Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kaspertje schreef:Uit deze discussie gaan we toch niet komen, ik denk dat (bijna) iedereen het op de manier doet die zij zelf het beste vinden en dat moet je dan ook respecteren,
kaspertje schreef:Als iedereen zo paarden moet houden, 24/7 in de wei, met een meerdere paarden dan zou dat betekenen dat bijna alle mensen hun paarden niet meer kunnen houden en wat gebeurt er dan met die paarden?? En dan zouden er op een gegeven moment bijna geen paarden meer zijn en dan...
kaspertje schreef:Ik vind dat jij alles wel heel erg zwart wit bekijkt, dus dan bijna alle paarden maar weg uit nederland, bijna alle dieren kunnen dan wel weg want de meeste worden ook vast niet helemaal optimaal gehouden, er moet ook ingezien worden dat dat ook bijna niet te doen is en dat de meeste mensen er zoveel mogelijk aan doen om hun dieren in de meeste belangen te behartigen...
kaspertje schreef:De paarden bij jou staan dan wel in de wei 24/7 in een 'harem' maar ook jouw paarden zijn de dupe van jou 'hobbylol' want ook jij rijdt erop dus wat is dan het verschil??
kaspertje schreef:Dat is jouw mening, ik heb de mijne en zo heeft iedereen er een, jij doet het dus op jouw manier ik op de mijne, jouw paarden leven op jouw manier die van mij op de mijne, zo kun je er nog lang en breed over praten maar je komt er niet uit, als jij vind dat iedereen dan maar zn paarden weg moet doen ok, vind ik niet, misschien is het beter dat we allemaal een hobbelpaard kopen, kan je weinig aan verpestenIk denk dat de meeste paarden hier in nederland een leuk en lekker leven hebben uitzonderingen daargelaten... jij vind van niet? ok jouw mening...
Berdien schreef:Het mínste wat je dan kan doen is je paard een paardwaardig bestaan te geven.
Zafinne schreef:Wat een discussie hier! Mijn paard staat niet eens iedere dag op de wei, maar die heeft het ook goed. Alsof je een paard alleen goed behandelt als hij iedere dag op de wei staat.
Onzin.
Berdien schreef:Zelfde met bijrijders, bekijk die niet vanuit je eigen, menselijke perspectief maar vanuit het perspectief van je paard.
s_masha schreef:Wat een onzin!
Natuurlijk kun je een bijrijder(ster) pakken, als jezelf medische problemen hebt.
En je kunt fulltime niet meer rijden houd het op.
sflj schreef:Want...?