Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:55

Ik heb geen mening over het filmpje :-) Ik geef alleen aan dat het belangrijk is het filmpje in de context te zien dat het al 13 jaar oud is :-)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:16

Je hebt i.i.g. wel een mening over een bepaalde bokker, dit komt niet tof over.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:18

Ik heb ook geen mening over een bepaalde bokker :-) Ik vraag me af waar in mijn opmerking jij dit denkt te zien?

Doe maar per PB, anders gaat dit vreselijk offtopic :-)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:54

nombrado schreef:
Hier een filmpje, waar je goed de beweging van een paard kan zien, aan de lange lijnen en wat er in het lichaam gebeurd als de verzameling gevraagd wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=d-sIwEtH6tk

Jammer dat je niet een filmpje toont van hoe dit paard met zweep is opgeleid. Hij doet het van nature niet door de hulpen die je de begeleider hier ziet doen. Hier is al een traject aan vooraf gegaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:54

Het ging om te beginnen helemaal niet om dat filmpje van 13 jaar geleden van TS(Nombrado) zelf, ja, daar ging het laatste gekrijs en gekat inmiddels over, maar Nombrado heeft dit topic ooit geopend met een geheel ander filmpje van iemand van vele jaren terug, dat zij een mooi voorbeeld vond, en daarop wilde zij reacties. Die kwamen er dan ook.

Dat het geheel vervolgens uit de klavieren is gelopen lijkt me logisch, en daar had een moderator wel wat eerder in mijn ogen mogen in grijpen: als een topic opener (TS) ieder de les leest zonder zelf enige opening van zaken te geven... word die gewoon weggezet als een betweter, en terecht.... daar zijn er meer van voorbij gekomen (boekjes-leer opdreunen kan iedereen, draagt aan het topic niets bij), EIGEN ervaringen dragen aan een topic bij.

Het 1000x herhalen van dezelfde "leer" zoals Nombrado, zonder enig illustrerend EIGEN materiaal draagt NIETS bij aan het begrijpen van wat zij probeert uit te dragen, en dat is waar men zich aan ergert, ik kan dat zeer goed begrijpen: als ik ergens wil gaan lesnemen, wil ik eerst weten en zien hoe dat daar er aan toe gaat.
Heeft iemand een grote mond over een bepaalde wijze van rijden: wil ik VAN DEZE PERSOON zien waarom die dat zegt, en het blijkbaar beter kan voordoen. Alleen dan zou ik kunnen beoordelen of dat geloofwaardig is of niet.
Wil ik leren zwemmen wil ik toch ook niet les van een leuk babbelend iemand op de kant, die zelf het water niet in gaat, maar van iemand die mij het zwemmen voordoet?

De ergernis is ontstaan omdat Ts zich als alwetende boven de onwetende posters heeft opgesteld, om vervolgens met nog geen ene eigen foto of eigen filmpje te komen om te illustreren wat zij bedoelt.

Zulke mensen noem ik: blaaskaken. Veel lucht blazen, niks laten zien.

Een leer, een methode, waar je in gelooft, en die je uitvoert, wil je maar al te graag laten zien lijkt mij? Voordoen?
Niet? Dan is het voor mij allemaal gelul.

Dat er in de 13 jaar na het laatste filmpje NIETS meer op foto of film beeld van Nombrado is opgenomen acht ik volledig ONwaarschijnlijk. Meer waarschijnlijk acht ik: dat er niets is opgenomen/plaatswaardig is dat Nombrado's hoge aspiraties en kunnen daadwerkelijk laat zien, zelfs niet 1 banketstaaf filmpje van een telefoontje af, waarmee zij haar leer en kunnen zonder moeite mee zou kunnen illustreren, ze zal het zelf wel niet kunnen waarmaken.

Anders had zij dat ongetwijfeld al gedaan, om al dit gezeik te vermijden. En dan WAS dit wantrouwen ook allemaal te vermijden geweest. Maar nee, gewoon weer doordrammen op eigen leerstellingen, ZONDER eigen voorbeelden.
Rij je eigenlijk uberhaupt nog wel, Nombrado of geef je nog les, ik hoor ook helemaal geen leerlingen of iets die het voor je opnemen. Of die hun ervaringen hier eens plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Apple op 18-02-13 11:47, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: voornaam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:01

+1

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:35

Helemaal met Terpentijn eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:43

Nombrado.
Jij bent altijd zo van zonder hand/teugels rijden. Hoe verklaar jij het dan dat je vandaag op Fokt een filmpje plaatst waarin jij je paard met een vaste stootteugel rijdt?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:02

Tsja... dan krijgen we weer: het is een OUD filmpje (dat kregen we ook eerder te horen) ik wil een NU FILMPJE van Nombrado met wat zij NU doet met haar PRE's en graag ook iets van commentaar van haar leerlingen?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:05

turquoises schreef:
Nombrado.
Jij bent altijd zo van zonder hand/teugels rijden. Hoe verklaar jij het dan dat je vandaag op Fokt een filmpje plaatst waarin jij je paard met een vaste stootteugel rijdt?

ow, en daar gaan we weer.... -O-
Ik wil hier best antwoord op geven, echter dit ook weer is een filmpje van 2003. Dat is 10 jaar geleden.
De reden waarom ik dit met dat paard toen deed?
Deze hengst kwam met de stempel "levensgevaarlijk" op mijn pad.
Deze hengst stond om de haverklap op zijn achterhand (met of zonder mij erop) en dan vertikaal
Je kan daarin als ruiter 2 dingen doen.,
Of het gevecht aan met het paard (wat je nooit met dit paard zou winnen, er waren er voor mij meerdere die dit geprobeerd hadden) of nét even iets slimmer zijn. :o
Met dit stootteugeltje voorkwam ik, dat hij iets teveel omhoog kón komen om weer verticaal omhoog te staan.
Vrij snel daarna is deze er gewoon af gegaan.
Vergeet ook niet , dat deze hengst net 2 maanden van mij was, voor het eerst met mij naar buiten ging, en écht ballen had. Dan ga ik voor veiligheid. (zoals ik mijn hengsten zeker met bit rijd op vreemd terrein..., het blijven mannetjes hé :+ )

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:09

Terpetijn
Ik verkondig geen leer
en al zeker niet mijn leer
daar is dit topic niet voor bedoeld
wel de oude en nieuwe manier naast elkaar leggen, verschillen, overeenkomsten, wel, niet, goed , fout?
zullen we het daarbij houden? voordat de mod weer heel wat werk krijgt?
Dat je me een blaaskaak vind, is aan jou....dat mag je vinden, maar je hoeft niet dit topic te vervuilen met het verkondigen van jou mening hoe jij over mij denkt. En al helemaal niet met continue mijn bokt naam en eigen naam te vermelden. (beetje kinderachtig voor iemand van jou leeftijd niet?)
Dan kan je beter weg blijven uit dit topic
Heb je nog wat zinnigs toe te voegen? wat inhoudelijk iets kan bijdragen aan dit topic?
Of moet ik nu echt een serieus verzoek doen aan de mod , dit topic te sluiten?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:11

turquoises schreef:
Nombrado.

Waarom moet je gelijk weer direct en persoonlijk worden?

Geef eens het goede voorbeeld en plaats ZELF een filmpje.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:23

turquoises schreef:
nombrado schreef:
Hier een filmpje, waar je goed de beweging van een paard kan zien, aan de lange lijnen en wat er in het lichaam gebeurd als de verzameling gevraagd wordt.

Jammer dat je niet een filmpje toont van hoe dit paard met zweep is opgeleid. Hij doet het van nature niet door de hulpen die je de begeleider hier ziet doen. Hier is al een traject aan vooraf gegaan.

Hoe kan je dat zien? en wat is er verkeerd aan een zweephulp om een paard achter te activeren? (als je er niet op zit, de impuls zal toch ergens vandaan moeten komen? overigens denk ik niet dat deze man foute praktijken toepast op dit paard, gezien de rust die het dier uitstraalt)
Zie je ook waar het paard het hoofd houd? Is dit op de ll, erachter of soms zelfs ervoor?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:28

Ja, ben ik helemaal voor juist, zou ik meteen doen, het topic opnieuw sluiten, het draait toch weer op geruzie uit het (en jij) voegt namelijk niks toe, het gaat alleen maar om jou en jouw leer, de rest wordt afgedaan als " ze begrijpen het niet", we willen jouw "leer" best begrijpen, je doet er echter geen enkele moeite voor, dat opspelen deed je indertijd ook toen ik het "lef" had wel iets van foto's te plaatsen. Deugde ook niks van.
Dus AUB: af met dit topic.
En probeer mij niet te intimideren met je MOD dreigementen flauwekul.
Het zal me minder dan niets interesseren als het topic verdween.
Het zou fijn zijn als JIJ eens kleur zou bekennen!
En eens inzicht gaf in 1 dag met jouw paarden... rijden, verzorgen, lessen, etc. Hoe gaat dat? Dat zou je heel wat geloofwaardiger maken.. dan al je theoretische gezwets.. een kijkje in jouw keuken mag niemand nemen.... de mensen die dit wel gedaan hebben, nemen het ook niet voor je op.
Tsja...volgens mij ben jij een van de velen die gewoon alles uit boekjes lopen op te lepelen, maar zelf niets daarvan in de praktijk brengt. Ik denk zelfs dat jij iets te verbergen hebt
Want waarom dan die weigering voor een filmpje of fotomateriaal?
Ik begrijp dat je mij nu niet zo aardig vind omdat ik lastige vragen stel.
Maar vragen staat vrij.

Doe je best, om er nog iets van te maken. Hoezo vervelend dat ik je naam heb genoemd? Ik noem mijn naam toch ook?

O. ja, ik heet Constantijn (terpentijn op bokt).
Overigens stel ik ook geen prijs op PB's van eh... "belanghebbenden" aangaande dit onderwerp. Maar dat heb ik inmiddels daar al duidelijk gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Apple op 18-02-13 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:29

Ailill schreef:
turquoises schreef:
Nombrado.

Waarom moet je gelijk weer direct en persoonlijk worden?

Geef eens het goede voorbeeld en plaats ZELF een filmpje.

Is gedaan Ailill. Alleen is mijn boktnaam onlangs gewijzigd. ;) :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:43

turquoises schreef:
nombrado schreef:

heb hier een filmpje van dezelfde ruiter als hierboven langeteugelen.
http://www.youtube.com/watch?v=Fs7UXTUX ... ults_video

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:52

[/quote]
Jammer dat je niet een filmpje toont van hoe dit paard met zweep is opgeleid. Hij doet het van nature niet door de hulpen die je de begeleider hier ziet doen. Hier is al een traject aan vooraf gegaan.[/quote]

Hoe kan je dat zien? en wat is er verkeerd aan een zweephulp om een paard achter te activeren? (als je er niet op zit, de impuls zal toch ergens vandaan moeten komen? overigens denk ik niet dat deze man foute praktijken toepast op dit paard, gezien de rust die het dier uitstraalt)
Zie je ook waar het paard het hoofd houd? Is dit op de ll, erachter of soms zelfs ervoor?[/quot

Zo`n mooi filmpje vind ik dit niet.
Vind hem veel te kort in de hals,soms in sommige staponderdelen zakt hij mooi in de hand en dan ook met wat meer lengte in de hals.
Zag hem liever in draf ook zo.
En niet zo eng verkort in de hals.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:27

En daar gaan we weer. Hetzelfde geneuzel. Filmpjes van anderen, die je allemaal zelf ook kan opzoeken op Internet.
Ik wil alleen graag een filmpje van TS ZELF te PAARD zien.
Dat zal nooit komen, denk ik, en daarom neem ik TS niet serieus. In tegendeel.
Iets aannemen van mensen wil ik graag: maar wel van mensen die zelf het voorbeeld geven
Als ik les van iemand neem betaal ik geld, omdat ik aanneem dat die iemand het ofwel beter kan ofwel ik door een bepaalde uitleg er zelf beter van kan worden.
Anders betaal ik toch niet?
Een theoretishe uitleg ( al dan niet op papier) is voor ieder in deze internetwererld bereikbaar.
Wat wil en zoek je dus?
Iemand die dat geklets met jouw je paard in REAL LIFE gaat laten zien, het vertrouwde theorie verhaal daadwerkelijk in de praktijk om zet.

Een instructeur die geen zin heeft om op mijn eigen paard te gaan zitten, hoeft voor mij ook niet.
Ik ben dan heel benieuwd hoe TS daar mee om gaat, met "al haar lesklanten":.
Gaat TS zelf weleens op die paarden zitten? Of juist niet? En wat is daar fede filosofie achter?
Ook zou ik graag eens iets willen horen van mensen die bij TS les hebben gehad.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:32

TS durft niet een filmpje van haar rijden van nu te laten zien denk ik want dan valt ze volledig door de mand.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:35

Ik wens ook absoluut geen PB 's meer van TS te ontvangen, is dat nu duidelijk?
Hou er mee op. Ingaande NU. Het heeft geen zin.
Mij krijg je op deze wijze niet voor of tegen je, ik heb mijn standpunt in dit topic meer dan duidelijk gemaakt (nooit heb ik jou een PB gestuurd: ik doe alles graag openlijk).
Ik raad je dan ook aan dit niet nogmaals te proberen,
Als er een discussie moet zijn dan in dit topic en niet prive.
Prive heb ik wel wat anders te doen dan me met mensen zoals jij bezig te houden.
Fijn weekend verder.
Laatst bijgewerkt door Apple op 17-02-13 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:49

Ik word hier een beetje simpel van Terpentijn. Ik ben weg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:11

terpentijn schreef:
En daar gaan we weer. Hetzelfde geneuzel. Filmpjes van anderen, die je allemaal zelf ook kan opzoeken op Internet.
Ik wil alleen graag een filmpje van TS ZELF te PAARD zien.
Dat zal nooit komen, denk ik, en daarom neem ik TS niet serieus. In tegendeel.
Iets aannemen van mensen wil ik graag: maar wel van mensen die zelf het voorbeeld geven
Als ik les van iemand neem betaal ik geld, omdat ik aanneem dat die iemand het ofwel beter kan ofwel ik door een bepaalde uitleg er zelf beter van kan worden.
Anders betaal ik toch niet?
Een theoretishe uitleg ( al dan niet op papier) is voor ieder in deze internetwererld bereikbaar.
Wat wil en zoek je dus?
Iemand die dat geklets met jouw je paard in REAL LIFE gaat laten zien, het vertrouwde theorie verhaal daadwerkelijk in de praktijk om zet.

Een instructeur die geen zin heeft om op mijn eigen paard te gaan zitten, hoeft voor mij ook niet.
Ik ben dan heel benieuwd hoe TS daar mee om gaat, met "al haar lesklanten":.
Gaat TS zelf weleens op die paarden zitten? Of juist niet? En wat is daar fede filosofie achter?
Ook zou ik graag eens iets willen horen van mensen die bij TS les hebben gehad.

En ik wil graag eens een FILMPJE van JOU zien, dus geen foto's van leerlingen op een tinker met een veels te groot zadel, nee iets van JOU.

Want JIJ terpentijn doet namelijk niks anders dan wijzen naar een ander. Er stonden (tegen wil van TS in) al filmpjes van TS in dit topic, blijf dus niet zeiken om meer filmpjes. . . dat mag je pas doen als je zelf ook filmpjes plaatst, zo niet: geen enkel recht van spreken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:12

terpentijn schreef:
Ik wens ook absoluut geen PB 's meer van TS te ontvangen, is dat nu duidelijk?
Hou er mee op. Ingaande NU. Het heeft geen zin.
Mij krijg je op deze wijze niet voor of tegen je, ik heb mijn standpunt in dit topic meer dan duidelijk gemaakt (nooit heb ik jou een PB gestuurd: ik doe alles graag openlijk).
Ik raad je dan ook aan dit niet nogmaals te proberen,
Als er een discussie moet zijn dan in dit topic en niet prive.
Prive heb ik wel wat anders te doen dan me met mensen zoals jij bezig te houden.
Fijn weekend verder.

Mijn hemel, wat laat jij jezelf weer kennen zeg!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:13

Apple schreef:
Ik heb geen mening over het filmpje :-) Ik geef alleen aan dat het belangrijk is het filmpje in de context te zien dat het al 13 jaar oud is :-)

Je trekt i.i.g. wel partij binnen dit topic, basis regel 1: geen (publiekelijk) partij kiezen, bijzonder flauw dit.