Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:58

hahahahahaha, dus mijn paard kan zo'n 1800 kilo dragen? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:59

Mel Fayla, dat is niet zo :') dan zou een paard ongeveer rond de 1500 kilo kunnen dragen :') het is eerder 1/5 van hun gewicht en dit geld niet voor alle paarden

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:01

@ Mel_Fayla
da's onzin van 3 keer eigen gewicht. Het maximum is 12% van het eigen lichaamsgewicht :)

Ik heb trouwens ook overgewicht. Wil er wel wat aan doen maar is gewoon heel lastig omdat het grotendeels genetisch is en in de familie zit. Ik fiets 15km per dag en ga ook wekelijks intensief sporten. Beetje makkelijk van verschillende mensen om zomaar lukraak te oordelen dat afvallen vanzelf gaat..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:08

Ik fiets ook elke dag :+ Nou beweeg ik op de maandag het meeste, 18km fietsen en 2 uur paardrijden, maar het is dus niet dat ik alleen op mijn gat zit. Ik kan ook prima hardlopen (nou even niet gezien ik nog steeds met een dik been zit van een val 2 weken geleden) dus om nou te zeggen dat ik mezelf in de weg zit vind ik echt overtrokken. Ik ben overigens al 6 kilo afgevallen, woog op mijn zwaarst rond de 77 kilo :) toen deed ik niet aan paardrijden en was ik tegen depressief aan. Ben toen gaan hardlopen en in 2 maanden tijd dankzij beweging en een goed eetpatroon ben ik die kilo's kwijt geraakt en helaas liep ik tijdens een fotoshoot een blessure (verrekte kruisband) op waardoor ik dus helemaal niet meer kon bewegen en ben ik van 68 kilo weer naar de 73 gegaan en nu rond de 70 blijven hangen. Kan nog steeds niet écht hardlopen, heb nog steeds bij veel beweging last van mijn knie, maar vind het dus heel spijtig als mensen zo snel gaan oordelen :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:15

Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik mezelf in de weg zit! er mogen bij mij inderdaag wat kilootjes af ja, en dat ga ik ook proberen. Ik kan momenteel ook niet echt hardlopen door m'n been haha (maar dan door een val van m'n fiets, geknelde zenuw en dat geneest echt heel traag). Na de feestdagen ga ik aan het start-to-jump plan beginnen van de Flair :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:21

Ik wil ook weer beginnen met start to run, maar wil mezelf niet overhaasten en het dan ook echt rustig oppakken, maar doe dat pas als de zwelling in mijn been weg is, gelukkig is die al een stuk minder dan 2 weken geleden :+ (had ook een zenuw in mijn gezicht gekneusd, die is godzijdank genezen :+ ) Ik wil het nieuwe jaar dus met een frisse start beginnen :j Ik mag voor mijn lengte en postuur ongeveer 65 kilo wegen maximum, dat is gezond, dus heb 5 kilo teveel. Mijn streefgewicht is 58 kilo :j Vervelend van je geknelde zenuw, dat is inderdaad geen pretje.

mereltje_112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:23

ik denk dat het verkeerd begrepen wordt... er is een verschil tussen mensen die iets voller zijn en paardrijden wat geen enkel probleem is. en mensen die echt te zwaar zijn voor hun pony/paard.
waarbij uiteraard ook het ras en de grote van het paard mee spelen.

ik heb er ook moeite mee als ik een iele pony zie met een ruiter waar die echt moeite mee heeft.

even ter voorbeeld:

ik heb zelf een leaser gehad voor mijn pony, die naar mijn idee niet te zwaar was.
maar het tegendeel was waar, mijn pony had er echt moeite mee en kreeg ook last van haar rug.
ik vond dit super lastig om te zeggen. maar op z'n moment moet je even verder kijken, en om de gezondheid van het paard denken.

verder zolang een paard sterk genoeg is is er niks aan de hand en zal een beetje extra gewicht je ook echt niet in de weg zitten! en is paardrijden idd een geweldige manier om gewicht te verliezen!! :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:35

Citaat:
Beetje makkelijk van verschillende mensen om zomaar lukraak te oordelen dat afvallen vanzelf gaat..

wie zegt dat dan.?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:37

freeride schreef:
@Lifaya, die berberhengst ziet er idd wel een sterke uit, maar als ik eerlijk mag zijn? ik vind jou te zwaar, voor jezelf, en daarom kun je nooti echt zo goed rijden als wanneer je je goede gewicht zou heben, niet gemeen bedoelt, ik beb gewoon eerlijk, een hond een paard of een mens, te dik is te dik, en dus ongezond.
!!!

Vind ik niet terecht dit....
Zelfs ik kan niet gewoon rijden ;)
http://i53.tinypic.com/30u5zq1.jpg
Sure... Overgewicht kan je in veel dingen belemmeren
Maar vind dat bij lifaya dus echt niet het geval.
Ze is niet dun, oke
Maar flink overgewicht? Nee... Niet meer :)

chessey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:42

je bent nooit te zwaar voor je paard hoooguit te groot meer niet eigenlijk is het allemaal onzin
paarden scheinen meer gewicht te kunnen dragen dat dat wij precies weten

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:46

Mensen oordelen zo snel....
Erg jammer

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:50

chessey schreef:
je bent nooit te zwaar voor je paard hoooguit te groot meer niet eigenlijk is het allemaal onzin
paarden scheinen meer gewicht te kunnen dragen dat dat wij precies weten

Dus iemand die ver over de 100 kg weegt is voor geen enkel paard te zwaar?? Dat geloof ik niet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:53

Even in het profiel kijken van de posters die deze onzin uitkramen - ze zijn nog heel erg jong!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:24

freeride schreef:
@Lifaya, die berberhengst ziet er idd wel een sterke uit, maar als ik eerlijk mag zijn? ik vind jou te zwaar, voor jezelf, en daarom kun je nooti echt zo goed rijden als wanneer je je goede gewicht zou heben, niet gemeen bedoelt, ik beb gewoon eerlijk, een hond een paard of een mens, te dik is te dik, en dus ongezond.

Meen je dit nou?? Ze ziet er echt niet uit als iemand met zwaar overgewicht _O- Misschien een paar kilo eraf maar of ze nou echt ongezond is? Nee volgens mij niet hoor..

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:18

Buitenzinnig schreef:
Even in het profiel kijken van de posters die deze onzin uitkramen - ze zijn nog heel erg jong!

Kijk ook even na de leeftijd van de TS ;) dus die opmerking gaat nergens over!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:36

lifaya schreef:
Ik fiets ook elke dag :+ Nou beweeg ik op de maandag het meeste, 18km fietsen en 2 uur paardrijden, maar het is dus niet dat ik alleen op mijn gat zit. Ik kan ook prima hardlopen (nou even niet gezien ik nog steeds met een dik been zit van een val 2 weken geleden) dus om nou te zeggen dat ik mezelf in de weg zit vind ik echt overtrokken. Ik ben overigens al 6 kilo afgevallen, woog op mijn zwaarst rond de 77 kilo :) toen deed ik niet aan paardrijden en was ik tegen depressief aan. Ben toen gaan hardlopen en in 2 maanden tijd dankzij beweging en een goed eetpatroon ben ik die kilo's kwijt geraakt en helaas liep ik tijdens een fotoshoot een blessure (verrekte kruisband) op waardoor ik dus helemaal niet meer kon bewegen en ben ik van 68 kilo weer naar de 73 gegaan en nu rond de 70 blijven hangen. Kan nog steeds niet écht hardlopen, heb nog steeds bij veel beweging last van mijn knie, maar vind het dus heel spijtig als mensen zo snel gaan oordelen :+

Lifaya, heb even je foto bekeken op het strand, vind je er prachtig uitzien! :j
Ben het dan ook absoluut niet eens met het commentaar van freeride, kom op zeg, waar hebben we het over. Die paar kilo naar een ideaalgewicht?
Ben het er ook mee eens dat mensen die zwaar overgewicht hebben beter niet op een paard kunnen zitten, maar laten we nou niet overdrijven...

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:08

rensiepensie schreef:
Of er nou een dik vrouwtje van 1.55 van 90 kilo opzit, of een man van 1.90 en 90 kilo. Dat zal het paard een zorg zijn. Waar het omgaat is dat hij het gewicht mee moet sjouwen. Of dat gewicht vet, of spiermassa is, dat weegt hetzelfde. 90 kilo is 90 kilo.

_/-\o_
Vet is stuurloos?? Sorry hoor, dat is de grootste nonsens die ik ooit heb gehoord :') Of je nou 90 kilo spieren recht op een paard zet of 90 kilo vet, het blijft 90 kilo :j

Ik heb gisteren naar eurosport zitten kijken, naar die topspringruiters. Veelal mannen, veelal lange einden. Op paarden van gemiddeld 1.65m KWPN formaat. Die op hogere leeftijd (>10 jaar) nog 1.40m of 1.60m parcoursen lopen. Die kerels wegen echt geen 70 kilo :n en de belasting wordt nog veel groter bij zo'n parcours. Ik heb geen enkel paard zien instorten ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:11

barbara28 schreef:
Toch zijn er uitzonderingen hoor :-), ben met shakes 28 kilo afgevallen. (Cambridge, met 's avonds wel een gewone gezonde maatlijd) en inmiddels al heel lang op gewicht..

Als je 's avonds gewoon eet bedoel ik jou niet met "crashen". Heb zelf Herbalife gedaan en ben ook lang op gewicht gebleven, totdat ik veel ellende in mijn persoonlijke leven kreeg en weer verviel in mijn oude slechte gewoontes (niet ontbijten en 's avonds veel warm eten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:15

Joycebunny schreef:
@ Mel_Fayla
da's onzin van 3 keer eigen gewicht. Het maximum is 12% van het eigen lichaamsgewicht :)

Ik heb trouwens ook overgewicht. Wil er wel wat aan doen maar is gewoon heel lastig omdat het grotendeels genetisch is en in de familie zit. Ik fiets 15km per dag en ga ook wekelijks intensief sporten. Beetje makkelijk van verschillende mensen om zomaar lukraak te oordelen dat afvallen vanzelf gaat..

Beste Joycebunny, als jij het bent op die foto's in je profiel heb je geen overgewicht. Daarnaast is genetisch bepaald en in de familie zitten onzin, elk pondje gaat nog steeds door het mondje. Kijk mijn moeder heeft dikke kuiten, die heb ik geerfd en een grote voorgevel, maar dat wil niet zeggen dat ik voor de rest dan ook te zwaar zou moeten zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:18

kebie schreef:
_/-\o_
Vet is stuurloos?? Sorry hoor, dat is de grootste nonsens die ik ooit heb gehoord :') Of je nou 90 kilo spieren recht op een paard zet of 90 kilo vet, het blijft 90 kilo :j

En dat zie je dus echt hartstikke fout... Kijk alleen maar hoe het vet in je borsten stuitert :-) zonder sport-bh, zo stuitert het vet in je buik ook en op je bovenbenen... En dat stuitert na, wat feitelijk voor extra gewicht zorgt, het klapt na op de paardenrug.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:48

joenohoe schreef:
Beste Joycebunny, als jij het bent op die foto's in je profiel heb je geen overgewicht. Daarnaast is genetisch bepaald en in de familie zitten onzin, elk pondje gaat nog steeds door het mondje. Kijk mijn moeder heeft dikke kuiten, die heb ik geerfd en een grote voorgevel, maar dat wil niet zeggen dat ik voor de rest dan ook te zwaar zou moeten zijn...

Ik vind dat je die opmerking niet kan maken... 'elk pondje gaat nog steeds door het mondje'. Als ik na mijzelf kijk, dietiste, personal trainer enz.. elke 4 weken krijg een injectie met medicatie en blijf op mijn huidige gewicht zitten, en ja dat is te veel. Volgens mijn dietiste eet ik gezond en op goede tijden, er valt op dit moment weinig tot niks aan te doen. Je hoort mij niet zeggen dat sommige zwaardere mensen beter op hun eten kunnen letten, maar er zijn zeker meerdere factoren die invloed hebben. Het is oneerlijk en kinderachtig om iedereen hetzelfde te veroordelen.

KingSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:50

@ Joenohoe: Ik ben het niet met je eens. Er zijn steeds meer onderzoekers die zeggen dat overgewicht/obesitas wel te maken heeft met je genen. Dat het er niet alleen voor zorgt met ik met je eens, maar dat het er een rol bij speelt is zeker waar.

Ik zelf heb ook te maken met obesitas. Ben inmiddels 9 kg afgevallen. Dat de gene meespelen zal ik een klein voorbeeld geven.

Wanneer ik een zak chips leeg eet weet ik bij voorbaat al dat ik minimaal een halve kilo ben aangekomen. Een vriend van mij is behoorlijk dun. Deze eet per week minimaal 3 zaken chips. 2 x per week patat en ga zo door. Hij komt nog geen gram aan, maar valt af.

Dan kan je nog zeggen dat het aan de beweging ligt. Hij zit op school. Loopt stage als leraren assistente en werk bij de AH achter de kassa, geeft les bij manege lessen en doet zaterdag post met de scooter. Als sport rijd die paard.

Dan kom ik. Loop elke dag post met een wijk van 2 uur minimaal. Heb een eigen bedrijf elke klant die in de buurt is fiets ik heen.. Tennis elke woensdag. Softbal ( 1 x training en 1 wedstrijd per week). Rij paard. ( tot ik op een normaal gewicht ben). Loop nu met paard naar de manege en terug om te longeren. Dus er kan niet gezegd worden dat ik te weinig beweeg. Toch heb ik overgewicht gekregen.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:55

joenohoe schreef:
En dat zie je dus echt hartstikke fout... Kijk alleen maar hoe het vet in je borsten stuitert :-) zonder sport-bh, zo stuitert het vet in je buik ook en op je bovenbenen... En dat stuitert na, wat feitelijk voor extra gewicht zorgt, het klapt na op de paardenrug.

Borsten zitten ingesnoerd en de rest zit ook stevig verpakt in kleding. verder ga ik er vanuit dat een ruiter mee gaat in de beweging van z'n paard en niet zit te stuiteren. Dan zou er niet zo heel veel meer moeten bewegen hoor ;) Ik heb tenminste nog nooit dikke dijbenen zien nastuiteren?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:01

Dat 'zie' je ook niet even, maar als ik met mijn auto over een drempel rijd, of als ik een rondje ren, voel ik toch echt wel mijn bovenbeen en buik trillen....En niet mijn armspieren, vet drilt na, stuitert dus en is niet te sturen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:01

Althans dorgaans 'zie' je dat niet even, kan me ook situaties voor de geest halen waarin het wel duidelijk zichtbaar was