Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:43

nee vind ik niet je leert er altijd wel wat van

Soetkin1

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:46

Ze zeggen toch niet voor niets dat je leert uit fouten.
Dat is dus net zo met vallen.
Mischien deed je iets verkeerds met je benen je paard schrikt en jij valt. Dan leer jij dat je paard daarvan schrikt..
Dus vallen is zeker geen teken van slecht rijden.
Des te langer ge rijdt des te mibnder je gat vallen en des te beter je zit gaat zijn.

michellatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:06

Van je fouten leer je, dus het lijkt me dat als je valt je er van leert en je er alleen maar beter van word :D

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:37

hey !

ik zag deze duscussi en dacht : hier moet ik gewoon even reageren:P
ik heb ook een pony die voor ''gevaarlijk,gemeen,slecht,kreng'' enzz enzz enzz word afgestempeld.
en jaa ik val er regelmatig af. maar ik vind dat dat niet komt doordat ik een slechte ruiter ben
ik denk namelijk dat niemand goed of sterk genoeg is om 500kg paard in de hand te houden.
ik bedoel. wat weegt de gem mens ? zelfs al zeg je 100 kg dan win je het echt niet van een paard.
het ligt gewoon echt aan watvoor paard je hebt.! als je een braaf en gewillig paard hebt met een heet lief er rustig karakter val je nou emaal minder dan waneer je een hete gevoelige of onzekere pony hebt.
een koele koudbloedige pony is nou emaal veel rustiger en mindersnel onder de indruk van iets dan een warmbloedige felle pony.
tuurlijk zijn er wel paarden die echt niet te rijden zijn, die echt gevaarlijk zijn maar dat hoeft niet te betekenen dat de ruiter ook niet deugt !

lovedonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:09

Als je valt hoef je geen slechte ruiter te zijn tog?
dan heb je alleen een drukker paard;)
maar als je nooit valt hoef je ook niet een dom slom paard te hebben!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 16:19

Als je op een sloom paard gaat zitten, is het dan nog wel leuk rijden? :Y)

Ik had een fries, die kreeg opeens vanuit het niets een kronkel en ging er elke rit wel 10 keer achter elkaar vandoor met een paar flinke hoge bokken. Ik heb het 2 keer niet uit kunnen zitten en heb dus ook zand gehapt :z Als je valt zegt dat niets over dat je niet kan rijden! De kunst is om op te stappen en verder te gaan rijden. Ik vond het niet meer leuk om te rijden, werd onzeker, niet bang maar gewoon onzeker. Omdat; er van die leuke, zeer lieve stalgenoten waren die mij de stempel op me voorhoofd gaven: kan niet rijden, is geen paard waard. Ja echt ;) en maar roddelen en smoezen. Nou, laat mij maar lekker een ondeugend paardje willen die afentoe zijn bui heeft en afentoe bokt, ervan door gaat en steigert, dan een draak die het er echt om doet om jou eraf te krijgen en nooit braaf kan lopen.

Kortom, nee je bent geen slechte ruiter als je valt :) rijden gaat met vallen en opstaan en daar leer je alleen maar van. Ik vind ook dat je daardoor beter gaat rijden en bokken beter uit kan zitten!

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:25

van je paard vallen kan de beste ruiters nog overkomen. t is een kwestie van evenwichts verlies. kun je niet zo heel veel aan doen. ja, oefenen. zo vallen beginnende ruiters er natuurlijk vaker af dan ervaren ruiters. maar iedereen valt.

met een snel paard/pony val je er minder snel af, in verhouding tot een sloom paard. bij een snel paard ben je op je hoede dat ie ineens wegrent of opzij springt. bij een sloom paard ben je niet echt op je hoede, mag die dan ineens wegspringen, let je neit op en verlies je je evenwicht waardoor je mogelijk kan vallen.

Lover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:34

sommige mensen zeggen, 100 keer vallen ben je een goede ruiter.
ik zie verder niet in wat mensen nou dommer vinden aan vallen dan even uit evenwicht zijn. Je leert er alleen van als je er iets mee doet!!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:49

Het maakt niet heel veel uit. Van wat onvoorzichtigheid kan je ook vallen of door een miscommunicatie met je paard.
Je paard denkt rechts en jij denkt links, dat gaat ook niet altijd goed. Maar van vallen en weer opstaan leer je. Want als je paard bokt en je valt er af, kan je uiteindelijk de bokken veel beter uitzitten, want je valt steeds minder snel.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:28

Oke,
nee je bent geen slechte ruiter als jevalt.
iedereen valt wel eens.
vanvorige pony viel ik ook 3x in 2 jaar af, en van deze nog niet.
gelukkig :P
tis gewoon hoeje pony is.
Door die andere bokkerige die ik eersthad heb ik echt leren zitten.
deze pony die gaat ook weleenns een bok of heel ver achterwaarts lopen of in ineenkeer keihard galloperen.
zelfs laatst zonder zadel ging ze ineens op de loop keihard.
omg ik dacht neeeeee
ik bleef nog zitten ook.
je moet gewoon het gelukhebben.
als je pony bokt ja je kunt het uitzitten maar als jij dannaar linksvalt en hij naar rechts, kun je allemaal niks aan doen.
wel altijd opstaan, tenzij het eccht nietkan. ik heb echt zon hekel aan die mensen die zeuren blijven liggen, worden opgehaald door ambulance en dan vervolgens dus echt niks hebben...
succes met je paard :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:31

Je leert er van als je van je pony af valt.
Vraaf je eens af hoe vaak Anky al van haar paard is gevallen voordat ze de top bereikte.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:33

vast wel 500x ofso haha.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:37

Ik vind dat als je valt ben je geen slechte ruiter, maar als je niet valt hoef je ook geen slechte ruiter te zijn.
ik ken iemand en die is in 10 jaar nog nooit gevallen en die rijd echt goed, is nu haar eigen paard aan het inrijden en gaat prima!

ik ken daarintegen ook mensen die bijna iedere keer als ze rijden vallen, en ook die kunnen gewoon goed rijden! die zijn niet bang om te vallen en dat is ook zeker een voordeel!

Mirte_Randy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:39

Ik vind ook dat je door eraf vallen er weer opstappen, en telkens opnieuw proberen een veel betere ruiter wordt, een paard dat een automaatje is en nooit iets verkeerd doet leer je echt niks van;)

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:43

Ik vind als je valt dat je geen slechte ruiter bent, maar wel als je dan het probleem niet verbeterd(oefen).
zodat je niet nog een keer om de zelfde reden eraf valt.

Groetjes,

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:44

Denk niet dat als je valt een slechte ruiter bent.
Anky, albert voorn en nog meer zeer goede ruiter vallen ook.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:49

Mirte_Randy schreef:
Ik vind ook dat je door eraf vallen er weer opstappen, en telkens opnieuw proberen een veel betere ruiter wordt, een paard dat een automaatje is en nooit iets verkeerd doet leer je echt niks van;)

ja maar je kunt ook op een paardje blijven zitten die wel eens wegschiet ofzo zonder dat het een automaatje is ;)

Ik ben er nog nooit vanaf gedonderd, maar rij ook pas sinds vorig jaar oktober echt regelmatig. Tot nu toe nog altijd het geluk gehad dat ik stevig zit en ook al schiet het paard onverwacht (of verwacht :D ) weg ik netjes blij zitten.

Moet wel zeggen dat ik ook best een beetje bang ben om te vallen, dus me daarom waarschijnlijk zo stevig vastklem :P

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:44

weetje ! ik was ook altijd bang om te vallen.
toen kreeg ik mijn pony die me er heeeeel vaak afbokte! :P
het klinkt heel raar mar daardoor ben ik juist niet zo bang meer om te vallen. er was een tijdje dat het echt heel erg, zo erg dat ik wel 2 keer per week viel, ben er toen een beetje aan gewend geraakt.
echt meestal stelt het vallen niet zoveel voor tenzij je je natuurlijk berzeerd. :P

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:34

Ja ik denk ook als ik er eenmaal een paar keer naast heb gelegen ik direct niet meer zo bang ben. Het vallen op zich lijkt me ook geen drama, maar ben bang dat ik door een hoef geraakt word :)

paardenfanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:30

vallen hoort er toch bij?
en vak leer je er wel van!

Portje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:40

ik ben er al meer dan 20 keer afgevallen,
en ik heb geleerd, als je er meer dan 100 keer afvalt ben je een goede ruiter
(maar ik vind het ook raar als je van de sloomste pony van de manege valt, dat is raar, zoals mn broer)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:44

gootjexxx schreef:
ik ben er al meer dan 20 keer afgevallen,
en ik heb geleerd, als je er meer dan 100 keer afvalt ben je een goede ruiter
(maar ik vind het ook raar als je van de sloomste pony van de manege valt, dat is raar, zoals mn broer)

Vaak zijn het wel de sloomste paarden waar je van af valt :Y)
Je zit namelijk zo relax met de gedachte dat hij toch niks doet, en als hij dan ineens weg schiet dan lig je :+
omdat je het niet ziet aankomen.

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:03

ik zeg maar zo, de beste ruiterd kunnen van hun paard vallen,
Neem een voorbeeld anky van grunsven is tijdens een wedstrijd heel raar van haar paard afgevallen (is echt gebeurd)
maar dan ben je nog geen slechte ruiter!

KladJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:10

iedereen valt wel een keer

je bent dan heus niet gelijk een slechte ruiter hoor

een ongeluk zit in een klein hoekje

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:14

Slechte of goede ruiters, ze vallen allemaal wel eens. :+