Heb nu voorgesteld of ik een breder leenzadel kan ophalen. Kan ik in de tussentijd toch rijden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Kijk eens naar een Wintec of een Bates, die kun je voortdurend gemakkelijk zelf aanpassen.
Raamzicht schreef:Die hen ik toevallig tijdje terug gecontacteerd, oa met de vraag of ze achter deze methode stond. Nog geen reactie terug. Ben benieuwd naar jouw ervaringen [***]? En wie heb je nu dan?
[***] schreef:Volgens mij is Monique iets meer gericht op Antoine de Bodt, toen ik les van haar had werd er wel alleen maar aan ontspanning gewerkt, maar het halsstrekken zoals WF doet, deed zij niet. Wel heel voorzichtig en in alle rust proberen of het paard de hals wil laten vallen.
Ik heb sinds maart les van Y.von Hoogervorst.
Simpelman schreef:Een mooie indicatie of je je paard dat het niet gewend is in de juiste werkhouding hebt:
de hals op of nét onder de horizontaal,
de neus ruim voor de verticaal, aan de teugel. (je paard reikt nu naar het bit)
je voelt de rug loslaten, swingen
hij zakt nu soms in de wending (zwaar) door het binnen achterbeen
[***] schreef:Wat simpelman omschrijft lijk ik bij mijn merrie te merken doordat het net lijkt of ze een duwtje krijgt, ze zakt niet door het achterbeen, maar lijkt een heel klein beetje te schrikken van "iets" dat er bij het binnen achterbeen gebeurt.
Het is praktisch niet zichtbaar, maar ik voel het wel degelijk.
[***] schreef:Wat simpelman omschrijft lijk ik bij mijn merrie te merken doordat het net lijkt of ze een duwtje krijgt, ze zakt niet door het achterbeen, maar lijkt een heel klein beetje te schrikken van "iets" dat er bij het binnen achterbeen gebeurt.
Het is praktisch niet zichtbaar, maar ik voel het wel degelijk.