Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:horseyfries schreef:Niet een erg relevante vraag en erg off topic, maar vooruit...Dus een gewetensvraag aan je Q: wat maakt dat je nog niet verder bent gekomen dan je bent?
Verschillende zaken. Meest zwaarwegend: geen materiaal om verder mee te komen. Wellicht komt daar ooit verandering in. Op een eerlijke, realistische manier konden die paarden nooit veel verder komen dan het niveau waarop ik ze heb gebracht. Als je er veel druk op gaat zetten kon je er vast wel één (misschien zelfs twee) niveau('s) hoger mee wedstrijden rijden - maar dat is mijn doel dus niet, want zo wil ik niet rijden.
Wil ook niet paarden voor anderen gaan uitbrengen of zo - dan wil ik de volledige controle hebben op wat er met een paard gebeurt. Paarden voor anderen trainen en/of opleiden wil ik best en doe ik soms, maar heb er meestal niet de tijd voor.
QQQQ schreef:Meest zwaarwegend: geen materiaal om verder mee te komen.
QQQQ schreef:Op een eerlijke, realistische manier konden die paarden nooit veel verder komen dan het niveau waarop ik ze heb gebracht.
horseyfries schreef:Misschien niet zo off topic als je bedenkt dat iedereen tegen LDR roept dat het niet goed is voor het paard en dat klassiek zaligmakend is, dan mag je verwachten dat je dan ook kan laten zien in de praktijk dat:
a. je paarden goed in hun vel zitten en met plezier hun werk doen
b. je goed presteert op wedstrijden
c. je paarden op hoge leeftijd nog presteren
d. je in de praktijk bewezen hebt verder te kunnen komen dan basisniveau
jasmijn78 schreef:Blessureleed nooit veel mee te maken gehad.Feitelijk moet bijna ieder paard toch minimaal de Z1 kunnen halen. Dus dan heb je wel hele kwalitatief slechte paarden gehad. Blessureleed zou dan ook nog een oorzaak kunnen zijn, maar veel blessureleed kan ook duiden op een verkeerde rijstijl/aanpak/verzorging van een paard.
QQQQ schreef:Komt er nog iemand met een paard in LDR met ondertredend achterbeen en kantelend bekken of moeten we concluderen dat die combinatie niet bestaat?
Mireille1970 schreef:Ik snap best dat je elke mogelijkheid aanpakt om niet met die foto te hoeven komen...Dit meen je niet serieus toch?
Dus als we niet binnen 24 uur met een foto komen is het tegendeel bewezen???????????
Een reden te meer voor mij om géén foto te pakken...
Fijne avond
Tyrza schreef:Nee, jij bent niet degene die vaak en snel met foto's komt aanzetten. Maar toch verbaasd het me, dat er echt gezocht moet worden...Mja, ik zie het bekant elke dag in de spiegel bij wijze van spreken. Dus foto's zullen er vast wel zijn. Ben alleen van nature niet zo foto zoekerig.
Arabesk schreef:Heb niet het boek gedownload (ff geen tijd voor) maar kort gekeken naar o.a. de 4 fases.@ Q, kun jij je licht even laten schijnen op dit boek? Met name het rij-gedeelte.
http://www.mensenpaard.nl/
gratis te downloaden als je je emailadres invult en je achternaam
QQQQ schreef:Nee, jij bent niet degene die vaak en snel met foto's komt aanzetten. Maar toch verbaasd het me, dat er echt gezocht moet worden...
Ik wacht nog ff af....
Aimee schreef:QQQQ schreef:Nee, jij bent niet degene die vaak en snel met foto's komt aanzetten. Maar toch verbaasd het me, dat er echt gezocht moet worden...
Ik wacht nog ff af....
Waarom moet er zo persé gezocht worden dan?
Vraag eens aan Tyrza of je welkom bent om een training te bezichtigen, zodat je niet via foto's op het net maar IRL ziet wat zij dagelijks in de spiegel ziet. Liefst met een deskundige naast je, die jou kan vertellen wat je moet zien... dáár zit 'm de kunst namelijk in: leren kijken - ook al denkt iedereen dat ie kan kijken omdat zijn/haar ogen functioneren.
Mireille1970 schreef:En zo is wat men verteld wat men meent te voelen of ervaren ook vaak genoeg iets heel anders dan de werkelijkheid. Woorden worden makkelijk verkeerd geïnterpreteerd, met een foto erbij is het makkelijker praten (dank zij de foto's van de TS weten we over welke mate van LDR de discussie hier gaat, bijvoorbeeld). En als IK een foto opzoek, denkt iedereen dat ik expres een verkeerd moment zoek. Vandaar dat ik jullie vraag te zoeken - en daar zijn jullie anders ook niet te beroerd voor, dus ik vind dat jullie wel met erg slappe smoezen komen.Kijken en zien zijn inderdaad 2 verschillende dingen, evenals horen en luisteren.
EN Q Wat die foto betreft: check arnd's website bijvoorbeeld en zoek naar de foto's van erp. Of kijk op trainingsfoto's.
Dan komt het allemaal goed.
Of ga eens real life kijken. Ik ben geen fotozoeker en als ik anky intyp krijg ik allemaal foto's uit de proeven en daar heb je niets aan want dan zijn ze net weer klaar met losrijden en bovenin.
Het gaat niet om die foto, het gaat om het rytechnisch aspect. Zolang wij elkaar voor leugenaar uitmaken (van beide kanten he want ik ben pro beide manieren) gaat het niet goed...
Arabesk schreef:@ Q, kun jij je licht even laten schijnen op dit boek? Met name het rij-gedeelte.
QQQQ schreef:Als je teveel nadruk op het dragen (en verzamelen) vanaf het begin legt, is er snel het gevaar om in de gevreesde vaste (hoofd-hals)houding te gaan werken ("de wedstrijdhouding").
Da's mijn indruk na deze beperkte scan. Heb jij het boek al gelezen? Zijn mijn vermoedens terecht of wordt er in de volledige "uitleg" wel goed op deze punten ingegaan?
Arabesk schreef:@ Q, kun jij je licht even laten schijnen op dit boek? Met name het rij-gedeelte.
Aimee schreef:
Waarom moet er zo persé gezocht worden dan?
.
dollemina schreef:Speciaal voor @QQQQ en @pipo.
Er zijn echt wel meer foto's maar de meeste kun je niet opslaan omdat ze beveiligd zijn.
Toch hier één plaatje dat het dus wel kan.
dollemina schreef:Nee hoor @pipo, maar jij zei dat de foto niet gevonden zou worden. en zie...daarboven is de foto.
De foto doet het bij mij wel hoor.
Maar hier nog even de link. Kun je ook kijken. Helemaal naar beneden scrollen.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... %3Dlang_nl
janderegelaa schreef: