Waar gebruik jij je zweep voor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Re: Waar gebruik jij je zweep voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:13

Puur om tijdens een buitenrit even de zweep tegen de hals of achterhand aan te houden. Hoef niet te tikken, ze gaat er meteen voor opzij..super makkelijk joh!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:14

ik gebruik mijn zweep minimaal,mijn instructrice is van mening dat ze op het been moeten reageren en pas een zweep gebruiken als je echt geen reactie op je been krijgt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:17

Duh :+
Om hem in elkaar te slaan als hij niet luistert :P

Nee grapje :')

Ik rijd op Quick nooit met zweep.
Bij Kaya alleen om de achterhand er iets onder te krijgen, maar vaak heb ik het bij hem ook helemaal niet nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:33

Eigenlijk zo min mogelijk. Maar als er niet genoeg impuls is durf ik wel een tikje te geven om hem wakker te houden.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:35

Ik gebruik helemaal geen zweep en mis hem ook niet :)
Rij wel met spoortjes.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:50

Beauty is van de vorige baas gekomen met een zwepenfobie. Ondertussen kunnen we al wel met
zweep rijden maar dan loopt ze vreselijk gespannen en dat voelt niet prettig aan. Gaan zwepen voor ons dus :Y)
Met longeren gebruik ik wel een kort zweepje, omdat ze in het begin niet zo vlot van stap-draf wil op stemcommando.
Verder gebruik ik ook een zweepje de weinige keren dat ik spring. Balken is ze ook bang van :7
Ze durft met springen met me te sollen door non-stop te weigeren en dan krijgt ze soms wel eens een tik als ze er niet over wil.. :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:03

Vanmiddag om een auto die als een gek passeerde terwijl er 5 meter verderop een prachtige ruimte was om te passeren, en nog niet eens z'n voet van het gas afhaalde op het dak te slaan...

*bukt alvast voor de reacties*

miawallace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:35

Lol@Mick

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:38

Ik gebruik de zweep allemaar om m'n pony's achterhand eronder te krijgen :+ , dan tik ik dus helemaal niet hard ;)

rayo_de_sol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:49

ik reed eerst met spoor maar daar reageerde ze niet goed op en ook vond ik het zelfd niet lekker rijden met spoor.
nu rij ik met zweep, ik gebruik hem niet want alleen als ik hem bij heb loopt ze goed aan been.
ik gebruik wel mijn zweep als ze vervelend is en dan ben ik ook niet bang om hem te gebruiken.

Summy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:22

Ik gebruik de zweep om het paard even bij de les te houden. :+ Dus 2 keer been, geen reactie = tik
Soms gebruik ik het ook om een tikje op de hals te geven als ze door m'n binnenbeen lopen of afsnijden (tegen de hals houden is vaak al genoeg :P )

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:01

Ik gebruik hem als Barouche niet luistert naar mijn kuithulp. Dan geef ik een zacht tikje achter de kuit. meestal reageert hij daarna beter op de kuithulpen. En voor de achterhand.

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:10

Ik gebruik mijn zweep voor zijn achterhand er een beetje onder te tikken,en als hij niet door loopt even een tik er bij. :+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:19

ik gebruik de zweep als verlengstuk van mijn been.
rij een jonge pony, geef been.. geen reactie .. tik met de zweep.
M1 pony, alleen wanneer ze even niet oplet leg ik het zweepje er even tegenaan.

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:30

ik gebruik bijna haast geen zweep.
en als ik hem wel gebruik is het voor een tikje tegen de achterhand aan.

_carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:34

Daffie9 schreef:
Ik gebruik mijn zweep voor zijn achterhand er een beetje onder te tikken,en als hij niet door loopt even een tik er bij. :+

ik ook
en op een buitenrit neem ik hem altijd wel even mee voor de zekerheid.
kan altijd wel eens handig zijn, om hem bijvoorbeeld van de
weg af de drukken ( leg hem dan alleen tegen zijn hals en hij gaat al )

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:36

Ik gebruik de zweep om tegen haar buik te tikken met het rechtrichten zodat ze haar buikspieren gebruikt. Ik rij zonder zweep.

d_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:56

ik gebruik nooit een zweep maar dat komt omdat die bij mij niet nodig is en mijn pony is er een beetje bang van. maar op manege pony's gebruikte ik mijn zweep om de pony een beetje door te laten lopen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:24

Om heel hard tussen de oren te slaan als ze niet aan de teugel willen lopen. Dat is dus alleen als het met zagen niet lukt.
Verder gebruik ik het ook wel eens om de beenhulp te verduidelijken. Maar dat is echt maar sporadisch en als de batterijen in m'n electrische sporen bijna leeg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:25

clarence schreef:
Om heel hard tussen de oren te slaan als ze niet aan de teugel willen lopen. Dat is dus alleen als het met zagen niet lukt.
Verder gebruik ik het ook wel eens om de beenhulp te verduidelijken. Maar dat is echt maar sporadisch en als de batterijen in m'n electrische sporen bijna leeg zijn.

Haha. Leuk...

Ik gebruik een zweep als de impuls even ietsie te weinig word. Vooral in de zijgangen vind ik het belangrijk dat ze impuls blijven houden, en soms lukt dat gewoon even niet met alleen je been.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:41

niet! ook niet buiten

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:41

Duh! Klappen geven als ze stout zijn :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:44

ik gebruik hem ook wel, om het paard eens goed te laten weten wat er aan de hand is hoor. bv met springen en ze gaan staan kunnen ze gewoon een lel verwachten. en als ze omhoog komen sla ik ze ook tussen de oren ja.

commetaar hierop heeft geen zin, ik doe er niks mee. als mensen het beter weten, nodig ik ze uit om op mijn paard te gaanzitten ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:47

om hem weer bij de les te krijgen als hij totaaaaal niet op mijn benen en zit reageert, en als ie echt vervelend aan het worden is, verder pak ik vaak de zweep pas vast als ie wat trager van begrip begint te worden naar mate de training vorderd, dat heeft ie wel in de gaten en hoef ik hem niet eens te gebruiken, alleen maar in mn handen te houden.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:48

gebruik hem nooit, heb er geeneens een