Ailill schreef:Hier ben ik het niet mee eens Apple, er zijn heel veel mensen binnen dit topic die de wijsheid in pachten (denken te) hebben, ontzettend jammer dat ze alleen om beeldmateriaal van Nombrado vragen. Of i.i.g. op een heel andere toon/manier t.o.v. de rest.
Jouw bericht komt op mij bijzonder over, ten eerste lijkt het alsof je partij trekt voor een groep - en dus een ander 'laat vallen' -, en je hebt ook nog een mening over een filmpje, die geheel tegen haar wil hier is geplaatst.
Ik zal binnenkort wat plaatsen. Helaas van mijn dochter want ik ben even "buiten gebruik" door gekneusde ribben (nee, niet van het paard gevallen, maar heel klassiek over een touwtje gestruikeld). Ik heb heel weinig beeldmateriaal van mijzelf, ik maak ze liever van mijn dochter.
ik heb in mijn leven 3 keer een jong en onbeleerd paard doorgereden, alle voor eigen gebruik. Met alle fouten die je daarbij kunt maken en daarvan geleerd. Zo ook onze pony (welsh cob) die nu M1 loopt met mijn dochter en L2 met mij (ik start zoveel als 1 a 2 x per jaar)

Welsh cobs zijn wat op de voorhand gebouwde paardjes, met een wat weke rug, die je prima tot dragen kunt krijgen, maar niet met losse teugel. Dat kan nu overigens wel (op zit), maar dat komt omdat hij dat heeft geleerd en daar sterk genoeg voor is geworden. Daar is dus een traject aan vooraf gegaan.

Een vriendin van mij heeft altijd jonge paarden zadelmak gereden en doorgereden voor een hengstenhouder en soms ook moeilijke beesten van anderen. Die stonden dan bij ons op stal en ik heb haar vaak aan het werk gezien. Dus geloof me ik weet best waar ik het over heb. Waar Nombrado het over heeft is in mijn optiek onmogelijk, in het begin van het traject. Maar ze blijft beweren dat dat wel kan. Ik ben altijd netjes geweest naar Nombrado toe en ik heb oprecht geprobeerd iets van haar gedachtengang te begrijpen. En dat lukt dus niet. Het dan illustreren met beeldmateriaal, het liefst natuurlijk een filmpje en bij voorkeur van een jong en onbeleerd paard zou dan misschien een tipje van de sluier oplichten.