Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gummie schreef:Of iemand nu dik, dun, groot, klein, zwart, wit, gehandicapt of gezond is: hou op de slachtofferrol aan te nemen, of mensen als slachtoffer te beschouwen, als er helemaal geen sprake is van slachtoffering.
Lees het tpic door, kijk naar de argumenten, kies je mening, maak een keus, maar ga niet iedereen die over een onderwerp spreekt waar te dikke, te dunne, te donkere, de lichte mensen aan de orde zijn, in de hoek van het "de grond in willen boren" zetten. Want dat vind ik een belediging voor diegenen die op een normale, respectvolle manier discussieren over een onderwerp waarover nu eenmaal discussie bestaat.
Ik vind het een belediging voor de mensen die de moeite nemen, vanuit oogpunt van welzijn van het paard, argumenten aan te dragen waarom het wel of niet goed is om vanaf of boven een zeker gewicht op een dier te stappen. En dan hoef je het niet met elkaar eens te zijn, maar je hoeft niet iemand af te keuren op grond van een verkeerd geinterpreteerde of gevoelde intentie.
Colway schreef:Kijk Mirgino, doe je het weer....Citaat:er zijn altijd mensen die het fijn vinden om een ander de grond in te boren om of er zelf beter uit te komen![]()
Je insinueert dingen, blijkbaar voel je jezelf in de grond geboord...projectie?
Er zijn hier genoeg mensen geweest die vooral inhoudelijk mee aan het discussiëren waren, maar dat is meteen 'de grond in boren?'
nou ik voel me echt niet aangesproken of aangevallen of de grond in geboord
In_Black schreef:Een tinker kun je niet vergelijken met een Fries. Koudbloed versus warmbloed, met het bijbehorende gewicht.
tinker6 schreef:In_Black schreef:Een tinker kun je niet vergelijken met een Fries. Koudbloed versus warmbloed, met het bijbehorende gewicht.
ik wil niet heul vervelend zijn, maar een fries word ook nog tot koudbloed gerekend.![]()
over de discussie, daar wil ik me niet in mengen. ik ben bang dat we er toch nooit uikomen, er blijven altijd mensen met een wel of niet gedachte.
zelf ben ik zeker niet de slankste, maar mijn tinker kan dit prima aan, ik denk dat aan de taal van je paard al een heleboel af te lijden valt over het wel-niet
en voor ieder paard is dit weer anders.
tinker6 schreef:In_Black schreef:Een tinker kun je niet vergelijken met een Fries. Koudbloed versus warmbloed, met het bijbehorende gewicht.
ik wil niet heul vervelend zijn, maar een fries word ook nog tot koudbloed gerekend.![]()
over de discussie, daar wil ik me niet in mengen. ik ben bang dat we er toch nooit uikomen, er blijven altijd mensen met een wel of niet gedachte.
zelf ben ik zeker niet de slankste, maar mijn tinker kan dit prima aan, ik denk dat aan de taal van je paard al een heleboel af te lijden valt over het wel-niet
en voor ieder paard is dit weer anders.
bethje31 schreef:Oh jee daar gaan we weer....moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt een te zwaar iemand op een te licht paard heb zien stappen. Behalve 1 keer op youtube en die werd er ook direct afgebokt. Ik vind eigenlijk alleen soms met arabiertjes dat de ruiters naar verhouding echt heel groot lijken maar daarentegen zijn arabieren wel sterk en taai naar verhouding en worden zeker in de arabische landen toch echt meestal gereden door volwassen mannen.
larissa288 schreef:hoi
ik ben ook wat zwaarder
maar dat betekent niet dat je geen evenwicht heb.
bij voorbeeld een tinker, zo tinker voelt echt niet een licht iemand. met wat gewicht wel
ik ben er nog nooit afgevallen tijdens een paar keer bokken
je blijft veel beter zitten
hoor
barbara28 schreef:larissa288 schreef:hoi
ik ben ook wat zwaarder
maar dat betekent niet dat je geen evenwicht heb.
bij voorbeeld een tinker, zo tinker voelt echt niet een licht iemand. met wat gewicht wel
ik ben er nog nooit afgevallen tijdens een paar keer bokken
je blijft veel beter zitten
hoor
freeride schreef:bethje31 schreef:Oh jee daar gaan we weer....moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt een te zwaar iemand op een te licht paard heb zien stappen. Behalve 1 keer op youtube en die werd er ook direct afgebokt. Ik vind eigenlijk alleen soms met arabiertjes dat de ruiters naar verhouding echt heel groot lijken maar daarentegen zijn arabieren wel sterk en taai naar verhouding en worden zeker in de arabische landen toch echt meestal gereden door volwassen mannen.
Nou, dan woon jij waarschijnlijk ergens waar ik nog nooit ben geweest, ik zie continu te zware ruiters en amazones te pony en te paard....kan ook zijn dat jouw definitie van te zwaar anders is dan de mijne natuurlijk. In mijn omgeving is het echt bijna een vast gegeven geworden, helaas...
Citaat:Maar ja hier op bokt vindt de ene persoon 80 kilo het maximum en de andere 60 kilo.