Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsefriend7

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:09

Er was een meisje op een wedstrijd aan het inrijden, paard deed even niet wat zei vroeg. Sloeg ze em tussen de oren. Jury zag dat. Die heeft er wel wat van gezegd. Hou er totaal niet van.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:10

Nouuu.. Ik vind dat dat echt niet kan!
Dat doe je toch niet, dalijk is je paard kopschuw ofzo.
Nou dan heb je het lekker verpest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:11

horsefriend7 schreef:
Er was een meisje op een wedstrijd aan het inrijden, paard deed even niet wat zei vroeg. Sloeg ze em tussen de oren. Jury zag dat. Die heeft er wel wat van gezegd. Hou er totaal niet van.

tussen steigeren en wat stout zijn, zit een groot verschil

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:14

LoveHorses12 schreef:

he goh volgens mij ben je al de 100ste die of een nieuwe bril nodig heeft of moet leren lezen !.

Lois28

LoveHorses12 schreef:

Daar wordt je paard niet kopschuw van, want je paard denkt dat ie zich stoot. Als je dit gedrag toelaat, dan heb je je paard lekker verpest! Clown

AnoukvW

Ligt denk aan de situatie.
Maar als het paard niets heeft (medisch) en telkens toch in protest komt door te steigeren werkt het wel.

Mijn paard kwam ook telkens om hoog, ik durfde hem niet te slaan, maar toen heeft een jongen van stal er een x op gereden en hem wel aangepakt en sindsdien komt ie helemaal niet meer omhoog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:15

Tada, probleem was dus in één klap opgelost, Anouk Knipoog

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:15

precies Knipoog

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:16

danieke94 schreef:
LoveHorses12 schreef:

he goh volgens mij ben je al de 100ste die of een nieuwe bril nodig heeft of moet leren lezen !.

Nee dat heb ik niet, en lekker boeiend dat ik dat neer zet!
toch mijn mening Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:18

En waar baseer je die mening op, Lovehorses?? Al eens een staker onder het zadel gehad?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:18

Volgens mij wordt een paard ook niet kopschuw van een klap tussen zn oren als je der opzit.. Eerder van als je der naast staat en hem dan een klap geeft, iets wat ik veel vaker ziet gebeuren!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:22

LoveHorses12 schreef:
toch mijn mening Clown

onderbouw hem maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:22

A_N_O_U_K schreef:
Volgens mij wordt een paard ook niet kopschuw van een klap tussen zn oren als je der opzit.. Eerder van als je der naast staat en hem dan een klap geeft, iets wat ik veel vaker ziet gebeuren!

Klopt, als je ze in het gezicht slaat is de kans groot dat je ze kopschuw maakt, hoewel ik dus niet te beroerd ben om eentje die me bijvoorbeeld wil bijten een ram op de neus te verkopen. Maar goed, van een mep tussen de oren is bij mij nog nooit een paard kopschuw geworden terwijl ik toch menig paard naar beneden heb moeten meppen zolang ik grote paarden heb gereden.... en ik heb niet altijd een zweep gehanteerd, ook wel eens een slappe plastic fles met lauw water. Vuist volstaat ook prima...

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:24

suleilitha schreef:
A_N_O_U_K schreef:

Klopt, als je ze in het gezicht slaat is de kans groot dat je ze kopschuw maakt, hoewel ik dus niet te beroerd ben om eentje die me bijvoorbeeld wil bijten een ram op de neus te verkopen. Maar goed, van een mep tussen de oren is bij mij nog nooit een paard kopschuw geworden terwijl ik toch menig paard naar beneden heb moeten meppen zolang ik grote paarden heb gereden.... en ik heb niet altijd een zweep gehanteerd, ook wel eens een slappe plastic fles met lauw water. Vuist volstaat ook prima...

Soms verdienen ze die gewoon Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:25

Ja, en alleen al de reden dat je er erger mee kunt voorkomen.... ik raad het niemand aan om met paard en al achterover te gaan.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:26

Ik ben toen ik jong was met paard en al achterover gegaan... (durf daarom ook niet te slaan denk Bloos) Maar is echt geen pretje en kan je (meestal) zo wel voorkomen in de beginfase van het probleem!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:26

ach Lachen Lachen hou toch op Haha!

een paard word helemaal niet kopschuw van een klap op zn kop......... zelfs niet als die het meerdere keren per dag krijgt bij wijze van spreken Lachen

zolang je maar goed timed, goed doseerd.......... en de klap verdient is......... wordt een paard daar never nooit niet kopschuw van..........

dus iedereen wiens paard kopschuw is geworden van een knal tegen de kop......... kijk even naar jezelf, waar JIJ wat verkeerd deed

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:27

Een paard bij ons op stal had ook last van die leuke geintjes, niet vooruit de poetsplaats oplopen omdat er een solarium hing, wilde er wel achteruit in, niet de andere poetsplaats opwillen lopen, (heeft ter hoogte van het bovenste raam, was van hout, een gat geslagen) niet de trailer inwillen... stond met zijn bovenbenen op de trailer... alle mogelijkheden geprobeerd, lief met lieve woordjes, appels, toen met een grote water spuit zodat hij van die straal op zijn kont naar voren zou lopen, dit allemaal omdat hij geen klap van de eigenaar mocht krijgen. Uit eindelijk was ook zij het zat en toen het echt gevaarlijk werd en hij voor elk smoesje omhoog ging komen kwam de stal eigenaar eraan van pas. Na een paar flinke klappen denkt hij nu eerst 2 x na voordat hij weer omhoogkomt en met zijn benen gaat maaien. hij loopt braaf de trailer in, poetsplaats is ook ineens geen probleem meer.
waar zou het zijn geeindigd als ie niet een paar klappen had gehad? en of hij kopschuw is geworden? nee natuurlijk niet! als een paard weet dat hij fout zit accepteerd hij ook de concequentie.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:27

suleilitha - Ik zie het tafereel van dag 2 al voor me. Mooi is dat, een stemverheffing is dan alles wat ie nodig heeft. Fijn rijden he, met brave beesten... Vooral 'korte metten maken' is zo belangrijk bij paarden. Lik op stuk, kort houden, snel en duidelijk ingrijpen (dus ook veel en snel belonen op de goede momenten). ('Boerndochters' zijn zelf vaak ook lekker zwart/wit qua opvoeding, verbaast mij niks dat jij er 'zo eentje' bent... Lachen )

lois28 - Indd, ja Lachen

Kiwiko - 'Ik kon altijd heel trots zijn op het meissie hoor'- Ik denk dat het idd ook een balans is die je moet vinden. Braaf is braaf, een goede beloning, dat nemen paarden ook mee en niet alleen de strafmomenten (die als het goed is een stuk minder zijn in verhouding tot de beloonmomenten).

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:28

LoveHorses12 schreef:
danieke94 schreef:
]

toch mijn mening Clown

tja daar heb ik dan mijn bedenkingen bij maar goed. volgens mij heb jij nog nooit een steigerend paard onder je kont gehad. bij ons in twente geld: wie nich lustrn wil moet maar voeln !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:29

dejavu schreef:
Kiwiko - 'Ik kon altijd heel trots zijn op het meissie hoor'- Ik denk dat het idd ook een balans is die je moet vinden. Braaf is braaf, een goede beloning, dat nemen paarden ook mee en niet alleen de strafmomenten (die als het goed is een stuk minder zijn in verhouding tot de beloonmomenten).

precies Lachen en ik beloon zo graag Haha! dat vind ik zo een stuk leuker!!! dus doe ik liever niet straffen, en daarom straf ik zo......... dat ik het maar een keer hoef te doen Lachen

maakt het leven voor beide partijen een stuk aangenamer Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:30

Stijgeren zeggen ze dat je wel kunt afleren door met een fles warm water een tik tussen de oren te geven als je erop zit, niet slaan dus, maar dat ze het idee krijgen dat ze hun hoofd stoten! Vraag me af of het werkt, maar altijd beter als slaan met de zweep....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:32

Hihi Dejavu, ik heb zelf wel eens een klomp tegen mijn kont gehad Knipoog
Ach, ik kan op mijn favo paard ook echt beretrots zijn!!! Vanmorgen toen ik stappend vanaf de manege naar huis ging over een smal weggetje, keek hij alleen maar even opzij toen een vrachtwagen met dieplader met daarop een kraan, ons op een afstand van anderhalve meter passeerde. Zo'n beste jongen is hij Haha!
Ahum maar ook hij heeft wel eens een opmieter gehad!

Natural, het truukje met de fles water is wreder dan met een zweepslag een correctie uitvoeren hoor. Het werkt daarentegen wel subliem maar het is voor het paard stukken intimiderender.

KiWiKo

natural_ schreef:
Stijgeren zeggen ze dat je wel kunt afleren door met een fles warm water een tik tussen de oren te geven als je erop zit, niet slaan dus, maar dat ze het idee krijgen dat ze hun hoofd stoten! Vraag me af of het werkt, maar altijd beter als slaan met de zweep....

lief............... ik heb geen tijd om een ei, fles water of weet ik veel wat uit mijn zak te halen als een paard in de lucht staat Lachen Lachen

en om het op zn kop kapot te slaan als die weer op de grond is, is ongeveer 5 seconden TE laat Lachen Lachen

rechterhand volstaat prima Lachen

AnoukvW

natural_ schreef:

Dus jij gaat als je weet dat je paard om hoog komt een fles warm water mee nemen terwijl je aant rijden bent, komt ie omhoog draai je de dop er nog af en spoel je dat over zn hoofd? Knap Bloos

Het klopt wel wat je zegt, maar in de praktijk lastig uit te voeren Knipoog