Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Margoot schreef:Hier nog een.. Ik rijd ook hete, actieve, voorwaartse paarden. Op het moment een 6jarige springmerrie met energie voor 10.. Die heeft af en toe gewoon nodig om op een volte lekker te galopperen. Met mijn ZIT hou ik dat paard terug. (iig ik doe mijn best..) als ik langzaam lichtrij dan kan mijn paard niet harder gaan..
of is zoals die quarter, genoot echt van dat dier Waratje schreef:66996236 schreef:Ik zweer bij liever te actief. ion het begin is dat even wat lastig maar naarmate ze ouder worden.. heerlijk
Wat noem jij "ouder worden"? Want ik kan niet zeggen dat Madam met 23 nou zoveel rustiger is dan toen ze bijvoorbeeld 10 was
) naar een actief paard door geduld en de juiste ''africhting''. Maar af en toe heb je een hete die ook gewoonweg een hete blijft en waar je iedere keer weer moet werken aan basis en ontspanning. Als ik er zo eentje heb, geef ik die, met veel liefde uiteraard
af aan het vriendinnetje, die daar net iets liever mee rijdt dan ik

) en natuurlijk ook gereden, en dat heb ik toch liever. Ik heb echt niks bij haar nodig, geen sporen, geen zweep. 
Twinkeling schreef:Actief is leuk, heet is lastig. Veel hete paarden kan je 'herrijden' (dat woord zou moeten bestaan) naar een actief paard door geduld en de juiste ''africhting''. Maar af en toe heb je een hete die ook gewoonweg een hete blijft en waar je iedere keer weer moet werken aan basis en ontspanning. Als ik er zo eentje heb, geef ik die, met veel liefde uiteraard
af aan het vriendinnetje, die daar net iets liever mee rijdt dan ik
ik rij liever een uur hyperactief rond om dan een rustiger paard te krijgen dan een lui paard te hebben en te houden ...
is bij een lui paard vaak wel ergens de manier van rijden ook, maar in principe ... kamsel schreef:chaatje16 schreef:ik word helemaal gestoord als ik op een paard rij die niet vooruit te branden is...!! constant been.. geef mij maar een wat TE actief paard dan
Hoe krijg jij die rustig en ontspannen dan?
Lord een te actieve krijg je niet rustig door een uur hyperactief rond te rijden..
tot nu toe heeft het in elk geval bij elk paard wel gewerkt, ik rij gewoon zoals ik altijd zou rijden
maar dan met een iets hoger tempo
. In elk geval heb ik het liefst nog steeds de gulden middenweg
.