Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:02

het is ook fijn voor de instructrice toch?
want die voelt toch ook waar de problemen zijn en waar hij moeite mee heeft.

Tammy_

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:10

van mij mag het, heb vroeger alleen een instructrice gehad die bang voor hem werd, hij ging er nogal vaak vandoor... Toen wilde ze er niet meer op, en zijn we na een tijdje gestopt met lessen bij haar, ook omdat ze zijn galop-probleem gewoon opgaf.
andere instructrice reed 1x per week op mijn poown, en dat ging goed. Hij had het gewoon nodig, een duidelijk iemand op z'n rug die snapte wat ze aan het doen was :') dat kon ik toen nog niet (6 jaar geleden :Y) )

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:01

ja hoor, ik vind het juist fijn als ze er even op zit
dan kan zij ook voelen wat de problemen zijn waar we tegenaan lopen, en wat daarbij de juiste oplossing is :j

xminix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:11

ik laat dr wel is op mijn paard rijden
vooral als ik zelf even moeite met hem heb.
en als ik er daarna op stap is ie poes lief <3 haha

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:01

Ik heb zelf mijn lesgeefste nog nooit op mijn paard gelaten.

Ik weet wel dat een vriendin van mij een nieuw paard had maar dat ze door de bomen het bos niet meer zag. En omdat zij zeker wilde weten dat ze niks verkeert deed ging de Instructie er op.

Bleek later dat er iets met het zadel was.

LaLoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:56

Ik zal wel moeten, mijn pees van me pink is gescheurd en zit in het gips!

Hoe ze mij les geeft, zo rijd ze haar paarden ook en die lopen ook echt geweldig dus ik vertrouw haar wel

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:03

Mijn leesgeefste, rijd internationaal niveau, maar ook veel jonge paarden die ze opleid.
Als het mij en me pony echt niet lukt, stapt ze er een keer op om te voelen hoe ze het doet.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:21

ik heb daar geen probleemen mee hoor ik denk dat ze dan voelt in welke zin ze me kan helpen en verbeteren als ze het paard zelf een keer aanvoeld

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:25

Ik heb er ook geen probleem mee, ik heb ook een jong (spring)paard. en heb 2 internationale springinstructeur. En zei hebben toch wat meer ervaringen dan mij met jonge paarden dus gaan ze er wel eens vaker op

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:48

Ik rijd het paard van mijn instructrice, dus ze rijdt er heel vaak op haha. :D

Vind het echt super fijn. Als ik een probleem heb met hem, weet ze precies hoe ik het op moet lossen en hoe het voelt. Dus op deze manier kan ik heel snel en makkelijk problemen oplossen eigenlijk. :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:55

Ik heb er zeker geen problemen mee, zo weet ze hoe mijn paard aan voelt en waar ik tegen aan loop, zo kan ze mij er weer doorheen helpen!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:53

Ik rijd zelf dan wel op haar eigen paarden, ik heb ook privéles. :o

Als een oefening niet lukt, of ik het niet begrijp gaat ze wel eens op het paard rijden en dan laten zien waarom het wel / niet lukt. Als ik op mijn eigen paard les had zou ik het ook wel gedaan hebben, ik vertrouw dr helemaal!! ;)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:45

Mijn instructie mag van mij op mijn paard. Ze heeft me hele goede tips geven. Stiekem ben ik toch benieuwd hoe hij loopt en hoe hij bij een ander is. Ze mag hem van mij aanvoelen, misschien heeft ze dan nog meer tips voor mij die ik kan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:47

Mijn instructrice rijdt er nu ook wel eens op. Tijdens de les, als het mij niet heel goed lukt, gaat zij er even op.
En daarna ik dan weer. Dan weet ze ook wat ik verkeerd doe, en hoe ik het dan op moet lossen.
Vind het best fijn!

Sunshine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 22:49

Kan heel verhelderend werken..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:28

Ja, ik vind het wel fijn om te zien of het aan mij of aan mijn paard ligt wat er mis gaat. En dan word ik vaak genoeg op de feiten gedrukt dat het meer aan mij ligt dan aan Tinka. Moet zeggen: Harde les, maar wel goed.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:29

Mijn lesgeefster berijdt mijn paardje 1x per week.
En ook in vakanties of weekends als ik niet kan.
En dat helpt me altijd wel goed.

dimfieaqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:18

Mijn lesgeefster legt het eigenlijk altijd uit vanaf de grond.. In sommige gevallen klom ze er wel eens op.
Wel als ik bijv. springbalken aan het opruimen ben, stapt ze hem wel eens voor me uit.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:58

Ja :j
Mijn instructrise is vrijwel de enigste die goed met mijn paard overweg kan naast mijzelf.
Ze heeft ons vanaf het begin af aan geholpen met lessen maar ook andere dingen dus ze kent m'n paard door een door.
Daarbij had ze vroeger ook 'n paard die sprekend op de mijne leek dus tijdens 't rijden weet ze ook precies wat ze mee moet doen en ze rijd er zo appuyementen mee weg (ik rijd nu L1 := )

Dus als ik op vakantie ben o.i.d. mag zij er lekker op rijden :D

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:39

Yontheke schreef:
Hoi iedereen,

Gewoon even een vraagje.. Laten jullie soms je instructeurs op je paard rijden?
Zoja, waarom? of Zo nee, waarom niet?

Ik wil mijn lesgeefster wel eens een keertje op mijn paard laten rijden zodat ze hem ook eens een keertje kan aanvoelen en dan kan ik ook eens zien hoe hij deftig loopt.
Anderzijds heb ik het liever weer niet omdat ik gewoon niet graag andere mensen op mijn paard heb, en zij hem hoogstwaarschijnlijk toch beter rijdt als mij (daar is ze ook instructeur voor natuurlijk) en ik me daar niet aan wil spiegelen :)

Brand los.

Een goede leermeester ziet en voelt het paard bewegen.
En op die wijze hoort men iemand te laten versmelten met zijn paard.
Ik hoop dat je hier nog niet te jong voor bent anders lach je me uit.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:44

Liever niet te vaak :)
Maar soms heb je wel eens problemen die er vanaf de grond anders uitzien. Zo heb ik eens een half uur lang commentaar gehad (meerdere methodes) en het lukte niet. Toen is mijn instructrice eropgeklommen om te voelen wat er nu precies aan de hand was. Vervolgens gaf ze mij een totaal andere manier mee om het te oefenen waardoor het wel lukte :)

Maar liever niet te vaak want dan krijg je weer het probleem dat ze het bij haar wel doet en bij mij niet door niveau verschil en daar is mijn paard te slim voor :D :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:46

Had ik geen probleem mee...soms kan het verhelderend zijn om even iets te voelen ipv het te zien.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:52

Mijn vorige instructrice zat op gegeven moment iedere les erop, en bij elk probleempje had ze zo iets van 'laat mij eens even'.
Dat vond ik uiteindelijk erg vervelend, aangezien paard en ik allebei koppig zijn, maar we wel moeten leren het samen en met hulp vanaf de grond op te lossen.
Toen ben ik gaan lessen bij een andere instructrice, die beter klikte bij mij en mn paard.
Die heeft er tot nu toe nog nooit opgezeten, maar binnenkort ben ik wel van plan om haar een keertje erop te laten. :)

IngridN93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:03

Ik vind dat je het uiteindelijk toch zelf moet doen.