Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:40

FaberSmid schreef:
Hoe gaat het met de planning?

Ik ben ook benieuwd. Het is inmiddels alweer een week verder.

FaberSmid

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:16

Wat is een week, met al die voorbereiding?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:31

FaberSmid schreef:
Wat is een week, met al die voorbereiding?

Tijd is relatief. 8-)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:29

Ik hoop toch wel dat iedereen dat voor zichzelf mag uitmaken wanneer hij zichzelf bij zijn eigen naam laat noemen. :(

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:07

Zie je, ik had dat plaatje ergens gezien, nou weet ik het weer ! *D

Het is niet aan mij om te oordelen over een ander, en andersom hoop ik dat mensen dat ook niet te snel doen. Oordeel niet te vroeg, maar stel wat vragen, wie weet is er een reden. Ook al is het niet jouw reden, het is een reden. Dat is redelijk.
Vooral 'paardenmensen' die juist werken met gevoelige dieren zouden respect moeten kunnen opbrengen voor een ander zijn of haar standpunt.
De praktijk ? Afbeelding

Ik zie het net als met paarden, als het niet gaat zoals je wil dan ga je in je creatieve brein zoeken naar mogelijkheden voordat je de groffere hulpmiddelen gaat gebruiken om je vriend te dwingen. Kijk eens naar de bron, naar waarom bijvoorbeeld. Voor je uitgaat van al dat negatieve wat zo mens-eigen is als het niet gaat zoals je wilt.

Zo denken er gelukkig steeds meer mensen over.
Al denk ik wel eens bezorgd dat er snel gegrepen wordt naar wapens om menselijke zinnen door te zetten.
Ik kan daar maar weinig, of zelfs geen bewondering voor opbrengen. :n

Agressie is er al genoeg op de wereld.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 18-12-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:11

Horseyfries wij blijven u ook aanschrijven met u of horseyfries en niet bij uw voor- en achternaam. Dat is aan u om anderen dat aan te bieden en daar voor toestemming te geven. Dat is niet aan anderen dat voor u te bepalen. Zoals dat voor u geld, geld dat ook voor ons en ieder.
Ieder heeft hopelijk een opvoeding genoten, geleerd met u aan te spreken. Dan als het aangeboden wordt bij de achternaam en dan als het aangeboden wordt bij voornaam. Je, jij, voor- en achternaam gebruik zonder aangeboden en toestemming getuigd van geen opvoeding. En zoals kiwiko het misbruikt, is het alleen maar om topics kapot te maken en mensen persoonlijk aan te vallen.
Wat heeft kiwiko nu inhoudelijk als instructrice en directrice met alle kennis in bezit, aan welk topic ook toegevoegd? Zoals kiwiko persoonlijk schreef, heb ik geen kennis van rijden. Logisch ik ben ook geen instructeur maar hoefsmid, geef wel les maar dan niet met rijden. Ik rij voor mijn plezier op paarden van anderen, bezit geen paard. Niveau zegt mij persoonlijk weinig, behalve het "niveau" beter geschreven de scholing van het paard. Omdat de ruiter zijn niveau het niveau is van het minst geschoolde paard. Een ruiter kan veel op een gp paard, maar weinig op een groen paard. Op mijn vraag aan kiwko heb ik ook geen antwoord gekregen, welk niveau vroeg ik aan kiwiko? Net als de vragen van modie ook nog geen antwoord, dat kan ik begrijpen ik persoonlijk ga er van uit dat modie druk is en tijd nodig heeft uitgebreid antwoord te geven op al die vragen. Rijden zonder aanleuning en ophoudingen, lijkt mij verschrikkelijk moeilijk, wat ik maar al te graag zou willen leren begrijpen. Er van uit gaan dat het wel mogelijk is, dan is dat toch prachtig voor de paarden?
U weet dat ik tegen LDR, hyperflexi en rollkuur ben. Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen elke ruiter ben, ik ben tegen ten koste van de paarden rijden, op welke wijze dan ook. Het flexen van Baucher in stand is goed, gebruik ik zelf ook bij paarden die "vast" zitten en houden. Maar hyperflexi ben ik tegen, de naam hyper zegt al dat het te veel is.
Een moment voorwaarts neerwaarts rijden gebruik ik ook wel eens, maar dat is een moment van een paar seconde niet langer. Dus LDR kan ik dat ook niet noemen, daarom ben ik benieuwd naar hoe u LDR rijdt. Ik kan net als anderen van u leren.
Maar belangrijk is wel met respect te blijven schrijven en ons als volwassen opgevoede mensen te gedragen, de niet volwassenen onder de bokkers kunnen dat ook. Waarom zouden volwassen mensen dat dan niet kunnen? Waarom waar de kennis op houdt, persoonlijk aanvallen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:05

Als volwassen mens is het eerste wat ik doe mij voorstellen aan iemand waarmee ik in gesprek ben.
Ook als volwassen mens wens ik een bewuste keuze te maken voor welke clinics ik bezoek van welke personen, en het is daarbij dus een eerste vereiste dat ik weet naar wie ik ga kijken. Als je openbare clinics wenst te verzorgen is het toch absurd dat je dat anoniem wilt gaan doen?
Gaan we ons straks vermommen met een opplaksnor en een pruik?? Is dat volwassen volgens U Fabersmid?

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:30

Oh meisje toch, wat ben je rancuneus. Wat heeft je doen beskuiten om zo te gaan worden of om zo te gaan doen?
Wat heeft er zo geraakt dat het zo hard nodig is om een 'gelijk' te willen halen.

"Een" gelijk.

Ik dacht dat u mee deed aan de voorgenomen clinic, maar als de organisatie elkaar nu al de pan in hakt dan hou ik mijn hart vast voor de paarden. Wat zal er worden getoond?

Onderdrukking ? Dwang? Macht?

Volwassen is naar mijn idee iets meer rust en begrip, zeker voor de 'ander'.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:35

horseyfries schreef:
Als volwassen mens is het eerste wat ik doe mij voorstellen aan iemand waarmee ik in gesprek ben.
Ook als volwassen mens wens ik een bewuste keuze te maken voor welke clinics ik bezoek van welke personen, en het is daarbij dus een eerste vereiste dat ik weet naar wie ik ga kijken. Als je openbare clinics wenst te verzorgen is het toch absurd dat je dat anoniem wilt gaan doen?
Gaan we ons straks vermommen met een opplaksnor en een pruik?? Is dat volwassen volgens U Fabersmid?

Dat hebben de personen gedaan met de meeting, daar waren u en ik en anderen niet bij. Lees nog eens rustig mijn bericht, dan zal u het vast en zeker begrijpen. Zoals geschreven blijf ik u ook bij uw naam horseyfries en u aan schrijven.
Van mij persoonlijk mag ieder die daar voor kiest, anoniem blijven dat hebben u en ik en anderen niet voor die personen te bepalen. Aan u de vraag of dit volwassen schrijven is, mensen persoonlijk aanvallen en topics kapot schrijven?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:37

Paardentango schreef:
Oh meisje toch, wat ben je rancuneus. Wat heeft je doen beskuiten om zo te gaan worden of om zo te gaan doen?
Wat heeft er zo geraakt dat het zo hard nodig is om een 'gelijk' te willen halen.

"Een" gelijk.

Ik dacht dat u mee deed aan de voorgenomen clinic, maar als de organisatie elkaar nu al de pan in hakt dan hou ik mijn hart vast voor de paarden. Wat zal er worden getoond?

Paardentango ik kan uw reactie begrijpen, maar laten wij ons nu blijven in houden. Horseyfries weet denk ik niet hoe alles werkelijk is. Ik trouwens ook niet, behalve dat ik uit het schrijven van kiwiko kan opmaken, dat het er om gaat de topics en clinic kapot te schrijven en personen persoonlijk aan te vallen. Laten we gewoon on topic blijven, dan keert de rust weer terug en kunnen we verder discussiëren.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:45

U heeft gelijk.

Het houdt me alleen bezig.
Het is alleen zo jammer....

Goed, ik :x

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:51

Dat probleem herken ik persoonlijk maar al te goed, ik ben ook geen gemakkelijke bokker. Maar het zou zonde zijn als wij dit topic en clinic verpesten door ons te verlagen op het niveau van die daar juist mee bezig zijn.
Dus bij deze om weer on topic te gaan, ben ik benieuwd hoe de organisatie het maakt? Is er iets waar mee ik kan helpen?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:41

Misschien dat Hermelientje eens aan wil geven hoe het nu met de voorbereidingen en het verslag staat?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:14

FaberSmid schreef:
Paardentango schreef:

"Een" gelijk.

Paardentango ik kan uw reactie begrijpen, maar laten wij ons nu blijven in houden. Horseyfries weet denk ik niet hoe alles werkelijk is. Ik trouwens ook niet, behalve dat ik uit het schrijven van kiwiko kan opmaken, dat het er om gaat de topics en clinic kapot te schrijven en personen persoonlijk aan te vallen. Laten we gewoon on topic blijven, dan keert de rust weer terug en kunnen we verder discussiëren.

Blijkbaar liggen er aan jullie reacties heel andere redenen ten grondslag. Redenen die ik niet ken en die ik ook niet hoef te kennen. Het zou echter simpeler zijn geweest de opmerking van Kiwiko te negeren, dan had ik me nu niet afgevraagd waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden.
Mag ik ervan uit gaan dat op de clinicdag zelf al dit soort toestanden niet opgerakeld worden en iedereen zich normaal als zichzelf presenteert?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:17

Denk wel zeker dat het mijn bedoeling is om er een geslaagde dag van te maken.
Waarbij men wederzijds respekt heeft.
Dit respekt voor elkaar was al bij de bespreking te merken, zonder dat men een blad voor de mond hoefde te nemen.
Respekt is voor mij elkaar in waarde laten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:03

KiWiKo schreef:
fijn dat dit zo goed gegaan is, ik had er ernstig mijn twijfels bij aangezien het in de regel zo is dat mensen met een grote mond, in werkelijkheid niet zo daadkrachtig zijn. Daarnaast heb ik ook altijd ernstige tijfels gehad of Moddie, FS en Prof niet een en dezelfde persoon zouden zijn.

maargoed, ik heb dat waarschijnlijk verkeerd gezien, en bied daar mijn excuses voor aan.

Ik hoop van ganse harte dat dit "evenement" een mooie plaats gaat krijgen in de opleiding van de huidige ruiters

nah, dit was mijn laatste post in het topic :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:06

Het is me opgevallen door de schrijfwijze van kiwiko en het zelfde plaatsen in verschillende topics. Mede opgevallen door het niet netjes schrijven naar Kadankovitch.
Ben zeer benieuwd hoe de voorbereidingen er voor staan.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:09

oho, wat kun jij jokken zeg, dat was echt niet je laatste post ! :=

Maar nee, pardon ik zou :x

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:11

kijk maar terug :D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:12

KiWiKo schreef:
kijk maar terug :D

:D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:15

hopla schreef:
Misschien dat Hermelientje eens aan wil geven hoe het nu met de voorbereidingen en het verslag staat?

Jazeker. Ik heb sinds begin van de week van iedereen antwoord. Ik moest alleen naar Engeland en had geen tijd meer er iets mee te doen. Maar ben nu terug en ga er mee aan de slag, vanavond nog zet ik iets op papier en zodra ik de goedkeuring van alle betrokkenen heb komt het hier. Het is dus nu echt een kwestie van dagen, ik beloof het.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:24

Er zijn inmiddels een hoop posten hier door het boktteam weggehaald. Vast niet voor niets. 8-)
Als ik het goed heb was Modie één van de initiatiefnemers voor de clinic. Er is tijdens de voorbespreking vast iets misgegaan want sinds die tijd schopt zij behoorlijk rond zich heen. En dat werkt hier op sommige als een rode lap op een stier.
Zou het niet beter zijn om je uit dit topic dan terug te trekken Modie?
Dan wordt het er hier vast weer wat beschaafder op.
Alvast bedankt.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:27

Nou moet het toch niet gekker worden?

Maar er is idd veel verwijderd. Apart hoor, maar misschien ook wel nuttiger.
Alleen moet de TS zich nu gaan terugtrekken.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:27

hopla schreef:
Er zijn inmiddels een hoop posten hier door het boktteam weggehaald. Vast niet voor niets. 8-)
Als ik het goed heb was Modie één van de initiatiefnemers voor de clinic. Er is tijdens de voorbespreking vast iets misgegaan want sinds die tijd schopt zij behoorlijk rond zich heen. En dat werkt hier op sommige als een rode lap op een stier.
Zou het niet beter zijn om je uit dit topic dan terug te trekken Modie?
Dan wordt het er hier vast weer wat beschaafder op.
Alvast bedankt.

Zoals u het blieft, zal het gebeuren :D

En ook uit andere topic's dan maar gelijk }>

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:32

Modie, als ik nu zeg dat ik graag wil dat je blijft? Ik zie geen enkele reden waarom jij je als TS nu terug zou trekken hoor, wat anderen ook zeggen.