[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:41

Ik ga het even proberen, ik heb geen idee of ik goed zit, maar ik kan er altijd van leren.
Wat ik naar mijn idee zie: Op foto 1 loopt ie heel erg op de voorhand, en gebruikt z'n achterhand minder goed dan op de 2e foto.
Naar mijn idee gebruikt ie op de 2e foto z'n lichaam beter, ook al trekt ie zich er daar wel uit (denk ik). Hier pakt ie de achterhand wel beter mee en loopt ie minder op de voorhand.
Op foto 1 zit ie met z'n hoofd net iets achter de loodlijn en op de 2e foto iets voor de loodlijn.

Klopt het een beetje wat ik zie? :D

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:51

Even proberen! Het ziet er in ieder geval zeer ontspannen uit! Wel is hij erg recht in de hals en aan het 'duiken'.
Als tip zou ik je willen mee geven om hem iets ronder in te stellen, niet kin naar de borst, maar gewoon wat ronder. Dan komt hij wel wat achter de loodlijn maar dat is op deze manier (mijn mening) niet erg! Om het 'duiken' te voorkomen zou ik heel veel gaan schakelen, drie pasjes naar voren en dan weer drie terug. Zo houd je de achterhand ook er goed bij!

Succes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:57

Joolien... Jij springruiter :oo :D

Dames welke oefening rijd ze hier?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:03

Volgens mij "Lang en laag". En op de tweede foto ziet dat er heel netjes uit. Neus is er mooi uit en laag en achterbeen treedt goed onder. Netjes, hoor, Joolien!

Oh, en nog belangrijker... Joolien rijdt BLIJ! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:04

Veulen84 schreef:

Hahahahahaha _O- Sorry, kan er niks aan doen, en ik vond het nog wel meevallen toen ik erop zat :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:07

Joolien schreef:
Veulen84 schreef:

Hahahahahaha _O- Sorry, kan er niks aan doen, en ik vond het nog wel meevallen toen ik erop zat :')

En toen zag je de foto's :D Maar er is goed nieuws...
*\o/* Instructeurs zijn ook niet perfect.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:11

Veulen84 schreef:
Maar er is goed nieuws...
*\o/* Instructeurs zijn ook niet perfect.

Niet???? :oo

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:12

Ik wil ook wel een poging doen.
Op de eerste foto vind ik ook dat ze wat meer op de voorhand valt dan op de tweede. De tweede maakt ze zich langer maar zonder heel erg uit elkaar te vallen. Daardoor lijkt het ruggebruik op de tweede ook beter. Wat me ook nog opvalt is dat ze op de tweede foto wat meer schoudervrijheid heeft. Correct me if I'm wrong :)
Ik vind het echt hele fijne foto's en fijn om te weten dat er ook mensen zijn die echt aandacht besteden aan plezier en ontspanning :D super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:14

Daarom, en dat durf ik ook best toe te geven hoor :D

DiertjeC en Juliedo, goed gedaan, zo zie ik het ook helemaal voor me. En het klopt dat ze de 2e foto duidelijk meer schoudervrijheid heeft. :j
Ik ga dit paard overigens niet te rond rijden, is overigens ook niet nodig denk ik want ze komt al heel mooi mee van achteren als ik haar op de loodlijn rijdt. Ze mag nog wel wat losser in de kaak, maar dat komt wel goed als ze zich nog meer gaat ontspannen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:23

Ik denk dat als je haar ronder gaat rijden of achter de loodlijn dat ze dan voorover gaat vallen.
Hoe groot is ze eigenlijk en hoe groot ben jij? (Sorry heel even off topic)

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:37

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:42

Joolien, ziet er trouwens fijn, uitnodigend en ongedwongen uit!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:24

Kan je de foto's niet rechtzetten? Dan kunnen we het een stuk makkelijker zien :) en de kwaliteit is helaas niet zo goed. Zijn het stills uit een filmpje?
Voor zover ik kan zien loopt ze wel actief. Het ziet er wel heel vriendelijk uit en ik zou haar niet hoger instellen dan dit. Laat je haar ook wel eens vwnw? Zo ja hoe doet ze dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:25

juliedo24 schreef:
Ik denk dat als je haar ronder gaat rijden of achter de loodlijn dat ze dan voorover gaat vallen.
Hoe groot is ze eigenlijk en hoe groot ben jij? (Sorry heel even off topic)

Ja of ze gaat duiken want ze zoekt noh wel manieren om het haar makkelijk te maken. Ze is zelf rond de 1.70 mrt en ik 1.75 mtr.

Het ziet er ongedwongen uit maar dat is het ook, ik geef wat lengte en rij haar dan naar de hand toe. Af en toe maak ik een ophouding maar ik ga altijd van het voorwaartse uit. Dat is ook mijn valkuil, want soms zou ik meer begrenzend mogen zijn.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:44

juliedo24 schreef:
Kan je de foto's niet rechtzetten? Dan kunnen we het een stuk makkelijker zien :) en de kwaliteit is helaas niet zo goed. Zijn het stills uit een filmpje?
Voor zover ik kan zien loopt ze wel actief. Het ziet er wel heel vriendelijk uit en ik zou haar niet hoger instellen dan dit. Laat je haar ook wel eens vwnw? Zo ja hoe doet ze dat?

Heb helaas momenteel geen ander beeldmateriaal! Moet nog een keer mooie foto's laten maken :) Deze heeft aardig wat looplust haha. Hoger instellen zijn we nog lang niet aan toe, we proberen eigenlijk juist nog meer lengte te pakken, maar daar heeft ie nog moeite mee. Zoekt ie denk ik wel vanzelf. Bedankt voor je commentaar!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:51

Nee precies. Ik denk dat je eigenlijk op de goede weg zit :) Ben heel benieuwd naar beter beeldmateriaal!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:46

Ik vind foto's beoordelen van een ander altijd heel lastig. Ik zie een groot verschil Jolien, vooral in het stukje achter het zadel. Ipv hol, mooier bol, buikspieren lijken ook meer aangespannen te zijn, en de activiteit lijkt ook beter. Ik zie vaak liever de film, dan zie jenof het 1 sec is of constant.. zelf wel netjes rechtop proberen te zitten en knikje in je elleboog te houden.
Al is dat verrekt lastig ( vind ik zelf met hals strekken)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:55

Ik zal trouwens eens foto's neergooien van Jaron.
Intussen zijn we l1(+1) startgerechtigd. En reden we afgelopen weekend onofficieel 193 punten. Het wijken gaat nog niet naar mijn zin, dus ik wacht even lekker met starten. Eerst even recht over de ac en daarna opzij ipv door de bsgrenzing vallen. Ik moet leren rechtzitten, en nog beter begrenzen. Al draaf ik daar te vaak in door en word ik onterecht te hard in mn handen. Loslaten is lastig. En dan keuipt hij ook nog eens graag met zijn kin op de borst. Hij rent nog steeds onder mij vandaan, al word dat al beter. Zijn energielevel is altijd hoog.
Om die energie om te zetten in werken moet ik schouder voor/binnen van 2 tot 4 sporen inzetten. Lastig. Maar dan komt hij iig terug in tempo.
Waar ik enorm tegenaan loop is dat hij slecht mijn hand wil volgen. En vnl dan ook daar blijven. Met wijken drukt zijn zn kin op de borst en moet ik mn teugels korter pakke om contact te houden. Duiken doet hij het liefste. Het stukje voor de valse knik probeer ik te trainen, maar dan moet hij toch zijn neus er uit willen lopen.

Wedstrijd foto was zaterdag
Afbeelding

Deze zijn van half oktober. En de meest recente.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Overigens is dat op mn springzadel. Voor dressuur absoluut niet ideaal, maar springen was de opzet die dag. Vandaar. Puntje daarbij is mijn enorme stoelzit :(

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:19

Ik vind hem erg lastig om te beoordelen :o Ben benieuwd wat de rest zegt.
Ik heb zelf ook nog twee leuke vergelijkingsfoto's.
1. Afbeelding
2. Afbeelding
Welke vinden jullie fijner?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:24

Julie, wat zie je zelf , wat valt je op ?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:49

Grazyiris;

Heb je sperriem er wel es helemaal afgehaald zodat paardje beter kan ontspannen in kaken, cq bitje "afknabbelen" ?

En hoe reargeert ie als je em meer terugrijdt puur op zit & stem en em daarvoor de tijd en ruimte geeft.
Zeg maar in jou geval lang-laag met licht contactteugel en vandaar uit de overgangen gaan maken ?

linda13paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 18:47

Ik ga het ook eens proberen :)

@turbotinker, volgens mij zie ik op de tweede foto wat weinig teugeldruk.
Paard loopt inderdaad achter de loodlijn maar dat zei je zelf ook al.
De twee omgekeerde V's zijn volgens mij wel even groot, en loopt goed horizontaal.
Derde foto vind ik raar haha, wat ben je daar aan het doen? Handen zijn wat te ver naar achteren zover ik het goed kan zien. Op de laatste foto gaat hij iets duiken. Maar verder ziet het er mooi uit :)

@juliedo24, paard loopt op de voorhand en niet over de rug. Mag wat meer onder treden met de achterbenen. Op de eerste foto mist wat activiteit, maar op de tweede foto lijkt ie wel in een mooi tempo te lopen. Ik vind je heel erg netjes zitten, alleen je handen misschien iets rechter op.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:42

Thanks, klopt. Ik werk veel te veel terug om mijn contact te behouden. Ik ben op de 3e foto aan het wijken naar rechts ( voor t linkerbeen) of stukje schoudervoor. Dat weet ik even niet meer.

Dat de v's gelijk zijn is mooi,zijn takt klopt meestal ook. Alleen hieraan zie ik ook, dat hij niet actief genoeg is naar mijn zin. Hij mag wat meer doen van achter.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:47

@Peetstap: In het begin hebben we hem zonder sperriem gereden, maar eigenaresse hangt 'uit gewoonte' wel aan elk hoofdstel een sperriem...
Als ik hem op stem terug rijd, wordt hij ook wel rustiger. Maar hij heeft wel momenten dat hij enorm actief is en ik hem gewoon bijna niet kan terugrijden. Hij gaat dan niet in galop, maar draaft over zijn tempo, dat los ik meestal op met voltes halve baan te rijden? Hoe meer rechte lijnen ik op die moment rijd, hoe sneller hij gaat, van de voltes gaat hij zich dan wel wat ontspannen en rustiger beginnen draven.
Op het einde van m'n training doe ik steeds lang en laag en probeer van daaruit toch wat contact te zoeken: Hij volgt mijn hand wel als ik hem laat zakken, maar kruipt zelfs als hij lang en laag loopt soms nog achter zijn bit. Het is wel al beter als in het begin van het jaar natuurlijk, maar het gaat heel traag. De overgangen lang en laag lukken wel goed, maar ik spreek er ook wel veel bij, dus hij doet natuurlijk wel veel puur op mijn stem.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 23:03

Ik probeer morgen eens te reageren op de foto's!
Zit nu op mijn mobiel dus dat is toch lastiger te zien. Wel wil ik graag een blij momentje delen.

Ik besef mij namelijk nu ECHT wat ik aan het doen ben. Ik had gezegd dat ik tijdelijk voor een half jaar een 12 jarige draver bij rijd dat ZZ-licht loopt. Inmiddels +- 6 keer op gereden en hij leert me onwijs veel. Spanning in mijn handen, betekend spanning in de hals. Te veel in de mond, betekend opgekropte hals. Te rommelig been, betekend een saggo paard, dat dan echt niet te beroerd is eens een bokje te geven. Rijd ik te gespannen, gaat hij rennen. Maar inmiddels gaat dit heel erg goed, en laat hij me beseffen wat ik moet doen op welke momenten, leert hij me waar ik op moet letten, en doet hij het ook echt pas wanneer ik wat goed doe. Zo loopt hij heel snel door mijn buiten teugel heen op een volte, en heeft hij me geleerd hoe ik mijn paard echt netjes tussen twee handen en twee benen inrijd, zodat deze ook echt heen gaat waar ik heen wil. Hij heeft me geleerd mijn handen te dragen, en daarna gaat hij pas ontspannen.
Maar hier heb ik ook profijt van met de manege lessen. En iedere week dat ik hem gereden heb, en daarna dan mijn manegeles, gaat het in de lessen zo veel beter! Zo heb ik twee leer momenten op 1 dag, en ik merk gewoon dat ik bewust word van wat ik aan het doen ben, en wat ik wanneer moet doen, dus op dit moment ga ik qua rijden heel erg bergopwaarts en heb ik niet het gevoel dat ik stil sta, dus ik ben heeeeeeel blij!