De "Hollandse School"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:12

FS, het niveau van de beredenen is in de wedstrijdsport nou ook weer niet zo hoog, dat je daarmee mensen kunt overtuigen van je gelijk volgens mij. Jammer genoeg. ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:13

FS Typ je zal je dan wel bedoelen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:15

bulck schreef:

Hoe bedoel je? Heb ik iets fout gedaan?

Ayasha
Blogger

Re: De "Hollandse School"

Nee het was op Fabersmid. :)

vur

Ja toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:16

jep :j zijn afkorting staat er iig voor.
Als je zijn laatste bericht lees vat je hem ook wel (op de vorige pagina) wat ze doet. ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:16

vur schreef:
bulck schreef:

Hoe bedoel je? Heb ik iets fout gedaan?

Ha nee naar FS gericht e, hij ging even tegenqouten, maar als hij dan toch correct wil zijn schrijf je niet op een pc, maar typ je. :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:18

Ach so..

FaberSmid

vur schreef:
FS, het niveau van de beredenen is in de wedstrijdsport nou ook weer niet zo hoog, dat je daarmee mensen kunt overtuigen van je gelijk volgens mij. Jammer genoeg. ;)

Wat bedoeld u met de beredenen?

vur

De bereden politie in Nederland.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:23

vur schreef:
De bereden politie in Nederland.

Dus u bent in staat het niveau van de bereden politie te bepalen? Verteld u eens, wat is uw ervaring?
Lijkt me leuk de rollen om te draaien, politiepaarden dressuur laten rijden en de hollandse school paarden bij een inzet van de bereden politie met alle toeters en bellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:24

Ik vrees dat geen van beide het er denderend van af zou brengen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:25

Ik ben vrij goed in staat om het niveau te bepalen, want ik zie het regelmatig van dichtbij. Maar goed, ik snap wel wat u bedoeld, maar ik bedoel de dressuur-wedstrijdsport en niet het politiewerk. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:28

U niet maar ik wel, heeft u het filmpje gezien van een combinatie van de bereden politie?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:23

Professor schreef:
Mijnheer Jansen heeft de Jury in zijn zak, samen met de KNHS, kijk naar de laatste keer Aachen, daar was op de eerste dag 1 Jury "dwars" en die werd gelijk tot de orde geroepen.

Wanneer de Jury eens onafhankelijk werkelijk volgens de regelementen zou beoordelen, dan was de uitslag een geheel andere.

Beste professor,

In uw allereerste post in dit topic stelt u het bovenstaande. Ik heb alle berichten gelezen maar vind nergens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag, daarom stel ik mijn vragen opnieuw.

U stelt dat de combinatie Janssen/KNHS de Jury in zijn zak heeft. Als voorbeeld noemt u de laatste wedstrijd in Aken. Mijn vraag is heel concreet wat was het resultaat van dit tot de orde roepen van de jury? Op welke manier is de uitslag van de wedstrijd beïnvloed? Heeft de Amerikaan Steffen Peters driemaal gewonnen door deze onreglementaire jurybeoordeling? Indien er wel volgens de reglementen was gejureerd wie had er dan gewonnen? Welk belang hadden Janssen/KNHS bij deze uitslag?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:25

Hermelientje dat is toch te lezen?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 21:04

Dat is wellicht het probleem van de "Hollandse" School???

Al die "bedekte" termen, waar geen zinnig denkend mens nog uitkomt.

LDR, Hyperflexie en de Rollkür.

Wie verzint nu zoiets??????

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:14

FaberSmid schreef:
Hermelientje dat is toch te lezen?

Waar en wat moet ik dan lezen? Dit heeft de professor ook al gezegd maar ik zie echt nergens een concreet antwoord op mijn vraag. U weet het kennelijk wel, wilt u dan misschien zo vriendelijk zijn mijn vragen te beantwoorden.

Wat is dan het belang van de jurybeïnvloeding in Aken zodat er een klassieke ruiter uit Amerika wint? En waarom wordt er hier gesteld dat het een soort complot is van de LDR man Janssen samen met de KNHS. Als de KNHS en Janssen zo overtuigt zijn van de Hollandse school en de Jury in de zak hebben waarom willen ze dan dat er een klassieke ruiter uit de VS (oorspronkelijk uit Duitsland) wint in Aken?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:25

Hermelientje het is echt te lezen, neemt aub de moeite eerst te lezen wat er allemaal geschreven is door ieder.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:34

FaberSmid schreef:
Hermelientje het is echt te lezen, neemt aub de moeite eerst te lezen wat er allemaal geschreven is door ieder.

Jammer dat u mijn vragen niet kunt beantwoorden. Misschien begrijpt u mijn vragen niet of weet u het antwoord zelf niet. Het is echt geen schande hoor om dat toe te geven.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 06:40

Hermelientje schreef:
Beste professor,

In uw allereerste post in dit topic stelt u het bovenstaande. Ik heb alle berichten gelezen maar vind nergens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag, daarom stel ik mijn vragen opnieuw.

U stelt dat de combinatie Janssen/KNHS de Jury in zijn zak heeft. Als voorbeeld noemt u de laatste wedstrijd in Aken. Mijn vraag is heel concreet wat was het resultaat van dit tot de orde roepen van de jury? Op welke manier is de uitslag van de wedstrijd beïnvloed? Heeft de Amerikaan Steffen Peters driemaal gewonnen door deze onreglementaire jurybeoordeling? Indien er wel volgens de reglementen was gejureerd wie had er dan gewonnen? Welk belang hadden Janssen/KNHS bij deze uitslag?

Dit is de eerste dag gebeurt.
Het gaat niet om wie er gewonnen heeft, het ging erom hoe de punten verdeling was.
Daarbij sneden de LDR gereden paarden niet zo goed af, als ze normaal gewend waren bij een jurylid.
Deze werd op het matje geroepen, de daarop volgende dagen was de mening van dit jurylid geheel anders.
Heb niets gezegd of geschreven dat de plaatsing van de 1e daardoor veranderde.
De LDR ruiters zagen er de volgende dagen beter uit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 06:56

Een beslissing om een bespreking te houden werd niet door de coaches genomen, maar door het hoofd van de jury. Die kan dat namelijk als enige. Dat SJ daar misschien bij aanwezig was wil niet zeggen dat hij degene is "die op het matje roept".
Was je erbij ? Wie voerde het woord? Wie had de leiding in deze bijeenkomst?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:01

vur schreef:
Nou, het natrijden wat hier in dit topic in negatieve zin wordt bedoeld, is naar mijn idee, vooral het dier mentaal in de stress helpen door een manier van rijden. Dus vooral door de stress overmatig zweten. Dat daarna nog een topprestatie geleverd kan worden, ja, dat denk ik dus wel.
Als een paard inderdaad door zijn verzuring heen gereden is en de uitputting nabij is, dan zie ik dat niet zitten nee.

Vur, achteraf heb je kunnen lezen dat de opmerkingen over zweten uitgebreid werden met opmerkingen over het overloos herhalen van bepaalde oefeningen. Daar werd het zweten aan gekoppeld dus dan gaat het niet meer over stress maar ook over uitputting.
Jij bent het er dus mee eens dat niemand gebaat is bij een dusdanige warming up omdat dat de wedstrijdprestaties zou beïnvloeden en dus degene die dat beweerd helemaal fout zit?

Ken jij geen paarden die ook bij het minste of geringste werk al gaan zweten, zonder stress te hebben? Meestal zijn dat juist heel bloederige paarden die heel goed tegen de warmte kunnen omdat zij hun warmte snel kwijtraken door het zweten. Paarden die minder goed zweten gaan juist vaker een pompende ademhaling vertonen om de hitte kwijt te raken. Kun je dan stellen dat deze laatste paarden geen stress hebben omdat ze minder zweten?

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:10

zipje71 schreef:
U haalt er weer dingen bij waar ik niks over gemeld heb. Ik heb helemaal niks tegen hoefsmeden, mijn paard werd ook gewoon beslagen en bekapt, wel door een koudsmid.
Wat ik hypocriet vind is dat u de zgn.dierenbeulen toch terwille bent. Of beslaat en bekapt u paarden uit dierenliefde? Nee dat dut u gewoon om een boterham te verdienen. U kunt niet (gratis) naar die "vreselijke" proefjes kijken van de Nederlandse medaillewinnaars maar kan wel de paarden beslaan (voor geld) van mensen die in uw ogen niet goed met hun paarden omgaan. Blijf het heel dubbel vinden, sorry wel

Ik haal er alleen bij wat u niet gelezen heeft, wat er wel degelijk mee te maken heeft. U blijft in herhaling vallen, lees eerst eer u veroordeeld.
Dus de paarden van de hollandse school ruiters (alle paarden die naar uw mening mishandeld worden) hebben geen recht op hoefverzorging, dat is dierenmishandeling en dierenverwaarlozing paarden van hun hoefverzorging te onthouden. Dat is strafbaar weet u dat? Dus hoefsmeden zoals ik, mogen ook geen paarden en ezels voor de dierenbescherming en AID bekappen en beslaan?
Lees alles wat ik geschreven heb en dan niet alleen in dit topic maar echt alles. Ben benieuwd of u dan bij uw mening blijft. Maar ik ga toch echt niet paarden en ezels hun hoefverzorging onthouden, waarom de paarden straffen voor wat de mens schuldig is?(quote)

@FS.
Ik weet werkelijk niet waarom u blijft zeggen dat ik niet alles heb gelezen. Ik blijf het vreemd vinden dat u niet zo hoog van de toren blaast tegen de eigenaren die hun paarden zouden mishandelen (zijn uw woorden, niet die van mij!!) als dat u op bokt doet. Dan kunt u zich wel heel leuk verschuilen achter het feit dat het zielig is dat paarden niet bekapt worden, maar er zijn nog meer smeden en voor u dus 10 andere!! U kunt toch een scheiding maken tussen de klanten die u wel wilt en die u niet wilt? Nee dat verschuilen achter het paard is lekker makkelijk. Waar blijven uw principes? Of dringt u die alleen anoniem aan de Bokkers toe. Als u echt achter uw woorden zou staan ondernam u aktie!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:08

@ Professor

hahah ik kom inderdaad woorden te kort om uit te leggen hoe ik denk over mensen die op papier alles beter weten.
U geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Waarom is Sjef Jansen een na aper terwijl u u zelf zo slim vind omdat u naar de oude meesters luisterd dus niet elke keer op nieuw het wiel probeerd uit te vinden.

Wat is daar tussen het verschil.

Deze vraag zou ik nog graag beantwoord zien.