Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
piezze schreef:Desire__ schreef:hier ben ik het niet helemaal mee eens, want een paard waar je wel op kan rijden kost ook geld. je kiest ervoor om een niet ingereden paard te nemen, of je kiest ervoor om een ingereden paard te nemen. je kan het zelf kiezen.
Een paard van 5 die nog niet is ingereden is in de handel bijna onverkoopbaar omdat daar vanuit gegaan wordt dat er wel iets mee is(misgegaan) WAt ook vaak zo is.
Nog een reden om gewoon met 3 jaar voorzichtig te beginnen
Is de gangbare orde nu dat longeren weer slecht is? Jee waar zijn we met zijn allen dan mee bezig.
piezze schreef:En de stapmolen? Is dat dan wel goed in jullie ogen
Alet74 schreef:@PLezze: dan zou je dus iets aan de beeldvorming moeten doen. Als men denkt dat er iets mis is met een vijfjarig paard dat nog niet onder het zadel is.. Maar goed, de realiteit gebiedt me te denken dat er vast wel een paar decennia overheen zouden gaan, wil je zo'n verandering bewerkstelligen.
Moet wel lachen om het idee om alle paarden eerst maar aangespannen te rijden Haha, geweldig lijkt me dat! Ik zie de advertenties op Marktplaats al voor me!
hoe ouder het paard hoe eerder ik geneigd ben om het te laten staan............ een 6 jarige nog niet onder het zadel (met een goed papier, danwel) betekend dat het dier niet zadelmak te krijgen is........
KiWiKo schreef:vorame schreef:Veel longeren heb ik nooit goed gevonden, ook 10 jaar terug al niet.
Juist nu ineens het nodig is dat paarden ouder ingereden moeten worden en grondwerken in is, is in de roundpen rond jagen heel erg in.
hahahahaha........ sorrie,![]()
![]()
geweldig!!!
omdat ik nu nog paarden in mijn omgeving heb die gezond en wel ver in de 20 zijn....... die ik zelf zadelmak heb gemaakt, daarna heel leuk in de sport hebben meegedraaid, dus echt wel hebben moeten werken....... met dank aan de ruiters die ze na mij tegen zijn gekomen.......claudianoa schreef:KiWiKo schreef:
stonden er gemiddeld zo een 300 op stal![]()
300, dan weet je echt niet wat je mee maakt, gaaf hoor!