QQQQ schreef:Feitelijk klopt dat ook en dat had met die paarden misschien ook wel gekunt: als je er 15-20 jaar over had willen doen om naar de Z te komen
Als je er 15-20 jaar over moet doen om in de Z te komen, dan doe je echt iets niet goed. Met een kwalitatief minder paard zou je met een goede training echt wel binnen een aantal jaar in de Z1 moeten komen en winstwaardige proeven kunnen rijden. En daarvoor hoef je dan echt niet elk weekend wedstrijden te rijden, gewoon zorgen dat je basis goed voor elkaar is. Bij een kwalitatief minder paard komt het gewoon meer aan op de kwaliteiten van de ruiter
QQQQ schreef:Als jij denkt dat elk paard MAKKELIJK naar de Z1 te rijden is, moet jij toch eens wat minder rijtypische paarden gaan rijden, voor je praktijk ervaring
Ik spreek ook uit ervaring. Zelfs als onervaren tiener die overmoedig aan een neurotisch jong paard met een naar verleden begon belandde ik nog binnen 3 jaar in de Z. En ik startte heus niet iedere week. Dit paard was overbouwd, had een hertenhals en flipte om het minste geringste.
QQQQ schreef:Komt er nog iemand met een paard in LDR met ondertredend achterbeen en kantelend bekken of moeten we concluderen dat die combinatie niet bestaat?
Dus als je je praktijkervaring niet aannemelijk kan maken, gaan je ons weer met theoretisch geneuzel om de oren slaan??? Kom zeg! Je laat je zo wel erg kennen hoor!