freeride schreef:@Lifaya, die berberhengst ziet er idd wel een sterke uit, maar als ik eerlijk mag zijn? ik vind jou te zwaar, voor jezelf, en daarom kun je nooti echt zo goed rijden als wanneer je je goede gewicht zou heben, niet gemeen bedoelt, ik beb gewoon eerlijk, een hond een paard of een mens, te dik is te dik, en dus ongezond.
@rensiepensie;Nou, een afgetrainde vent van 1.93 van 85 kg met balansgevoel mag zo op mijn paardje,een vrouw of man van 1.65 van 80 kg echt niet, vet is stuurloos en dus storend gewicht naar mijn mening. Een gelderse kan idd ook zeer sterk gebouwd zijn,succes !!!
Nou Lifaya, ik vind dat jij je niet aangesproken hoeft te voelen hoor! Om paard te rijden hoef je echt niet een 0 % vetpercentage te hebben. Sorry hoor. We zouden er allemaal wel bij willen lopen als de modellen op de cover van de Vogue...1.75 m, 55 kilo, en geen putjes in onze billen
Maar dat is niet realistisch. En om nou iedereen voor paardrijden af te keuren die niet aan dit ideaal voldoet is volkomen belachelijk. Vetrandjes die over broeken hangen, of dikke billen, dat is toch niet waar het hier over gaat? Als je dan niet het ideale figuur hebt, maar nog wel een normaal gewicht dan vind het ongepast om daar iets over te zeggen i.c.m. dit topic.
Het ging erom dat er steeds meer mensen die flink tot extreem overgewicht hebben ( obesitas!) zich op een paard hijsen. Als je 5 tot 10 kilo af zou willen/moeten vallen ( ik denk meer dan 50 % van de gemiddelde vrouwen in NL ) dan hoor je niet in deze categorie thuis.
En als een paardje een te dikke dame van 90 kilo niet kan dragen dan kan er ook geen kerel van 90 kilo op. Als jij een rugzak met 20 kilo vet, of 20 kilo grind moet dragen, dan interesseert het je ook geen lor wat er op je rug hangt.