Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Yamcha schreef:@ Diaz: nu snap ik ook waarom sommigen nooit mensen zien die te zwaar zijn voor hun paard. Deze dame heeft op een paar foto's echt wel overgewicht.
@ barbara: dit is wat ik heb gezegd. Wat er persoonlijk is aan het woord sommigen begrijp ik niet zo goed. Maar je bent natuurlijk vrij om boos te worden, maar imo slaat het nergens op.
als je ziet in mijn vorige post, daar staat dat ik op niemand boos ben. Maar als jij in een post noemt "deze dame heeft op een paar foto's echt wel overgewicht, dan lijkt me dat het stuk daarvoor over mij gaat...joenohoe schreef:barbara28 schreef:Ik zie er inderdaad momenteel al geruime tijd uit als op eerste foto in mijn profiel (en trouwfoto's). Met 1.76, 77 kilo en een BMI van 24.5, dus normaal figuur lijkt mijhoewel "normaal" natuurlijk een ruime definitie is
Heb in het verleden inderdaad overgewicht gehad en omdat ik graag lichter te paard wilde, afgevallen.
En daar heb ik dus respect voor, mijn complimenten.
kebie schreef:Ik ken een levend voorbeeld van een meneer van 1.85 die echt wel meer weegt dan 85 kg. Heeft een volkomen net BMI. Rijd 3x in de week paard (met zeer regelmatig stevige buitenritten) en dat al circa 14 jaar op dezelfde KWPNer (1.65). Paard heeft geen rug of beenproblemen.
Bokt legt het 17-jarige modellen ideaal op aan de paardenwereld. Leuk, maar niet meer haalbaar voor een stelletje 40ers
Peanutbutter schreef:Ik wil hier graag even reageren, moet wel zeggen dat ik niet alle 168 pagina's heb doorgelezen.
Ik heb een paard 1.68 stevig type , al bijna 10 jaar.
Ik weeg 108 kilo en ben 1.72 lang.
Ik heb een ongeluk gehad in 2008 aan mijn knie met skieeen waaraan ik 21 maanden heb gerevalideerd.
Toen ik ben van 81 kilo gegroeid naar 108 kilo.
Ik zou toch debiel zijn om nog op mijn paard te gaan zitten.. of een ander paard.
Ik praat uit ervaring ik heb na mijn oparatie niet meer kunnen rijden omdat op het punt ik genezen was ik mezelf te zwaar vond.
Ik krijg een gastric sleeve en kan daardoor over een jaartje mijn paard misschien wel zelf gaan rijden.
Belachelijk zoals sommige mensen nog op hun paard zitten, ik krijg het mijn hoofd niet in.
Ik kan me ook niet vinden dat iemand die 108 kilo weegt en altijd jonge paarden heeft ingereden voor ruiters en M niveau heeft een paard minder belast of in de weg zit als iemand van 65 kilo.
Iedereen heeft het daarover maar de meeste mensen die nog in de fase van balans zitten gaat het heel snel goed.
Denk aan je paard , en niet aan jezelf !!.
Amen,respect! freeride schreef:@AxS136 zie mijn tabel als eerste opzet daarvan onderaan pagina 167...dit is mijn mening he, voor slank tot normaal tot een beetje stevig
Lieke7787 schreef:freeride schreef:@AxS136 zie mijn tabel als eerste opzet daarvan onderaan pagina 167...dit is mijn mening he, voor slank tot normaal tot een beetje stevig
Dat kan je niet zeggen met die maten, want die zijn ook gebaseerd op lengte? als iemand een langer bovenlichaam heeft neigen die ook sneller naar een maat groter, geld ook voor de benen.. dan zou je moeten werken met cm....
Citaat:Ik kan met mijn 1,73m geen 44 broek (rijbroek) aan deze is dan echt te kort.
Als heb ik sowieso geen maat 44 maar maat 46 zit als gegoten qua lengte (en breedte)
en wanneer maat 46 in de breedte past, dan heb je dus maat 46 en geen 44. Uiteraard kan het wel eens schelen per merk/model, maar wanneer je dit "probleem" met meerder broeken hebt, dan hou je jezelf voor de gek door te zeggen dat je eigenlijk maat 44 hebt (qua broek dan - bovenstukje kan je wel maat 36 hebben, dat zie je soms) Buitenzinnig schreef:Citaat:Ik kan met mijn 1,73m geen 44 broek (rijbroek) aan deze is dan echt te kort.
Als heb ik sowieso geen maat 44 maar maat 46 zit als gegoten qua lengte (en breedte)
Ook in rijbroeken bestaan lengtematenen wanneer maat 46 in de breedte past, dan heb je dus maat 46 en geen 44. Uiteraard kan het wel eens schelen per merk/model, maar wanneer je dit "probleem" met meerder broeken hebt, dan hou je jezelf voor de gek door te zeggen dat je eigenlijk maat 44 hebt (qua broek dan - bovenstukje kan je wel maat 36 hebben, dat zie je soms)
het is meer. Ik heb me al 2weken niet gewogen sinds ik op mijn eetpatroon let. Ik weet ook niet wanneer ik op dat ding ga staan.
freeride schreef:Misschien is het eigenlijk zo gek nog niet om kledingmaten bij benadering aan lengte van mensen te koppelen om te zien of je nog normaal op gewicht bent,hier volgt mijn idee daarover ik ben enkel thuis in vrouwenmaten,maar heren kunnen de maten vast wel omrekenen naar mannenmaten
Ik denk dat wanneer je behoorlijk goed zit in onderstaande tabel, je ook goed genoeg gebouwd bent om op een pony danwel paard te kruipen.
lengte 1.50m-1.60m kledingmaat 34/36 XS/S
lengte 1.55m-1.65m kledingmaat 34/36/38 XS/S/M
lengte 1.60m-1.70m kledingmaat 34/36/38/40 S/M
lengte 1.65m-1.75m kledingmaat 34/36/38/40 S/M
lengte 1.70m-1.80m kledingmaat 36/38/40/42 S/M/L
lengte 1.75m-1.85m kledingmaat 38/40/42/44 S/M M/L
Probeer eens een koolhydratenarm dieet voor een tijdje. Dus geen brood, suiker, pasta. Wel veel groente, fruit en vlees/vis of vleesvervangers. Dat werkt echt. Buitenzinnig schreef:Lange verhalen kunnen verhelderend zijn.
Ik ga geen commentaar leveren op waar iedereen de limiet stelt voor wanneer op een paard zitten nog wel mag en wanneer het niet meer mag. Het valt me wel op dat de lat toch stiekem steeds een beetje lager wordt gelegd.
Mg ik wel commentaar leveren op de laatste foto? Hetzelfde als bij Janey en pagina terug. Probeer iets minder in stoelzit te gaan zitten, dat maakt je nl. extra zwaar voor je paard omdat je vanuit die positie wat minder makkelijk met de beweging mee kunt zitten. Ik weet dat het ene momentopname is en helaas zijn de andere foto's te donker om te kunnen zien hoe je benen liggen.
Verder respect dat je probeert af te vallen![]()
Alleen moet je niet thuis snoepen of je eigen uitvoering van een Mac makenProbeer eens een koolhydratenarm dieet voor een tijdje. Dus geen brood, suiker, pasta. Wel veel groente, fruit en vlees/vis of vleesvervangers. Dat werkt echt.
kebie schreef:Ik ken een levend voorbeeld van een meneer van 1.85 die echt wel meer weegt dan 85 kg. Heeft een volkomen net BMI. Rijd 3x in de week paard (met zeer regelmatig stevige buitenritten) en dat al circa 14 jaar op dezelfde KWPNer (1.65). Paard heeft geen rug of beenproblemen.
Bokt legt het 17-jarige modellen ideaal op aan de paardenwereld. Leuk, maar niet meer haalbaar voor een stelletje 40ers