Sizzle schreef:Kadankovic, het gaat Silke juist NIET om fitness.
Maar om het geven van de juiste gewichtshulpen. Ze krijgt heel veel leerlingen die gewoon zo krom als een hoepel zijn en niet snappen waarom het paard dan over de schouder uitbreekt.
Dat is wat ze ze laat voelen op hun eigen voeten. Of door iemand een oefening te laten doen en die dan expres uitevenwicht te duwen.
Sorry ik heb het boek ook niet gelezen, Ik zag de titel en de omslag en ik kreeg spontaan puistjes. Mij gaat het niet om die individuele auteur. Mij gaat het erom dat men dat gewoon zou kunnen leren bij een normale degelijke rijleraar die een beginnende ruiter een periode aan de lage zit tot dat die persoon met mes en vork kan eten zonder zich zelf te verwonden.
Het is feitelijk niet een verwijt aan het adres van degene die van iets heel normaals, een bijna aparte tak van opleiding maakt. Het zijn de leerlingen die niet bereid zijn te betalen voor degelijke les [waardoor het de moeite loont om geruime tijd zitles te krijgen] . En vaak zo mondig [spreek eigenwijs] zijn, dat ze eerder voor iets exotisch kiezen dan voor iets allerdaags.