Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laetitia schreef:Ik denk dat de meesten die op manier 1 rijden zich niet hierover uit durven te spreken in dit topic, aangezien ze dan naar alle waarschijnlijkheid uitgebrand worden.
Dus op Bokt zal de verhouding ook echt geen 50/50 zijn maar eerder 30/70.
Annetje schreef:Filmpjes om te vergelijken lijkt mij inderdaad heel erg informatief! Echter denk ik dat je niet zoveel hebt aan een filmpje waarop je alleen maar ruiterhanden en een paardenmond ziet. Juist het ruggebruik gebruiken de meesten van jullie ook als argument in deze discussie. Daarom is het zaak om de rug ook goed te kunnen zien als we al willen vergelijken.
Als je bitten in monden wil vergelijken:
Redelijk stille hand, stille mond http://www.youtube.com/watch?v=2hJw6lx6IuY
Zagende hand, onrust in de mond: http://www.youtube.com/watch?v=N9tSrwR1Edc
Maar verder kun je op die filmpjes niet goed de ruiterhanden of de aanleuning zien, dus dat is weer jammer.
Iemand heel handig met filmpjes maken die matriaal kan verzamelen?Ben namelijk wel heel erg benieuwd geworden nav dit topic, ik lees al een hele tijd mee.
JessicaD88 schreef:'Ik heb hiervoor wat vragen gesteld bij mensen die de kneepjes methode gebruiken over het hoe en waarom en je ziet gewoon dat de antwoorden niet duidelijk zijn omdat ze het eigenlijk zelf niet goed weten. Het "werkt" en dat is dan genoeg, terwijl de manier waarop net zo belangrijk is én zeker wanneer de kans groot is dat het doel (goed ruggebruik) voorbij wordt geschoten.'
Ik weet wel dat het beter werkt dan een altijd passieve hand![]()
En over die filmpjes: ik denk dat iedereen het er over eens is dat filmpje 2 absoluut niet de bedoeling is.
superwoman schreef:http://www.youtube.com/watch?v=UDVzhIZK ... re=related
Dit is ook een fijn filmpje![]()
Paardje loopt idd over z'n tempo niet in takt én vreselijk op de voorhand, maar goed haar handen geven geen duidelijke zaagwerking aan, terwijl je wel ziet hoe heftig het paard reageerd. Ruiter is imo voornamelijk bezig met het hoofd. (anders had zij wel wat aan de rest gedaan - dat kán geen fijn gevoel geweest zijn als je weet hoe het moet voelen)
superwoman schreef:laetitia schreef:Ik denk dat de meesten die op manier 1 rijden zich niet hierover uit durven te spreken in dit topic, aangezien ze dan naar alle waarschijnlijkheid uitgebrand worden.
Dus op Bokt zal de verhouding ook echt geen 50/50 zijn maar eerder 30/70.
Uitgebrand vind ik overdreven. Ik hoop igg dat ze het wel lezen als ze niet reageren...
Ik heb hiervoor wat vragen gesteld bij mensen die de kneepjes methode gebruiken over het hoe en waarom en je ziet gewoon dat de antwoorden niet duidelijk zijn omdat ze het eigenlijk zelf niet goed weten. Het "werkt" en dat is dan genoeg, terwijl de manier waarop net zo belangrijk is én zeker wanneer de kans groot is dat het doel (goed ruggebruik) voorbij wordt geschoten.
JessicaD88 schreef:Absoluut, ik ben altijd bezig met mezelf verbeteren. En toch blijf ik bij mijn standpunt, omdat ik een levendige mond wel degelijk de moeite waard vindt. Het is te kort door de bocht om te zeggen dat je je paard dan niet van achteren naar voren rijdt en hij niet door de rug loopt.