Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SheeNegro schreef:Ik was bij de vorige foto's al aan het kijken, maar op deze foto zie ik het denk ik duidelijker? Kan het zijn dat je bit te hoog hangt? Zoveel druk is er niet op de teugels dat je het bit hoog trekt, maar hij lijkt mij toch te hoog te zitten.
sanne83 schreef:Helemaal eens simpelman!
Ik denk bij aanleren in twee stappen, eerst leg je het paard uit wat hij moet doen met druk. Je bent dan heel bewust met druk opbouwen en loslaten bezig.
De tweede stap is dat je ergens druk geeft en het paard zelf de comfort zoekt. Dat kan alleen als je paard weinig tot geen stress heeft en snapt wat de bedoeling is.
Peetstap schreef:sanne83 schreef:Helemaal eens simpelman!
Ik denk bij aanleren in twee stappen, eerst leg je het paard uit wat hij moet doen met druk. Je bent dan heel bewust met druk opbouwen en loslaten bezig.
De tweede stap is dat je ergens druk geeft en het paard zelf de comfort zoekt. Dat kan alleen als je paard weinig tot geen stress heeft en snapt wat de bedoeling is.
Sanne: de 2e fase die je noemt wordt veel gemist of overgeslagen, men blijft hangen in de drukfase, komt niet toe aan samenwerking maar het blijft puur inwerking.
Zelfs in de beleerfase komt men niet naar fase 2 en wordt er van alles bijgehaald om paardje te laten doen wat men wil.
Heb wel es weken van mijn vrije tijd gestoken in het longeerwerk van paard dat enkel met allerlei bijzetten wat wou zakken, maar daarin dus totaal niet los kon bewegen.
Met veel geduld en stukjes freestyle ging paard zichzelf vertrouwen en wat loslaten.
Beestje begon echt te sjouwen en te flubberen![]()
Week erna was ie met eigenaar erop alles weer kwijt...Doe ik niet weer.