Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:37

Babootje schreef:
De neus is achter de ll is voor mij niet synoniem met te diep. Dat er nog van alles niet goed is aan de combinatie is duidelijk. Ik weet niet of je het hele filmpje hebt gezien, misschien niet, gezien jouw weerzin over deze manier van rijden. De reden waarom het paard bij deze amazone achter de ll loopt wordt duidelijk op ongeveer 15.00 waar Anky met haar aan het werk gaat in het geven van duidelijke hulpen. Doordat ze tactmatig drijft (iedere pas) blijft ze energie opwekken moet ze teveel opvangen aan de voorkant en dat lijkt me de oorzaak van het achter de ll zijn. Dat geven van "dubbele" hulpen moet er dus uit. Met de begeleiding van Anky, waarbij ze precies aangeeft wanneer de amazone been moet geven of moet loslaten zie je dat probleem juist enorm verbeteren.
Paard straalt niet? Tja, wat moet ik daar nu van zeggen. Het lijkt me een werkwillig dier, oortjes naar voren. Wat moet je nog meer zeggen...
Doet het dingetje wat en hoe van hem verlangd wordt? Dat lijkt me nu juist net de bedoeling "een gehoorzaam paard"

haha, als ik een paard was geweest ? en op deze manier gereden? was ik allang bij de slager beland vanwege ongehoorzaam gedrag (en dat zijn de slimmere) :+

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:38

loriene schreef:
loriene schreef:
En waar kun je je wel in vinden dan?

Nombrado.....2de keer deze vraag.

Graag antwoord.
Of heb je geen antwoord en kun je alleen maar negatief kijken?

Ansie

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:39

Voor mij is het ook klaar.. wat mij betreft valt dit filmpje in de categorie 'Waar gaat het heen'.
Ik gooi de handdoek in de ring als dit is waar we zo lang over hebben gesproken. Het blijkt wel dat we ondanks dat we in theorie soms aardig op 1 lijn lijken te zitten, toch in praktijk totaal andere dingen zien. Zinloos om hier verder op door te gaan wat mij betreft. Ik zou graag nog iets positiefs neer willen zetten maar ik word er moedeloos van. Dus sorry! Voor mij is de discussie klaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:40

nombrado schreef:
Tango1979
Al jou aannames, die je nu noemt, hoe jij denkt dat ik het omschreven heeft, zijn JOU interpretaties.
Niets van bovenstaande klopt in het verhaal.
Wens de amazone heel veel geluk...ik hoop dat zij er blij van wordt om je paard zo te verk*ten. En zo onbewust op je paard te zitten
Wat betreft Anky?
die heeft vroeguh wel anders gereden...niets meer van over helaas.
Verder vind ik dat ze nu beter kan gaan autorijden
stuur zit van voor..doe je met je handen
en been is gas
tja
er zijn een boel autos, die je met deze praktijken geen leed aandoet
een paard wel
bedankt nederlandse dressuur, voor het verzieken van de ooit zo mooie dressuur

Met alle respect Nombrado, maar schrijf nu dan eens even op aan de hand van de conclusies van Tango (want zo komen jouw bijdragen dus blijkbaar over) n (per conclusie) wat het dan wel is.
Jij beweert iets, Tango vat dat dan voor de duidelijkheid samen zoals zij het begrepen heeft. Dat begrijpt ze dus, gezien jouw reactie, verkeerd. Dan ga je toch uitleggen wat ze dan verkeerd heeft begrepen. Dan kun je jezelf er niet vanaf maken door simpel te zeggen dat er niets van haar samenvatting klopt?
Je zorgt er - net zoals bij het "zichzelf schrijvende boek" zelf voor dat wij jou blijkbaar steeds opnieuw verkeerd begrijpen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 14:02

Ansie schreef:
Voor mij is het ook klaar.. wat mij betreft valt dit filmpje in de categorie 'Waar gaat het heen'.
Ik gooi de handdoek in de ring als dit is waar we zo lang over hebben gesproken. Het blijkt wel dat we ondanks dat we in theorie soms aardig op 1 lijn lijken te zitten, toch in praktijk totaal andere dingen zien. Zinloos om hier verder op door te gaan wat mij betreft. Ik zou graag nog iets positiefs neer willen zetten maar ik word er moedeloos van. Dus sorry! Voor mij is de discussie klaar.

misschien kunnen deze mensen het topic zelf openen met de titel
"waar gaat dit heen" :+ ;)
Ansie, ik sluit me bij je aan 8-)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:06

Heb al meerdere keren een vraag gesteld Nombrado?
Of kun je daar niet op antwoorden?
Of weet je het antwoord niet?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:12

nombrado schreef:
Supervixen schreef:
Verder heb ik begrepen dat je een boek wilt schrijven. Dan moet je je wat beter verdiepen in duidelijke communicatie denk ik, om het maar niet te hebben over goede zinnen maken en de spelling. En ja, ik heb het woord recht niet goed getypt, maar mijn mobiel werkt even niet mee.

Ik vind het wel grappig, dat jij hierin mij aanspreekt over mijn spelling en zinnen?
maar zelf niet kan lezen?
Ik ga namelijk geen boek schrijven :')

Ach ik zie het alweer, veel praatjes, maar geen antwoord op mijn vraag. Net zoals al benoemd is door velen hier in dit topic.
Veel geschreeuw, maar bar weinig wol. Te triest voor woorden eigenlijk.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:53

Ontopic: Waar is het gebleven?

Ik denk dat we eruit zijn.

- Als 'het' bestaat uit wat Nombrado doet, is het bij Nombrado en mag het daar blijven. Die gaat ons haar geheime recept niet onthullen. (Of dat is omdat het niet bestaat, of dat ze er een patent op gaat aanvragen en heel veel geld mee gaat verdienen en daarom nog niets kan onthullen, dat blijft in het midden)

of:

- Als 'het' bestaat uit waar de meesten van ons naar streven, gewoon goed en zo vriendelijk mogelijk paardrijden, dan is de conclusie dat 'het' nooit weggeweest is. Dat iedereen er naar streeft en daarvoor soms hele andere en soms dezelfde methode gebruikt als 'vroeger'. Maar dat 'het'in ieder geval niet bij Nombrado te vinden is. Vandaar dat ze dit topic heeft aangemaakt, denk ik. Ze is het kwijt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:12

nombrado schreef:
Dat er enorm veel bokkers zijn, die er net zo over denken, en hier niet durven te posten?
omdat ze bij voorbaat al worden afgebrand door bokkers die boos worden als het hele rijden anders is dan ze geleerd hebben.

Dan snap ik die bokkers niet.
De hedendaagse dressuur is verkl*t. Jullie weten wel de juiste weg. Maar die weg willen jullie niet delen.
Jullie laten ons aanmorrelen, jullie zeggen ons dat we slecht bezig zijn, maar doen niets concreets om ons te laten veranderen.
Daarmee ben je net zo schuldig aan het verkl*ten van de Nederlandse dressuur.
Iemand met revolutionaire ideeën wil deze juist delen, uitroepen, de wereld hun ontdekking laten zien, in het verleden meermaals met gevaar voor eigen leven. Jij en die andere bokkers houden die ideeën voor je, jullie delen ze niet, jullie houden ze voor jezelf, jullie zijn egoïstisch. Jullie zijn bang van een beetje tegenkanting/tegengas. En dat maakt me kwaad en triest.
Waar zijn die mensen die op de barricades gingen staan om hun visie te verdedigen, die zich gewillig naar de brandstapel lieten voeren omdat hun gedachten te vooruitstrevend waren, hier zitten ze althans niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:17

Nombrado, waarom geef je niet een keer een clinic om jouw rijwijze te demonstreren? Lijkt mij persoonlijk heel interessant, en wellicht ook een betere besteding van je kostbare tijd en energie dan hier op Bokt eindeloos je verhaal te herhalen voor lezers die het maar niet (willen) snappen ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:59

Mag ik even?

Nombrado, ik weet niet wie de ruiter in je filmpje is (in je profiel) maar hetgeen wat daar gebeurd is in tegenstrijd met hetgeen jij hier in dit topic loopt te verkondigen. Als je goed kijkt zie je een paard wat gruwelijk uitzwaait en met momentn tegen de hand komt. Vervolgens wordt er een ophouding (ja echt, een ophouding) gemaakt en springen ze naar het volgende stukje...
Deze ruiter/amazone zie ik geen enkele beenhulp geven, ook niet in de SB... enkel teugelhulp/druk.

Ik snap nu geen snars meer van jouw manier van rijden en denkwijze. Ook ik zou graag een filmpje van jouw eigen rijden zien. Misschien snap ik (en een heleboel mede bokkers) het dan wel!

oh Edit:
Ik las ergens een post van jou (over een foto van een los paard welke in een wending zijn linkerachterbeen rechts buiten de massa plaatste) dat jij jouw paarden dit onder het zadel niet laat doen... echter heb ik dus in je profiel gespiekt... en wat zie ik? exact dezelfde foto, maar dan van een paard met een ruiter erop... Ikke niet snap. Kun je me dit uitleggen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:17

Gini schreef:
nombrado schreef:
Dat er enorm veel bokkers zijn, die er net zo over denken, en hier niet durven te posten?
omdat ze bij voorbaat al worden afgebrand door bokkers die boos worden als het hele rijden anders is dan ze geleerd hebben.

Dan snap ik die bokkers niet.
De hedendaagse dressuur is verkl*t. Jullie weten wel de juiste weg. Maar die weg willen jullie niet delen.
Jullie laten ons aanmorrelen, jullie zeggen ons dat we slecht bezig zijn, maar doen niets concreets om ons te laten veranderen.
Daarmee ben je net zo schuldig aan het verkl*ten van de Nederlandse dressuur.
Iemand met revolutionaire ideeën wil deze juist delen, uitroepen, de wereld hun ontdekking laten zien, in het verleden meermaals met gevaar voor eigen leven. Jij en die andere bokkers houden die ideeën voor je, jullie delen ze niet, jullie houden ze voor jezelf, jullie zijn egoïstisch. Jullie zijn bang van een beetje tegenkanting/tegengas. En dat maakt me kwaad en triest.
Waar zijn die mensen die op de barricades gingen staan om hun visie te verdedigen, die zich gewillig naar de brandstapel lieten voeren omdat hun gedachten te vooruitstrevend waren, hier zitten ze althans niet.

Eigenlijk verwoord je hier wat ik ook denk van mensen als Klaus balkenhol, die constant commentaar leveren op andere, en daarmee ook veelvuldig de media opzoeken om de dressuursport in een zéér negatief daglicht te stellen en daarmee in het ergste geval straks zorgen dat de dressuursport niet langer een Olympische sport zal zijn. Terwijl ze ook op een heel positieve manier door middel van hun leerlingen, lessen, clinics, zelfs via internet, kunnen zorgen dat steeds meer mensen de manier van rijden die zij voor ogen hebben op zo'n manier kunnen gaan laten zien op wedstrijden dat iedereen er van inziet dat het geweldige resultaten geeft waardoor je niet alleen de sport, maar ook de manier van rijden die je zelf zo graag ziet op een positieve manier uitdraagt.
Van negatief doen wordt niemand beter, en het is jammer dat mensen als Nombrado dat blijkbaar niet begrijpen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:32

Laatst bijgewerkt door nombrado op 11-02-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:40

Ze begrijpen het wel.Maar dat ze het zelf niet beter kunnen laten zien, betekend voor hen niet dat ze daarmee genoegen nemen.

Het is als een kind dat een ander kindje weg ziet rijden op het nieuwe fietsje waar hij nog niet op past en daarom net zo lang staat te janken en peeuwen tot zijn ouders het fietsje weer in de schuur zetten.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:43

nu snap ik er nog minder van... Je plaatst een filmpje van iemand zonder tuig. Terwijl je eerst commentaar hebt op dat andere filmpje (ook zonder bit etc) dat dat niet te vergelijken is. * EDIT: En juist dat filmpje voeg je nu toe aan je post.... *
Nombrado, je slaat de plank echt finaal mis!

Het 1e filmpje in je laatst post, wat ik zie is een los-vast verbinding... Kijk maar eens naar de 1e appuymenten... Paard klappert continu met zijn mond vanwege de wiebelende los-vast verbinding.
Het is OF los, OF vast...

Krijg ik ook nog antwoord op mijn vraag?
Laatst bijgewerkt door Vicky_88 op 11-02-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:46

nombrado schreef:
In dat geval
sluit ik dit topic positief af: :-)
http://www.youtube.com/watch?v=nFjJhxK7SUY
http://www.youtube.com/watch?v=a-7v8Ck1crg

gelukkig is er nog hoop :D

Ik vind het paard niet eens zo fijn lopen in filmpje 1. Een korte draf, geen souplesse in het lijf en regelmatig met een weggedrukte rug.
Als dit het toonbeelde van dressuur moet zijn dan deel ik jouw mening niet.
Wat betreft het tweede filmpje.
Leuk hoor maar dit paard is opgeleid met zadel en hoofdstel dus de kunstjes die zij laten zien is niet meer dan het vele herhalen van de oefeningen. En gebleken is dat wanneer je iets maar vaak genoeg doet, het paard dit zonder zadel en hoofdstel ook nog wel doet. Kijk maar naar het onlangs gemaakte filmpje van Isabell Werth op haar paard zonder zadel en hoofdstel.

Mij heb je nog steeds niet overtuigd dat jouw manier de juiste is Nombrado. Op zich mag iedereen zijn eigen ideeën hebben maar ik vind het wel gevaarlijk dat mensen zoals jij zich instructeur noemen en een verkeerde religie verkondigen. Dat vind ik triest.
Als jij geen filmpjes van ze jelf kan tonen Nombrado, waar zijn dan jouw leerlingen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:08

burl schreef:
Als jij geen filmpjes van ze jelf kan tonen Nombrado, waar zijn dan jouw leerlingen?

Op haar website staan er twee....

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:15

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:16

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:22

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:28

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:39

Ik ben helemaal geen reller, Echt helemaal niet zelfs. Op school was ik ook een hele brave leerling.
Maar ik wordt wel wat "iebel" als iemand een anders' rijkunst of een andere rijstijl veroordeelt en niets uitlegt en of illustreert met beelden van zichzelf, of voorbeelden hoe het eigenlijk zou moeten. Het voorbeeld uit de OP is echt geen goed vergelijk met de kwaliteit die er nu loopt. Haar profiel, zegt Nombrado, stemt niet overeen met de huidige werkelijkheid. En we kunnen de rijkunst/rijstijl niet toetsen aan prestaties in wedstrijden.
Niet om het een of ander hoor, maar als Anky mij bij wijze van spreken zegt dat ik achterstevoren op mijn paard moet zitten voor de beste resultaten zal ik dat niet betwisten. Ze is een heel stuk verder dan ik. Beter gezegd, daar ga ik nooit komen (door gebrek aan talent :D :D ) Geef ik eerlijk zelf toe. :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:03

Het filmpje uit het profiel is 13 jaar geleden, heeft ze in dit topic aangegeven. Dat was het moment dat ze het licht zag dat het allemaal anders moest. Het andere filmpje staat 2003 bij, dus 10 jaar geleden, 3 jaar nadat ze het licht heeft gezien....en dan een stootteugel, zo opstijgen, zo hoog opgeven over een goede zit en dan zelf zo met de gat uit het zadel dat je helemaal niet met je zit in kan werken, duidelijke met terugwerkenden hand...eraf springen zodra paard uit protest 10 cm de voorbenen in de lucht doet...als dat het licht is, blijf ik liever in het donker rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:26

Moderatoropmerking:
Ik heb het topic weer open gegooid. Ik heb even wat onnodige oneliners verwijderd. Als moderators willen we nogmaals benadrukken dat persoonlijk worden niet netjes is en volkomen onnodig. Uiteraard is het terecht dat men op zoek gaat naar beeldmateriaal als dit na herhaaldelijk vragen niet komt, alleen is het altijd wel belangrijk dit beeldmateriaal in de context te plaatsen (in dit geval, heel oude filmpjes).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:52

Hier ben ik het niet mee eens Apple, er zijn heel veel mensen binnen dit topic die de wijsheid in pachten (denken te) hebben, ontzettend jammer dat ze alleen om beeldmateriaal van Nombrado vragen. Of i.i.g. op een heel andere toon/manier t.o.v. de rest.

Jouw bericht komt op mij bijzonder over, ten eerste lijkt het alsof je partij trekt voor een groep - en dus een ander 'laat vallen' -, en je hebt ook nog een mening over een filmpje, die geheel tegen haar wil hier is geplaatst.