Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Tja, het probleem was toch opgelost?
Daar heeft hij echt geen trauma van opgelopen hoor.
Wellicht had clickeren ook geholpen er zullen vast meer wegen naar Rome gaan maar het was effectief en paard was er niet bepaald gestressed van of zo.
Je kunt ook een veulen waarschijnlijk bij het schrikdraad wegclickeren, of je laat hem er 1x tegenaanlopen.
oji schreef:Ik doe bij een jong paard met buitenrijden er wel altijd een martingaaltje aan en ook als paarden af moeten leren om met het hoofd te slaan.
Verder ben ik zelf eigenlijk nooit zo bezig met wat er allemaal mis kan gaan, vandaar dat ik ook geen "just in case" maatregelen tref. Het geldt voor iedereen denk ik ook wat heb je meegemaakt. Ik heb voor mijn neus een paard zijn nek zien breken omdat ie zich in 1 beweging achterover kon gooien doordat ie klom in de slof...tja dat vergeet je niet meer en krijg je accuut een hekel aan die dingen en zie je dus dat ze ook juist heel averechts kunnen werken ipv veilig. Ik weet van mijzelf niet of ik snel genoeg ben om los te laten, dus ik waag mij er zeker niet aan. Zeker niet omdat ik een paard heb dat er zeker weten in zou klimmen als ik een keer teveel zou inwerken met de slof.
oji schreef:Ik doe bij een jong paard met buitenrijden er wel altijd een martingaaltje aan en ook als paarden af moeten leren om met het hoofd te slaan.
Verder ben ik zelf eigenlijk nooit zo bezig met wat er allemaal mis kan gaan, vandaar dat ik ook geen "just in case" maatregelen tref. Het geldt voor iedereen denk ik ook wat heb je meegemaakt. Ik heb voor mijn neus een paard zijn nek zien breken omdat ie zich in 1 beweging achterover kon gooien doordat ie klom in de slof...tja dat vergeet je niet meer en krijg je accuut een hekel aan die dingen en zie je dus dat ze ook juist heel averechts kunnen werken ipv veilig. Ik weet van mijzelf niet of ik snel genoeg ben om los te laten, dus ik waag mij er zeker niet aan. Zeker niet omdat ik een paard heb dat er zeker weten in zou klimmen als ik een keer teveel zou inwerken met de slof.
Babootje schreef:oji schreef:Ik doe bij een jong paard met buitenrijden er wel altijd een martingaaltje aan en ook als paarden af moeten leren om met het hoofd te slaan.
Zo heeft iedereen zn negatieve en positieve ervaringen met een slof. Persoonlijk ben ik van mening dat het een goed hulpmiddel kan zijn, maar wel kortdurend moet zijn. Ik ken de valkuilen van de slof ook en ik zie er geregeld ook fout gebruik ervan.