Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:@damian: dan duikt hij -blijft wél laag - er dikwijls nét achter, waarna ik wat been geef en meegeef om de neus er weer uit te krijgen; neus gaat er dan wel uit, maar dikwijls komt hij dan tegelijk met de hele hals weer een stuk omhoog, waarna het hele gebeuren weer van voren af aan....
Het lukt soms wel om hem écht laag te doen zakken met de neus er uit, maar ik heb niet het idee dat ik precies weet hoe ik dat met 'regisseren", heb meer de indruk dat dat dan meer geluk dan wijsheid is.
Simpelman schreef:[
Wanneer je de teugel in het laatste stukje weggeeft dat is de kans groot dat hij omhoog komt.
Bij een permanent contact kun je bij het omhoog komen direct met wat weerstand aangeven dat je dat niet bedoeld.
Fransje_70 schreef:Appelflapje, ik lees nu alleen even af van de foto, maar het lijkt alsof ze achter wat te weinig actief is zo op de onderste 2 foto's te zien, het kan zijn dat als je haar net iets actiever maakt en ze met wat meer schwung gaat lopen ze net meer met t neusje eruit kan komen. Maar dat is puur vanaf de foto gelezen hoor, dus ik kan het mis hebben.
damian23 schreef:Simpelman schreef:[
Wanneer je de teugel in het laatste stukje weggeeft dat is de kans groot dat hij omhoog komt.
Bij een permanent contact kun je bij het omhoog komen direct met wat weerstand aangeven dat je dat niet bedoeld.
Dit bedoel ik. Dit ging er dus steeds mis bij mij en daarom bleef die van mij niet in een diepe stretch lopen. Als hij daar beneden was, had ik geen contact meer (of weer te veel toen mijn teugels te kort waren) en kwam hij weer naar kniehoogte. Ik moet nu heel geconcentreerd rijden en het contact constant houden en dan blijf hij diep beneden. Voel ik hem even omhoogkomen, bied ik direct wat weerstand en dan zakt hij weer. Dat werkt voor mij echt super. Hoewel het wel flink wat oefenen was om dit onder de knie te krijgen.
Peetstap schreef:Vraagje: is voor jou wat weerstand bieden, hand wat sluiten op je vingers of wat meer ?
Horseware schreef:Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes Simpelman, maar eigenlijk ben ik eerder nieuwsgierig naar wat jouw mening is over haar want de filmpjes kende ik alWel interessant voor anderen om te zien.
Horseware schreef:Wat vooral belangrijk is is dat je niet te bang moet zijn om contact te houden.
Juist niet als ze erachter kruipen.
Laat jij op dat moment de teugels los, dan zien ze dat als een beloning en gaan ze denken dat het goed is wat ze doen. Juist iets meer contact nemen op zo'n moment, al lijkt het tegenstrijdig, en van daaruit weer uitnodigen om de hals naar beneden te strekken.
Doen ze dat dan verminder je het contact tot net iets meer dan het gewicht van je teugel.
Je beloont dan dus op het juiste moment voor de juiste reactie. en mijn ervaring is dat ze dit "spelletje" snel snappen en leuk gaan vinden.