QQQQ schreef:Hier op bokt heb je dat al meermalen stellig verkondigt.
Ik ben niet wisselvallig - er zijn best heel wat paarden die de kwaliteiten hebben om ooit GP te lopen, er zijn er echter veel minder die het ook echt halen, en een aardig aantal van hen die het halen, hadden het zo eigenlijk helemaal niet mogen halen...
HF mag het best denken hoor, maar door het duidelijk naar buiten te brengen leg je jezelf onnodige druk op - dáár ben ik op tegen.
Ik heb het wel eens in een discussie genoemd, dat is iets heel anders dan het overal luidkeels verkondigen zoals jij zei.
Je begint wat last te krijgen van hoogmoedswaanzin volgens mij, nu ga je al bepalen of mensen wel of niet de Grand Prix hadden mogen halen, wat ik mag denken van je, wat ik mag denken maar niet zeggen van je,.... zou je niet beter je concentreren op je eigen zaken in plaats van voor andere mensen te willen beslissen wat ze wel en niet mogen?

Ook deze opmerking bewijst weer dat je echt hélémaal niets afweet van sport en sportpsychologie, "ik leg mezelf onnodig druk op en daar ben jij op tegen"??
Druk kan heel goed werken, het kan de drijfveer zijn om elke dag in weer en wind op je paard te gaan stappen en te oefenen. Jij ziet dat gelijk als iets negatiefs, dat iemand dan veel te snel wilt, dingen gaat forceren en daardoor het paard de dupe wordt. Het kan juist positief werken om je te motiveren zonder dat je daarbij uit het oog verliest wat je paard aankan.