Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sodeletuut schreef:LoveUggs: Wat een leuke Fries! Knap beestje.
Foto 1: Ik zie zeker activiteit in het lijf, alleen ik zie geen aan leuning. Het paard loopt achter de loodlijn, zonder dat er contact is. Dit is uiteraard een momentopname, maar ik ben heel benieuwd hoe dit in beweging was.
Foto 2: Zeker actief, misschien (voor mijn gevoel) zelfs wel over het tempo? Ik ben ook heel benieuwd hoe het gewicht in je handen was op dit moment, weet je dat nog? Lijkt wel aardig op de loodlijn, en niet overdreven opgericht, dat volgens mij voor een Fries niet vanzelfsprekend is.Dus dat is positief! Wat me wel gelijk opvalt is je houding. Het naar beneden kijken vind ik nog niet eens het ergste, maar het is vooral je nek/bovenrug die naar achteren gedrukt wordt. Ik denk dat het al een hele hoop scheelt als je je borstbeen wat naar voren brengt.
Foto 3: Je houding is hier beter dan op de eerste twee foto's, super! Ik heb wel het idee dat je ademhaling wat hoog is, maar je zit in ieder geval naar voren gericht, in plaats van naar achteren/beneden! Ik zou graag wat meer lossigheid in je armen/handen willen zien, heb het idee dat ze een beetje vastgezet zijn? Maar verder een mooi plaatje.
Lollieloes: Ook een erg mooi paardje!
Foto 1: Ik lees dat dit tijdens het uitdraven is, en ik ben het eens met het commentaar wat je zelf geeft. Ik vraag me af wat hij doet als je meer toestaat van voren? Ik zou hem graag op of voor de loodlijn zien, en ik denk dat daarmee de achterhand er ook beter bij kan komen.En voor jou: blijf adehmalen, ontspan. Ik zie veel spanning in je schouders, armen, borstbeen. Laat het zakken, zodat je vanuit je centrum kan rijden.
Foto 2: Ziet er vriendelijk uit. Zo zie ik het graag. Mis nog wel wat kracht inderdaad van achteren, maar ik lees dat je daar mee bezig bent! Wat ik wel weer terug zie komen, is de spanning in je bovenlichaam. Misschien helpt het om een keertje tijdens het rijden met je schouders te draaien, en ook heel bewust je ademhaling omlaag te brengen.
kamatz schreef:Na heel veel te hebben meegelezen, meldt ik m'n eigen ook eens aan in dit topic.
Ik heb een 7-jarige merrie, die nu drie jaar onder het zadel is.
Verder hoop ik hier meer te kunnen leren door mee te praten en visies van elkaar te kunnen delen![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit zijn twee screenshots van een filmpje, dus helaas niet echt scherp, maar hopelijk duidelijk.
S_en_Z schreef:Bertieeee!
Agossie als je je tenen naar binnen DWINGT sluit je je bekken naar mijn idee want je krijgt je tenen niet naar binnen zonder je knieeen te klemmen/draaien. Druk je ze continu teveel naar buiten druk je je heup naar voor en kom je makkelijk achter de beweging van het paard.
Kunst is om je voeten recht te houden en je bovenbenen los te laten.
Maar zo zie ik dat. Wellicht dat iemand anders t anders ziet?
LoveUggs schreef:Niet je benen afsteken, tenen naar binnen, onderbeen naar achter...