Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horsefriend7 schreef:Er was een meisje op een wedstrijd aan het inrijden, paard deed even niet wat zei vroeg. Sloeg ze em tussen de oren. Jury zag dat. Die heeft er wel wat van gezegd. Hou er totaal niet van.

LoveHorses12 schreef:Nouuu.. Ik vind dat dat echt niet kan!
Dat doe je toch niet, dalijk is je paard kopschuw ofzo.
Nou dan heb je het lekker verpest.
LoveHorses12 schreef:Nouuu.. Ik vind dat dat echt niet kan!
danieke94 schreef:LoveHorses12 schreef:Nouuu.. Ik vind dat dat echt niet kan!
he goh volgens mij ben je al de 100ste die of een nieuwe bril nodig heeft of moet leren lezen !.
LoveHorses12 schreef:Nee dat heb ik niet, en lekker boeiend dat ik dat neer zet!
toch mijn mening
A_N_O_U_K schreef:Volgens mij wordt een paard ook niet kopschuw van een klap tussen zn oren als je der opzit.. Eerder van als je der naast staat en hem dan een klap geeft, iets wat ik veel vaker ziet gebeuren!
suleilitha schreef:A_N_O_U_K schreef:Volgens mij wordt een paard ook niet kopschuw van een klap tussen zn oren als je der opzit.. Eerder van als je der naast staat en hem dan een klap geeft, iets wat ik veel vaker ziet gebeuren!
Klopt, als je ze in het gezicht slaat is de kans groot dat je ze kopschuw maakt, hoewel ik dus niet te beroerd ben om eentje die me bijvoorbeeld wil bijten een ram op de neus te verkopen. Maar goed, van een mep tussen de oren is bij mij nog nooit een paard kopschuw geworden terwijl ik toch menig paard naar beneden heb moeten meppen zolang ik grote paarden heb gereden.... en ik heb niet altijd een zweep gehanteerd, ook wel eens een slappe plastic fles met lauw water. Vuist volstaat ook prima...
) Maar is echt geen pretje en kan je (meestal) zo wel voorkomen in de beginfase van het probleem!
hou toch op 

) 

LoveHorses12 schreef:danieke94 schreef:]
he goh volgens mij ben je al de 100ste die of een nieuwe bril nodig heeft of moet leren lezen !.
Nee dat heb ik niet, en lekker boeiend dat ik dat neer zet!
toch mijn mening
dejavu schreef:Kiwiko - 'Ik kon altijd heel trots zijn op het meissie hoor'- Ik denk dat het idd ook een balans is die je moet vinden. Braaf is braaf, een goede beloning, dat nemen paarden ook mee en niet alleen de strafmomenten (die als het goed is een stuk minder zijn in verhouding tot de beloonmomenten).
en ik beloon zo graag
dat vind ik zo een stuk leuker!!! dus doe ik liever niet straffen, en daarom straf ik zo......... dat ik het maar een keer hoef te doen

natural_ schreef:Stijgeren zeggen ze dat je wel kunt afleren door met een fles warm water een tik tussen de oren te geven als je erop zit, niet slaan dus, maar dat ze het idee krijgen dat ze hun hoofd stoten! Vraag me af of het werkt, maar altijd beter als slaan met de zweep....

natural_ schreef:Stijgeren zeggen ze dat je wel kunt afleren door met een fles warm water een tik tussen de oren te geven als je erop zit, niet slaan dus, maar dat ze het idee krijgen dat ze hun hoofd stoten! Vraag me af of het werkt, maar altijd beter als slaan met de zweep....