3 jarige, geen gelul in de krul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: 3 jarige, geen gelul in de krul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:32

Twiggy2008 schreef:
Ik heb eerder in het topic al gereageerd, hoor. Knipoog
Maar wil even degene steunen die ook niet zo weg is van idool Anky.
Ben vrij om dat te doen, dacht ik zo. Knipoog

Ik ben ook geen Anky idool , Twigg, dat heeft mij destijds ook niet popie gemaakt op Bokt. Bloos

En imo zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Knipoog

Onze driejarige sdie ik destijds inreed, ging ook al snel door de waterbak, Sul, en zo mee de weg op. Het dier leerde zo vlug en blij, maar nageeflijk, nee, dat niet. Ook niet stug, gewoon vrij relaxt, meer op zijn Hillbillies! Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:32

Nee, hoor, ik heb niet zo'n behoefte aan topics openen over het algemeen. Knipoog
Ik zeg maar zo: 3-jarige, geen gelul, niet in de krul. Haha!

Heb de mijne met 4 jaar ingereden met losse teugel op zit, naast het doen van veel grondwerk en recht richten. Nu gaan we wat meer letten op zijn achterhand. Het is ook geen dressuurgebouwd paard, zullen we maar zeggen. Nog veel werk te doen, maar ik heb geen haast. Wel fijne begeleiding. Lachen
Dat is wat IK belangrijk vind voor mijn paard.

Dressuur vind ik belangrijk voor het gymnastiseren. Niets meer, niets minder. Ben er wel serieus mee bezig, maar ik denk op een iets andere manier dan de gemiddelde dressuuramazone. Lachen

Sul: dank je! Lachen
Detour: jij snapt me tenminste. Knipoog
En het maakt je niet popi bij bepaalde bokkers, maar er zijn er genoeg die de kritiek wel snappen, hoor. Ja
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 06-01-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:33

Twiggy2008 schreef:
Ik heb ook niets met Anky haar manier van rijden en haar manier van training (voor zover bekend is uit de media Knipoog )
Owee, dat mag ik vast niet vinden hier. Clown
Tja, jammer dan, het is mijn mening. Lachen

Ik heb toch hele nare filmpjes gezien op internet, kan er niets anders van maken.
En daarbij vind ik de echte topdressuur niet erg fijn om naar te kijken.

Iedereen is vrij om te vinden wat ie wil hoor. Maar geef nou toe, wat voor mening kan je nou echt hebben op basis van zover bekend is uit de media en nare filmpjes gezien op internet.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:35

KiWiKo schreef:
dat kan komen omdat je niet begrijpt wat ze doet Haha! Haha! Haha! hoe ze het doet en vooral waarom ze het doet Lachen

idd ik begrijp haar van manier van rijden echt niet nee, ik snap niet wat je er voor een doel je ermee wil bereiken!! de meesten rennen als een kip zonder kop achter anky aan, want ze heeft al zoveel mooie overwinningen behaalt!! en daar kan ook ik natuurlijk niet omheen, maar mag je dan geen kritiek hebben op haar manier van het trainen van paarden?!?! En natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar rome leiden, maar daarvan zijn er goede en slechte!

Idd bokt is helemaal idolaat van anky helaas.. helaas wordt er minder gekeken naar de manier waarop haar paarden lopen..

en ja ik weet op wat voor een manier ze traint. Tijdens mijn vorige opleiding tijdens stages heel wat van gezien.. en nu nog steeds is het niet moeilijk daarom heen te kijken. Als je bv kijkt naar hoe ze loswerkt op concoursen kun je ook echt wel veel zien van een manier van trainen van haar...

maar goed het is toch een discussie die al ergens anders geleidt wordt, maar echter kan het niet los gezien worden van dit topic, aangezien veel mensen haar manier van trainen nadoet waardoor je dus ook weer ziet bij 3-jarigen die in de krul lopen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:39

Anoeska schreef:
Iedereen is vrij om te vinden wat ie wil hoor. Maar geef nou toe, wat voor mening kan je nou echt hebben op basis van zover bekend is uit de media en nare filmpjes gezien op internet.

Tja, ik woon niet bij haar in de buurt. Ken wel meiden die in real life regelmatig bij haar te vinden zijn. Knipoog
Helpt dat?

Waarom kan een zekere dame uit Duitsland met haar paar filmpjes wel de grootste ellende over zich heen krijgen op bokt en een Anky niet (die tig filmpjes op internet heeft)?
Niet om te vergelijken, hoor, want Anky mishandelt in die zin gelukkig geen paarden. Maar haar manier van trainen is toch aardig bekend of niet dan? Ik hoor toch regelmatig dingen van de meiden bij ons die bij haar op stal komen.....

Het is gewoon niet mijn methode, klaar. Ik vind het er ook niet prettig uitzien, ik kan er niets aan doen. Het is mijn mening maar, hoor, een ander mag er best anders over denken. Bokt is idolaat van haar, ikke dus gewoon niet.

Maar goed, het ging over jonge paarden in de krul....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:41

Roos_s schreef:
KiWiKo schreef:
dat kan komen omdat je niet begrijpt wat ze doet Haha! Haha! Haha! hoe ze het doet en vooral waarom ze het doet Lachen

idd ik begrijp haar van manier van rijden echt niet nee, ik snap niet wat je er voor een doel je ermee wil bereiken!! de meesten rennen als een kip zonder kop achter anky aan, want ze heeft al zoveel mooie overwinningen behaalt!! en daar kan ook ik natuurlijk niet omheen, maar mag je dan geen kritiek hebben op haar manier van het trainen van paarden?!?! En natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar rome leiden, maar daarvan zijn er goede en slechte!

Hoe kan je nou kommentaar hebben op iets dat je niet begrijpt ???? Haha!

Citaat:
Idd bokt is helemaal idolaat van anky helaas.. helaas wordt er minder gekeken naar de manier waarop haar paarden lopen
..
Ik heb hetzelfde met Monty Lachen

Citaat:
en ja ik weet op wat voor een manier ze traint. Tijdens mijn vorige opleiding tijdens stages heel wat van gezien.. en nu nog steeds is het niet moeilijk daarom heen te kijken. Als je bv kijkt naar hoe ze loswerkt op concoursen kun je ook echt wel veel zien van een manier van trainen van haar...

Heb je bij haar stage gelopen dan? Loswerken voor een GP wedstrijd is heule, heule andere koek dan dagelijkse training Lachen maargoed om dat te begrijpen zal je ook wat van de materie moeten begrijpen Lachen

Citaat:
maar goed het is toch een discussie die al ergens anders geleidt wordt, maar echter kan het niet los gezien worden van dit topic, aangezien veel mensen haar manier van trainen nadoet waardoor je dus ook weer ziet bij 3-jarigen die in de krul lopen

en dat heb ik nou bij al die monty volgelingen die maar te pas en te onpas roundup toepassen, onder het mom "ik ga even fluisteren met mijn peerd"

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:42

Twig, ik sta pal achter je en ach- die discussie is al oeverloos gevoerd, he? Knipoog
Zo mag een ieder idd zijn eigen mening hebben! Pling
Bij zeepaardjes denk ik trouwens ook wel eens aan de hyperflexkrul. Clown . Die mag imo bij geen enkel paard toegepast worden. Bloos

De krul hier? Ik ga er maar vanuit dat dat een ander soort krul is; een nek die zich vast zet is imo evenmin zinloos. Knipoog

Hoipiepeloii

Twiggy2008 schreef:
Ik heb eerder in het topic al gereageerd, hoor. Knipoog
Maar wil even degene steunen die ook niet zo weg is van idool Anky.
Ben vrij om dat te doen, dacht ik zo. Knipoog

Ja fine, maar het is nog altijd offtopic, dus in principe zou het niet mogen.
Anky is overigens ook helemaal niet mijn idool, als ik die suggestie heb gewekt. Respect heb ik wel voor haar ja, omdat het een ontzettend gedreven vakvrouw is. Op het moment dat bewezen is dat haar methode slecht is voor paarden, dan pas kan ik daar iets zinnigs over zeggen.
Ik vind het veel te kort door de bocht om aan de hand van 'media' of een enkel filmpje iemand direct slecht voor haar paarden te noemen.

Maar goed, Twiggy2008, vertel dan eens hoe anders jij je jonge paard traint dan 'de gemiddelde dressuuramazone' (lekker generaliserend ook..)

Twiggy2008

Ben ook geen fan van Monty. Knipoog
Ik zal wel heeeeeeel kritisch zijn dan. Haha!
(klopt wel Knipoog )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:48

sjaantje schreef:
Ja fine, maar het is nog altijd offtopic, dus in principe zou het niet mogen.
Anky is overigens ook helemaal niet mijn idool, als ik die suggestie heb gewekt. Respect heb ik wel voor haar ja, omdat het een ontzettend gedreven vakvrouw is. Op het moment dat bewezen is dat haar methode slecht is voor paarden, dan pas kan ik daar iets zinnigs over zeggen.
Ik vind het veel te kort door de bocht om aan de hand van 'media' of een enkel filmpje iemand direct slecht voor haar paarden te noemen.

Maar goed, Twiggy2008, vertel dan eens hoe anders jij je jonge paard traint dan 'de gemiddelde dressuuramazone' (lekker generaliserend ook..)

Ah, jij reageert altijd helemaal on topic. Knipoog
Yeah, right. Clown

Zeg ik dat ze slecht voor haar paarden is? Hmmm, nou, paarden die nooit buiten mogen staan, nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Haha!
Als je het daarover wilt hebben...... Clown

Lees het topic maar eens terug, daar heb ik wat geschreven. En net ook al. Lijkt mij best duidelijk of niet? Kan je wel alvast zeggen dat ik veelal vanaf de grond begin. Dus SB, zijwaarts, daar ben ik nu vooral mee bezig vanaf de grond. Ik doe namelijk niet alleen aan rijden. Knipoog

En nou ga ik mijn dochter in bad doen, want die moet naar bed. Dat gaat even voor bokt, if you don't mind.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:49

ik zet er tenminste nog iets zinnigs onder. jouw post ging alléén maar over anky.

so de knetter wat reageer je fel. ga maar naar je dochter er is niemand hier die je tegenhoudt en ik al helemaal niet.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:51

ik vind het verschrikkelijk!
ik vind het er ook niet eens uit zien ook niet Boos!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:53

desty schreef:
ik vind het verschrikkelijk!
ik vind het er ook niet eens uit zien ook niet Boos!

waarover gaat dit?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:53

ik vind dat als een jong paard niet gewoon leert direct te luisteren en nagefelijk te lopen

dat je dat beest in de war schopt!, wanneer je er wedstrijden mee gaat rijden en hij blijft niet constant nagefelijk, zeker flink op zijn kop geven!

nee ik leer het mijn paarden liever direct goed, en ze krijgt gerust op haar kop als ze alle kanten op vliegt. dat ene half uurtje heeft ze maar even te luisteren. de rest van de tijd mag ze ouwehoeren in het land.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:54

Gelukkig snap jij het allemaal wel Kiwiko

nee ik snap haar manier van rijden niet nee Haha! ik snap niet waarom je een paard met de kin op de borst wil rijden, want dit heeft geen toegevoegde waarde voor het gymnastiseren van een paard. Nee ik snap niet waarom je je paard zo wil rijden dat er zoveel spanning op komt dat die soms volkomen flipt, en dat zelfs in tijdens de OS (zie isabelle werth) en nee ik snap niet waarom een opengesperde mond bij power en paint niet harder afgestraft wordt. Dus nee ik snap het niet Clown

nee ik heb niet bij haar stage gelopen gelukkig, wel ergens anders waar ik ook wel haar heb zien trainen

Is het loswerken voor een GP daadwerkelijk zoveel anders dan, naar mijn idee hoef je je paard dan echt niet zo in de krul je jassen. Ik heb echt wel veel gezien wat dat betreft hoor, maar als ik anky zo lekker zie trekken en met de beentje naar voren steken om maar zoveel mogelijk die kin op de borst te krijgen, dat hoeft echt niet bij de GP hoor Knipoog

zeg detour, geloof dat ik eindelijk eens iets met je eens ben Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:55

maar uuhm kiwiko heb jij weleens trainingen van dichtbij meegemaakt dan?? en dan ook niet alleen van anky, maar ook anderen (zonder rollkur?) daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.. je doet alsof je de enige bent die alles weet en kan, maar ben benieuwd....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:56

Wat heeft het staken van het paard van Isabelle Werth te maken met het rijden van Anky?
En wat heeft jouw verhaal met de krul van een 3 jarige te maken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:56

Roos_s schreef:
Gelukkig snap jij het allemaal wel Kiwiko

nee ik snap haar manier van rijden niet nee Haha! ik snap niet waarom je een paard met de kin op de borst wil rijden, want dit heeft geen toegevoegde waarde voor het gymnastiseren van een paard. Nee ik snap niet waarom je je paard zo wil rijden dat er zoveel spanning op komt dat die soms volkomen flipt, en dat zelfs in tijdens de OS (zie isabelle werth) en nee ik snap niet waarom een opengesperde mond bij power en paint niet harder afgestraft wordt. Dus nee ik snap het niet Clown

nee ik heb niet bij haar stage gelopen gelukkig, wel ergens anders waar ik ook wel haar heb zien trainen

Is het loswerken voor een GP daadwerkelijk zoveel anders dan, naar mijn idee hoef je je paard dan echt niet zo in de krul je jassen. Ik heb echt wel veel gezien wat dat betreft hoor, maar als ik anky zo lekker zie trekken en met de beentje naar voren steken om maar zoveel mogelijk die kin op de borst te krijgen, dat hoeft echt niet bij de GP hoor Knipoog

zeg detour, geloof dat ik eindelijk eens iets met je eens ben Haha!

maar als je iets niet snapt............... hoe kan je daar dan commentaar op hebben......

dat vind ik zo knap Lachen

maargoed, dit gaat niet over anky......... dit gaat over het beleren van jonge paarden........ en ik zou het fijn vinden als we gewoon weer terug konden gaan naar het onderwerp......

internationale dressuurprestaties hebben niets met 3 jarigen te maken Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:57

en jij snapt sarcasme niet... Haha! *LOL* gelukkig dat je niet ingaat op de rest van beweringen, waar je blijkbaar ook geen verklaring voor hebt Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:58

Roos_s schreef:
maar uuhm kiwiko heb jij weleens trainingen van dichtbij meegemaakt dan?? en dan ook niet alleen van anky, maar ook anderen (zonder rollkur?) daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.. je doet alsof je de enige bent die alles weet en kan, maar ben benieuwd....

JA, JA en JA....... en inderdaad heb ik een hoop gezien Lachen Lachen
zo alle vragen in ene keer beantwoord Lachen In mijn profiel kan je een hele korte beknopte beschrijving lezen van mijn leven Lachen Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-01-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:59

ik heb het idee dat mensen die hier zo fel op tegen zijn, hun paard lekker vast laten lopen. en wat doen ze het goed Clown

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:00

Billy schreef:
Wat heeft het staken van het paard van Isabelle Werth te maken met het rijden van Anky?

uuuuuuuhm

nou kijk anky rijdt volgens een methode ook wel rollkur genoemt

Isabelle rijdt volgens precies dezelfde methode..... Dus vandaar dat ze wat met elkaar te maken hebben

En daarnaast heb ik al eerder gezegd, die manier van anky met kin op de borst is dus ook soms die methode die ook bij 3 jarigen gebruikt wordt.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:02

achja ik praat toch tegen een blok beton hier... maar goed helaas heb ik geen ervaringen wat betreft anky kunnen vinden in je profiel, misschien ook wel niet goed gekeken, maar goed. Vind knap dat je denkt dat ik niets gezien heb, terwijl je zelf naar mijn idee niet veel meer gezien hebt dan ik Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:03

Sja, Kiwiko en ik rijden allebei in een schakelauto, en toch is onze rijstijl niet te vergelijken.........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:03

Roos_s schreef:
Billy schreef:

uuuuuuuhm

nou kijk anky rijdt volgens een methode ook wel rollkur genoemt

Isabelle rijdt volgens precies dezelfde methode..... Dus vandaar dat ze wat met elkaar te maken hebben

En daarnaast heb ik al eerder gezegd, die manier van anky met kin op de borst is dus ook soms die methode die ook bij 3 jarigen gebruikt wordt.

NEEEEEEEEEEEeee dit meen je niet Lachen Lachen

rollkur is heel wat anders dan achter het bit kruipen schat!!! Lachen Lachen Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-01-09 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt