Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nou beweeg ik op de maandag het meeste, 18km fietsen en 2 uur paardrijden, maar het is dus niet dat ik alleen op mijn gat zit. Ik kan ook prima hardlopen (nou even niet gezien ik nog steeds met een dik been zit van een val 2 weken geleden) dus om nou te zeggen dat ik mezelf in de weg zit vind ik echt overtrokken. Ik ben overigens al 6 kilo afgevallen, woog op mijn zwaarst rond de 77 kilo
toen deed ik niet aan paardrijden en was ik tegen depressief aan. Ben toen gaan hardlopen en in 2 maanden tijd dankzij beweging en een goed eetpatroon ben ik die kilo's kwijt geraakt en helaas liep ik tijdens een fotoshoot een blessure (verrekte kruisband) op waardoor ik dus helemaal niet meer kon bewegen en ben ik van 68 kilo weer naar de 73 gegaan en nu rond de 70 blijven hangen. Kan nog steeds niet écht hardlopen, heb nog steeds bij veel beweging last van mijn knie, maar vind het dus heel spijtig als mensen zo snel gaan oordelen
(had ook een zenuw in mijn gezicht gekneusd, die is godzijdank genezen
) Ik wil het nieuwe jaar dus met een frisse start beginnen
Ik mag voor mijn lengte en postuur ongeveer 65 kilo wegen maximum, dat is gezond, dus heb 5 kilo teveel. Mijn streefgewicht is 58 kilo
Vervelend van je geknelde zenuw, dat is inderdaad geen pretje.
Citaat:Beetje makkelijk van verschillende mensen om zomaar lukraak te oordelen dat afvallen vanzelf gaat..
freeride schreef:@Lifaya, die berberhengst ziet er idd wel een sterke uit, maar als ik eerlijk mag zijn? ik vind jou te zwaar, voor jezelf, en daarom kun je nooti echt zo goed rijden als wanneer je je goede gewicht zou heben, niet gemeen bedoelt, ik beb gewoon eerlijk, een hond een paard of een mens, te dik is te dik, en dus ongezond.
!!!

freeride schreef:@Lifaya, die berberhengst ziet er idd wel een sterke uit, maar als ik eerlijk mag zijn? ik vind jou te zwaar, voor jezelf, en daarom kun je nooti echt zo goed rijden als wanneer je je goede gewicht zou heben, niet gemeen bedoelt, ik beb gewoon eerlijk, een hond een paard of een mens, te dik is te dik, en dus ongezond.
Misschien een paar kilo eraf maar of ze nou echt ongezond is? Nee volgens mij niet hoor.. lifaya schreef:Ik fiets ook elke dagNou beweeg ik op de maandag het meeste, 18km fietsen en 2 uur paardrijden, maar het is dus niet dat ik alleen op mijn gat zit. Ik kan ook prima hardlopen (nou even niet gezien ik nog steeds met een dik been zit van een val 2 weken geleden) dus om nou te zeggen dat ik mezelf in de weg zit vind ik echt overtrokken. Ik ben overigens al 6 kilo afgevallen, woog op mijn zwaarst rond de 77 kilo
toen deed ik niet aan paardrijden en was ik tegen depressief aan. Ben toen gaan hardlopen en in 2 maanden tijd dankzij beweging en een goed eetpatroon ben ik die kilo's kwijt geraakt en helaas liep ik tijdens een fotoshoot een blessure (verrekte kruisband) op waardoor ik dus helemaal niet meer kon bewegen en ben ik van 68 kilo weer naar de 73 gegaan en nu rond de 70 blijven hangen. Kan nog steeds niet écht hardlopen, heb nog steeds bij veel beweging last van mijn knie, maar vind het dus heel spijtig als mensen zo snel gaan oordelen
rensiepensie schreef:Of er nou een dik vrouwtje van 1.55 van 90 kilo opzit, of een man van 1.90 en 90 kilo. Dat zal het paard een zorg zijn. Waar het omgaat is dat hij het gewicht mee moet sjouwen. Of dat gewicht vet, of spiermassa is, dat weegt hetzelfde. 90 kilo is 90 kilo.
Of je nou 90 kilo spieren recht op een paard zet of 90 kilo vet, het blijft 90 kilo
en de belasting wordt nog veel groter bij zo'n parcours. Ik heb geen enkel paard zien instorten .... barbara28 schreef:Toch zijn er uitzonderingen hoor, ben met shakes 28 kilo afgevallen. (Cambridge, met 's avonds wel een gewone gezonde maatlijd) en inmiddels al heel lang op gewicht..
Joycebunny schreef:@ Mel_Fayla
da's onzin van 3 keer eigen gewicht. Het maximum is 12% van het eigen lichaamsgewicht
Ik heb trouwens ook overgewicht. Wil er wel wat aan doen maar is gewoon heel lastig omdat het grotendeels genetisch is en in de familie zit. Ik fiets 15km per dag en ga ook wekelijks intensief sporten. Beetje makkelijk van verschillende mensen om zomaar lukraak te oordelen dat afvallen vanzelf gaat..
kebie schreef:![]()
Vet is stuurloos?? Sorry hoor, dat is de grootste nonsens die ik ooit heb gehoordOf je nou 90 kilo spieren recht op een paard zet of 90 kilo vet, het blijft 90 kilo
zonder sport-bh, zo stuitert het vet in je buik ook en op je bovenbenen... En dat stuitert na, wat feitelijk voor extra gewicht zorgt, het klapt na op de paardenrug. joenohoe schreef:Beste Joycebunny, als jij het bent op die foto's in je profiel heb je geen overgewicht. Daarnaast is genetisch bepaald en in de familie zitten onzin, elk pondje gaat nog steeds door het mondje. Kijk mijn moeder heeft dikke kuiten, die heb ik geerfd en een grote voorgevel, maar dat wil niet zeggen dat ik voor de rest dan ook te zwaar zou moeten zijn...
joenohoe schreef:En dat zie je dus echt hartstikke fout... Kijk alleen maar hoe het vet in je borsten stuitertzonder sport-bh, zo stuitert het vet in je buik ook en op je bovenbenen... En dat stuitert na, wat feitelijk voor extra gewicht zorgt, het klapt na op de paardenrug.
Ik heb tenminste nog nooit dikke dijbenen zien nastuiteren?