Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jasmijn78 schreef:Studeren niet, maar een beetje rekenen moet ie ook leren. We hebben het hier over de basisschool en hooguit middelbare school, niet universiteit.Dat vind ik wel meevallen... Ieder paard heeft zo zijn kwaliteiten en is van oudsher gefokt voor een bepaald doel. Dat het algemene beeld nu heerst dat met elk type paard alles maar moet kunnen, met name dressuur, daar kan ik soms niet echt bij. Als het dan werkelijk waar is dat mensen die de band met hun paard daadwerkelijk zo belangerijk vinden, dan gebruiken ze het paard toch waar hij goed in is??? Is het niet voor het paard veel fijner als hij iets kan doen waar hij van nature goed in is? en aanleg voor heeft? Iemand met een talenknobbel gaat toch ook geen wiskunde studeren???
jasmijn78 schreef:Weet niet over wie jij het nu denkt te hebben... Ik voel me niet aangesproken, want ik weet dat ik mijn eigen mening vorm - ik neem niets klakkeloos aan en praat ook niets klakkeloos na.Wie praat nu wie na??? Degene die alleen spreken vanuit theoretische kennis? Of degene die op de hoogte zijn van de theorie en daarnaast ook nog eens praktijkervaring hebben? (zonder enige kennis van de thoerie kom je namelijk nooit op hoog niveau)
KiWiKo schreef:nadenken over hoe het jaarverslag van Ahold in elkaar steekt heeft ook weinig tot geen zin als je niet al jaahaaren in dat veld werkt![]()
KiWiKo schreef:hou nou maar weer op Goofy![]()
![]()
ik zal hier maandag verder op ingaan, ben nu erg moe....... en ik heb morgen weer een zware dagmaar maandag ga ik hier eens goed over nadenken
Kafue schreef:Dus een paard dat niet stil wil staan, moet je maar niet mee gaan dressuren?Je moet van een paard dat de rust niet heeft om te dressuren niet een dressuurpaard willen maken
Kafue schreef:Klopt, Lipizzaners bijvoorbeeld. Wat waren dat ook weer van origine...Natuurlijk zijn de klassieke begrippen op ieder paard toepasbaar, maar ik denk dat de oude heren ook echt niet op een shire gingen rijden hoor, nee die namen een paard met ietwat meer klasse talent en verhoudingen.
Kafue schreef:En je omhoog worstelen via LDR, tjonge Goofy heb je het dan nu eindelijk begrepen?
Dat kan namelijk niet niet en nog eens niet. Er is een bepaalde basis voor nodig om goed in de richting van LDR te komen.
Goofy44 schreef:Waar gaat het nou eigenlijk om (dat paardrijden, al dat trainen, oefenen en rijden?) Het lijkt wel of we het over BMW's, Ferrari's e.d. onder paarden hebben.
Kafue schreef:Zie het maar als dat Schumacher ook zijn fomule een wedsrtrijd niet in een Skoda gaat rijden.
QQQQ schreef:Goofy44 schreef:Waar gaat het nou eigenlijk om (dat paardrijden, al dat trainen, oefenen en rijden?) Het lijkt wel of we het over BMW's, Ferrari's e.d. onder paarden hebben.Kafue schreef:Zie het maar als dat Schumacher ook zijn fomule een wedsrtrijd niet in een Skoda gaat rijden.
Citaat:Voor mij is paardrijden allereerst lekker ontspannen bezig zijn met dieren en om het leuk te houden interessant telkens iets bijleren en paard natuurlijk sterker maken worden ze vaak ook weer mooier van.
Kafue schreef:Het doel van klassieke dressuur is echter niet om wedstrijden te winnen en dus onafhankelijk van het materiaal. Jouw doel is blijkbaar wezenlijk anders.Om een bepaald doel te bereiken heb je bepaald materiaal nodig. Voor een heerlijke appeltaart neem je toch ook goudrenetten en niet peren?
Craignethan schreef:My point exactly!En als dan dit het doel is:Citaat:Voor mij is paardrijden allereerst lekker ontspannen bezig zijn met dieren en om het leuk te houden interessant telkens iets bijleren en paard natuurlijk sterker maken worden ze vaak ook weer mooier van.
Dat kan dus net zo goed met een Shire![]()
Niet ieders doel is de Formule 1, ook de Clio Cup is best leuk
Goofy44 schreef:Als de dressuur er voor het paard is, dan is dat een ander doel als wanneer de dressuur er voor het winnen is. Het middel om te winnen is dan het paard. Dat is een heel ander doel. Dressuur als sport, is wat mij betreft iets heel anders als dressuur, zoals het oorspronkelijk bedoeld is. Kan ook niet anders, want als je voldoende kont-uren op een paard moet hebben om goed te kunnen rijden, zou je allemaal ruiters met rimpels zien en dan moeten ze nog op goed materiaal rijden, goed les hebben en zelf nog wat in hun mars hebben. Die jonge bloemen van tegenwoordig, hebben die echt meer talent dan die echte kerels van vroeger? Het is wel een vrouwensport geworden of een sport waarin vrouwen dominant aanwezig zijn.
De "Clio Club", dat is heeeel wat anders.
Kafue schreef:En je omhoog worstelen via LDR, tjonge Goofy heb je het dan nu eindelijk begrepen?
Dat kan namelijk niet niet en nog eens niet. Er is een bepaalde basis voor nodig om goed in de richting van LDR te komen.
Pipo schreef:Kafue schreef:En je omhoog worstelen via LDR, tjonge Goofy heb je het dan nu eindelijk begrepen?
Mijn mening is toch, dat als je landelijk meerijd ( en volgens mij doen we dat allemaal op Tyrza en Mireille na) gewoon lekker bij normaal paardrijden moet houden..............en hoe je dat noemt, i dont give a oliebol.
Maar ga je paard op dat nivo niet zo extreem instellen, want daar mis je het gevoel en ervaring gewoon nog voor. Volgens mij zijn dat ook de woorden van Anky en Sjef........Zeker van Tineke Bartels: LDR is promoveren na je universiteit............en wij zitten allemaal nog op de basisschool.