Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piepenfiets schreef:Met mylers bit ook goede ervaringen,maar 't is maar net wat je paard past anatomisch. Het is de ruiterhand die bepaald hoe goed of slecht een bit is,dogmatisch roepen dat een bepaald soort bit slecht is,lijkt me wat kort door de bocht,wat vinden Wij ervan
nombrado schreef:piepenfiets schreef:Met mylers bit ook goede ervaringen,maar 't is maar net wat je paard past anatomisch. Het is de ruiterhand die bepaald hoe goed of slecht een bit is,dogmatisch roepen dat een bepaald soort bit slecht is,lijkt me wat kort door de bocht,wat vinden Wij ervan
is ook zo
maar het valt mij op, dat er tegenwoordig ruiters, die zelf nog niet met bewust ruiterhand rijden, geadviseerd wordt met een kneveltrens te rijden.
Zelf heb ik voor mijn jongste een myler watertrens, heeft een zeer dikke korte tong en een klein smoeltje.
Toch vind ik dat toch weer anders, dan een kneveltrens
het ligt behoorlijk vast in de mond, waardoor het voor ze juist makkelijker wordt dit vast te pakken , of het kaakgewricht vast te zetten.
bij een verkeerde inwerking in mond van de ruiter, trekt de zijkant vh bit ook naar de zijkant van de mond.
Stel dat je dit visualiseert bij jezelf, hoe zou dat voelen?
Professor schreef:Jammer maar ik verlaat u allen, en wil wel vertellen wat mij wel beviel op de Equitana maar weer als de echte topic deelnemers er weer zijn.
De discussie vanavond is weer de bekende weg helaas.
Professor schreef:Kan u vertellen dat ik vandaag op de Equitana was, heb Horst Becker bekeken, ´s morgens vroeg en later nog 2x sorry deze man is voor mij een charlatan, wat hij daar voorstelde als diogonaalstap was lachwekkend, wat hij vertelde een roman, maar wanneer men werkelijk met nuchter mensen verstand luisterde de volgende zinnen:
Piaffe ligt bij de draf, Passage het dicht bij de Galop, sorry maar beide zijn het draf bewegingen de Piaffe zonder zweefmoment de Passage met een velengd zweefmoment het is juist zeer moeilijk vanuit de Passage zuiver aan te galoperen.
Wanneer hij arrets zegt zijn het in wezen nur Parades. Doet zeer intressant kan enorm praten met weinig inhoud. Sprak een dame waarvan hij de vriendin ook leeggeroofd heeft.
Er waren meer ongerijmdheden, maar ja het geld, voor mij kan men hem afschrijven is steeds op de vlucht van de vele vrouwen die hij met een lege kas heeft achter gelaten, zal de namen weg laten heb die gekregen vandaag. Hij is nu in de buurt van Hamburg. Heb veel informatie gekregen wat ik niet vrij geef, ook wat en hoe hij zijn opleiding gedaan heeft, veel warme lucht.
Sorry een mens met zo weinig gevoel heeft ook geen gevoel voor de paarden, wat ik nu gezien heb en dat meerdere malen sorry maar het was leegte een luchtbalon.
Jammer een talent die zich zelf kapot gemaakt heeft, en geeft les in de AR bereik.
murphy102 schreef:JPS, wat ik daarmee bedoel, is dat S.J. hier al heel lang voor pleitte.
Als gevolg van zijn trainingsmethode (Rollkür, later met het grootste gemak verandert in LDR, nadat het -tijdens een congres hierover in Zwitserland- verboden werd) vielen paard en ruiter uiteraard door de mand bij de complexere oefeningen/lijnen.
Aangezien manipuleren een van Sjef's sterkste kanten is, wendt hij deze eigenschap graag aan, zowel bij de KNHS als bij de F.E.I., veelal ook nog met succes.