Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stravero schreef:Lovetrees schreef:Als je paardje goed voorwaarts is hoeft dat ook echt niet, maar zoals die van mij die plakt heel erg aan het been die moet ik afentoe wel vooruit trappen, (niet hard hoor) maar dan is zo'n spoortje wel handig!
NOGMAALS: Sporen zijn niet om je paard naar voren te drijven, maar om bijv. je been beter te laten voelen met o.a. wijken, sb, travers, appuyeren enz. dus doe asjeblieft je sporen aan want je hebt er NIKS aan, pak er dan een zweepje bij
bolletje schreef:Waar de ruiter niet verder mee komt. zijn hulpmiddelen voor uitgevonden.

Citaat:ik vind dat mensen een beetje mee lopen met elkaar, ze vinden zich zelf dan heel wat.
vinden zich belangrijk omdat ze met sproren rijden, en hoe langer hoe mooier.
Lusitana schreef:Wellicht wordt het tijd voor een video of site over spoorgebruik, want soms lijkt het erop dat mensen die geen correcte instructie kunnen krijgen, alleen nog maar van video of internet leren, en het zou een hoop misverstanden kunenn opheffen, denk ik.
een hulp kan je pas verfijnen als een paard eenmaal op je been reageerd dus snap inderdaad niet wat al die mensen met sporen doen