ik niet constant hoef aantesporen.
maar tijdens buiten ritten heb ik liever een wat slomer paard.
dit omdat ik op buitenritten nogal angstig kan reageren.
gelukkig lijkt mijn pony het te begrijpen en is ze op buitenrit zo rustig als maar zijn kan en in de bak een draak omdat ze te actief is }>

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:45

te actief :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:25

de quarter die ik reed had nooit een slome dag... maar ook niet te actief eigenlijk...was gewoon perfect, enige wat meneer had is zodra hij eenmaal de galop gedaan had buiten was t einde zoek..ik zeg altijd,t is een diezel als hij eenmaal warm is...

het effect was dus dat hij van mij niet mocht maar wel graag wou en dus opeens een dressuur paardje werd die onwijs verzamelt ging galoperen... in stap kreeg je hem dan bijna niet meer...

soms had hij wel een dag dat hij gewoon ergens ging staken en dus huppa in zn achteruit. maar ik er nooit problemen mee gehad.

wat ik liever heb, tja moeilijk moeilijk... te actief heeft soms idd ook nadelen maar te sloom irriteer ik me ook aan (buiten kan dat dan nog wel)

Denk toch dat ik liever een actief paard heb dan op zn momenten

en tja t perfecte paard heeft alle 2 de de trekjes in zich ;) of is zoals die quarter, genoot echt van dat dier

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 06:19

Waratje schreef:
66996236 schreef:

Wat noem jij "ouder worden"? Want ik kan niet zeggen dat Madam met 23 nou zoveel rustiger is dan toen ze bijvoorbeeld 10 was 8-)

Haha, de mijne is 18 en als het niet levensgevaarlijk was geweest, hadden de te actieve stemmers het even mogen proberen...
Eersteklas heethoofd..

xminix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:08

Ik heb liever een actiever paard.
die van mij is een beetje een bommetje!
niet dat hij weg rent ofzo maar 1 keer been is genoeg voor een paar rondjes!
een vriendin van mij heeft een paard die niet vooruit te krijgen is!! pfff!
geen mij maar een paardje met pit!

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 16:43

Ik heb liever een wat actiever paard dan een sloompie, maar natuurlijk ook niet TE actief dat ie er telkens vandoor vliegt.
Ik voel me ook veel fijner op een wat sneller paard dan wanneer ik constant zit te drijven op een sloom paard, maarja, soms heb ik weinig te klagen omdat ik op een manege rijd :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:52

Mij maakt het niet zo veel uit, ik rijd op een manege dus heb niet veel te zeggen :P
Ik heb het wel graag afwisselend, dus de ene keer een slome en de andere keer een actieve.

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:57

Actief is leuk, heet is lastig. Veel hete paarden kan je 'herrijden' (dat woord zou moeten bestaan :) ) naar een actief paard door geduld en de juiste ''africhting''. Maar af en toe heb je een hete die ook gewoonweg een hete blijft en waar je iedere keer weer moet werken aan basis en ontspanning. Als ik er zo eentje heb, geef ik die, met veel liefde uiteraard ;) af aan het vriendinnetje, die daar net iets liever mee rijdt dan ik :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:00

Ik heb zelf een fjord en die is gewoon lekker actief, soms wat sloom en soms weer heel snel maar laatst ging ik op een draver rijden met onwijs veel looplust en dan zit ik toch liever op me eigen knollie... :D

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:12

liever 1tje die te actief is! ben namelijk zelf heel rustig en vind het makkelijker om paardje rustiger te krijgen dan om hem actief te moeten maken

Peter7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:07

Te actief! Vind het erg vervelend als ik een paard steeds moet aansporten (zowel zweep als stem) om actief door te lopen.

naomi4394

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:08

actief vind ik veel beter, ik heb liever een paard wat je in moet houden dan een paard dat niet vooruit te branden is. maar,, een race paar kan natuurlijk ook vervelend worden...

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:34

te actief heb ik liever :)
ik reed namelijk voorheen op een paard van 1.70 en ze was hartstikke sloom! gewoon niet leuk meer. En ze reageerde ook niet op mijn sporen (15 mm)

maar vorige week zaterdag heb ik naar een pony gekeken (die we gekocht hebben en die ik morgen op ga halen! :D) en natuurlijk ook gereden, en dat heb ik toch liever. Ik heb echt niks bij haar nodig, geen sporen, geen zweep. :)
ik denk dat ik dat liever heb dan een sloom paard :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:26

Twinkeling schreef:
Actief is leuk, heet is lastig. Veel hete paarden kan je 'herrijden' (dat woord zou moeten bestaan :) ) naar een actief paard door geduld en de juiste ''africhting''. Maar af en toe heb je een hete die ook gewoonweg een hete blijft en waar je iedere keer weer moet werken aan basis en ontspanning. Als ik er zo eentje heb, geef ik die, met veel liefde uiteraard ;) af aan het vriendinnetje, die daar net iets liever mee rijdt dan ik :)

Je ziet het, je kunt zo ook verkopen aan 3/4 hier op bokt.. :Y)

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:38

ik word helemaal gestoord als ik op een paard rij die niet vooruit te branden is...!! constant been.. geef mij maar een wat TE actief paard dan :+

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:44

Ik ga voor te actief, maar dan wel met alle ruimte en tijd voor jezelf :)) ik rij liever een uur hyperactief rond om dan een rustiger paard te krijgen dan een lui paard te hebben en te houden ... :P is bij een lui paard vaak wel ergens de manier van rijden ook, maar in principe ...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:46

chaatje16 schreef:
ik word helemaal gestoord als ik op een paard rij die niet vooruit te branden is...!! constant been.. geef mij maar een wat TE actief paard dan :+

Hoe krijg jij die rustig en ontspannen dan?
Lord een te actieve krijg je niet rustig door een uur hyperactief rond te rijden..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:51

kamsel schreef:
chaatje16 schreef:

Hoe krijg jij die rustig en ontspannen dan?
Lord een te actieve krijg je niet rustig door een uur hyperactief rond te rijden..

Hangt af van welke mate van te actief natuurlijk :D tot nu toe heeft het in elk geval bij elk paard wel gewerkt, ik rij gewoon zoals ik altijd zou rijden :P maar dan met een iets hoger tempo :+ . In elk geval heb ik het liefst nog steeds de gulden middenweg :P .

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:52

Probeer er maar eens 1 te hebben die het afwisseld.
Ik heb dagen dat ik vooruit blijf rijden.
En dagen zoals gister en vandaag dat ik er inderdaad voor spek en bonen opzit.
Maar die van mij is dat ook nog heet, alles moet gezien worden, alles is eng. Én dat is niet echt fijn. Want dat betekend dat zowel je been als je hand selectief door komen, ze het ene moment netjes is en het volgende moment me 100% negeert.

yentl_lipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:57

te actief
ik hou niet zo van die slomere paarden
mijn pony is meestal te actief en heel fijn om te rijden
maar soms is het echt te en dan kan die een heel uur alleenmaar rennenXD
dat is ook niet echt fijn
Maar dat heb ik liever dan zo'n paard dat niet vooruit te branden is.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:46

ik denk dat ik liever een wat slomer paard heb als je dat zo wil noemen ik vind actieve paarden ook heerlijk om te rijden maar ik ga toch liever voor de "ontspannen" buitenritjes :P missien komt het wel omdat ik altijd op de hieper mobiele paarden moet rijden haha