bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:17

Kan het misschien gewoon allemaal wat vriendelijker, leuker, minder cynisch en met meer respect. Ik weet het ik vraag een heleboel. :D Maar het zou leuk zijn als het een beetje leesbaar en zinvol bleef. Je kunt een mening geven op meer dan 1 manier, men hoeft het niet per se op de meest irritantste manier te doen .... toch?

KiWiKo

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:20

als je op mij doelt........... ik hou dingen graag kort, duidelijk, simpel en ongezouten........ kan voor mensen irritant zijn, kan ik niks aan doen. Beter lezen doet ook een hoop

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:23

KiWiKo schreef:
als je op mij doelt........... ik hou dingen graag kort, duidelijk, simpel en ongezouten........ kan voor mensen irritant zijn, kan ik niks aan doen. Beter lezen doet ook een hoop

En dat schrijft ze twee posts na die hele lap tekst. _O- _O-

Kiwiko, als je nou dingen als 'lawaaipapagaai' es gewoon weg zou laten, en in de gaten zou houden dat niet iedereen al 30 jaar in de paarden zit, zou schelen....

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:25

Jeetje gezellige discussie hier. :7 Ik vind sowieso "wetenschappelijke onderzoeken" vrij overbodig als het om paarden gaat. Ik kan me er ook echt aan ergeren dat veel onderzoeken als "objectief" worden beschouwd terwijl een onderzoek nooit objectief kan zijn zolang ze door mensen worden uitgevoerd. Dr. Cook heeft bijvoorbeeld een groot financieel belang dat bitloos goed uit de verf komt in zijn onderzoek, net zoals Sprenger zal zorgen dat bitten altijd goed uit de verf komen.

Maar goed, al dat onderzoek is soms leuk om te lezen, maar ik onderzoek liever mijn eigen paard. Die verteld me wel wat goed en niet goed voor hem is, daar heb ik geen wetenschappers voor nodig :) Paarden zijn nou eenmaal niet over een kam te scheren. Zo is door de lichamelijke en mentale conditie van een paard belangrijk dat het zo veel mogelijk in de wei komt. Mijn paard krijgt daardoor dan ook de kans op 24/7 in de wei te staan, maar ondertussen heeft hij ook een stal met een dik pak stro waar hij altijd tussen 5 en 9 uur 's ochtends, en rond 3 uur nog een uurtje gaat liggen dutten. Terwijl als ik sommige mensen op bokt moet geloven is de stal de grootste kwelling voor een paard, terwijl mijn paard zich dan bewust afzonderd van de kudde om te gaan slapen. Geheel vrijwillig...

Ooh ja en krachtvoer zou ook heel slecht zijn, en als ik dan sommige paarden zie die het zonder moeten stellen dan schrik ik daar gewoon van. Terwijl mijn paard 2 kilo krachtvoer per dag krijgt en die blinkt er over, zit goed in de spieren en is lekker actief. Als ik dan sommige uitgemergelde paarden zie (zeg niet dat elk paard uitgemergeld is, maar ik vind wel dat je vaak aan een paard kan zien of die wat te kort komt of niet) dan trekt het mij niet heel erg om te stoppen met krachtvoer :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:25

ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :D :D :D

en als mensen er nou eens rekening mee zouden houden dat er gewoon mensen rondlopen hier op bokt die al een daggie langer meelopen, zou ook zoveel schelen :)

Ik heb nergens iemand persoonlijk beledigd of aangevallen :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:30

Je had t gewoon weg kunnen laten. ;)

En tja, dat je een daggie langer meeloopt wil niet zeggen dat je scherper mag formuleren of steken onder de gordel mag geven.
Ga ook weleens op mijn tong zitten achter het toetsenbord. ;)

En trouwens, zat mensen die 30 jaar of langer meelopen waar ik het pertinent mee oneens ben. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:33

KiWiKo schreef:

en als mensen er nou eens rekening mee zouden houden dat er gewoon mensen rondlopen hier op bokt die al een daggie langer meelopen, zou ook zoveel schelen :)

Ik denk niet dat mensen er rekeing mee houden als je er zo 'stoer' mee te koop loopt. Net zoals dat je het niet aan iq scheelde.. :roll:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:36

heeeui, ik ben niet begonnen met nare opmerkingen :) :)

ik vind alleen een hoop onderzoeken koeienpoep :) en ik neem aan dat ik dat mag vinden toch?

Het enige wat ik op op mijn commentaar op onderzoek terug kreeg van de dames is een berg ongein zo op de zondag morgen. Beter tijd en energie steken in het tegendeel met voorbeelden onderbouwen.... maar dat gebeurd niet :)

geeft niks, maar dan valt de noemer gelijkwaardige gesprekspartner af....

Ik kan enorm in de clinch liggen met Arabesk, maar zelfs die heeft me wel eens laten nadenken over dingen en met haar kan ik prima discusseren, zelfde geld voor Twiggy, zelfde geld voor heel veel meer diehard Naturals, gewoonweg omdat we in de basis niet zoveel van elkaar verschillen... en zeker niet elkaars hoofd op een hakblok willen leggen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:37

Hannah_Menno schreef:
KiWiKo schreef:

Ik denk niet dat mensen er rekeing mee houden als je er zo 'stoer' mee te koop loopt. Net zoals dat je het niet aan iq scheelde.. :roll:

en dat bedoel ik :D :D :D

kan er alleen maar heel, heel hard om lachen en hopen dat er ooit iemand eens aankomt die haar wel serieus neemt, ik niet in ieder geval ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:38

En wat was dat nou over een goede therapeut dan? >;)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:39

Tja, ik heb dat deel van de discussie overgeslagen.... :+

En ik ga nu maar even met een koliekponytje lopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:45

Hannah_Menno schreef:
En wat was dat nou over een goede therapeut dan? >;)

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
hihi ik heb geen behoefte aan aandacht :D :D :D en ik ben inderdaad vrij zeker van mijzelf ......... en aan iq kom ik ook niks te kort :)

Haha! Ik denk dat nu iedereen jaloers op je moet worden of niet? _O-

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
gut ergens wat gefrustreerd over?????????[/

Ja, dat ik niet zo'n hoog iq heb dat ik weet dat je iq met hoofdletters schrijft!

*Gaat in een hoekje zitten en huilt zichzelf in slaap terwijl ze duimt*

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
ik weet wel een goede therapeut die je misschien kan helpen???

Nou, ga erheen zou ik zeggen! Ik houd je niet tegen! :Y)

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
ik zit buiten met een kop koffie :D :D

Ohh, je zit nog wakker te worden. Vandaar sommige uitspraken! :Z

Hannah_Menno schreef:
KiWiKo schreef:

zomaar wat aardige opmerkingen uit jouw hoek :) :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:49

En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of Dr Cook zijn onderzoek volgens de wetenschappelijke methode gebeurt is ^)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:49

Ahh geweldig! :D

Daar heb je het ook naar gemaakt! :Y)
Maar je vond het niet erg toch? Dus wat zeur je nou..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:51

oooo omdat ik het niet met je eens ben, heb ik het ernaar gemaakt....

tjeutje, dat deed ik op de middelbare school dat soort dingen ;)

EEN goed argument had me misschien wel op andere gedachten gebracht, maar inhoudelijk is er nog niks gekomen van jouw kant af :)
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-05-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:51

Kijk, of jij het nou niet erg vind of wel als ik je zou uitschelden voor alles wat ik me kan bedenken maakt me niet uit, ik doe het niet. Dat noemt men manieren hebben en daarvoor hoef je geen ervaring met paarden te hebben. (al kan het juiste paard een hoop doen als je te hoog op je troon zit)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:52

Citaat:
tjeutje, dat deed ik op de middelbare school dat soort dingen

één troost, daar zit ik ook op! ;)
Krijgen we misschien toch nog hetzelfde iq :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:53

Dan zouden je ouders je al lang geleerd moeten hebben dat je dit soort dingen niet moet doen tegen een vrouw die al heel wat jaartjes meer levenservaring heeft dan jij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:54

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
tjeutje, dat deed ik op de middelbare school dat soort dingen

één troost, daar zit ik ook op! ;)
Krijgen we misschien toch nog hetzelfde iq :+

:+ :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:56

KiWiKo schreef:
oooo omdat ik het niet met je eens ben, heb ik het ernaar gemaakt....

tjeutje, dat deed ik op de middelbare school dat soort dingen ;)

EEN goed argument had me misschien wel op andere gedachten gebracht, maar inhoudelijk is er nog niks gekomen van jouw kant af :)

Ik ben de draad een beetje kwijt. Waar waren jullie eigenlijk over aan het discussiëren?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:04

pharagirlke schreef:
Dan zouden je ouders je al lang geleerd moeten hebben dat je dit soort dingen niet moet doen tegen een vrouw die al heel wat jaartjes meer levenservaring heeft dan jij.

Haha grappig dat je dit zegt! ;)
Ik heb echt wel respect voor mensen die mij ook respecteren maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:05

Als ik goed lees ben jij degene die constant kaatst en niets wil terug verwachten. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:07

pharagirlke schreef:
Als ik goed lees ben jij degene die constant kaatst en niets wil terug verwachten. :)

Dat kan :)
Het is n.l. ook niet tegen jou gericht. Als iemand tegen mij begint over een therapeut.. Haha!

Maargoed ik vind het allemaal prima!
Heb het naar m'n zin met me zogenaamde 'lage iq' en daar maak ik me ook helemaal niet druk om.

Wijsheid gewenst!

Gegroet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:16

misschien toch eens teruglezen meis :) :)

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:30

volgens mij moeten jullie allemaal eens teruglezen en dit kinderachtige geruzie gewoon stopzetten :Y)

pharagirlke schreef:
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of Dr Cook zijn onderzoek volgens de wetenschappelijke methode gebeurt is ^)

Ik werd toch even nieuwsgierig naar die cook en heb even zitten zoeken. Op pubmed staan heel wat artikelen die hij heeft geschreven, maar die zijn allemaal niet beschikbaar. Als ik er aan denk, zal ik er eens naar kijken op de uni.
Ik heb ook wel eens (lees: vaak ;) ) m'n twijfels bij wat onderzoeken die er gedaan worden, maar om de man nou zo zwart te maken, lijkt me een beetje onzinnig. Wel is namelijk te lezen op pubmed dat hij al in 1962 een artikel schreef over excercise-induced pulmonary hemorrhage, dus zo commercieel zal hij wel niet geweest zijn :+

Dan wil ik nog even toevoegen dat ik hoop dat niemand iets doet omdat cook, emiel of parelli iets zegt, maar meer omdat je je kan vinden in hun mening, net als dat andere mensen zich weer kunnen vinden in de mening van een topruiter of mien-op-de-hoek.