Je moet meer denken in de richting trekpaard
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MaritAriel schreef:Yamcha schreef:12% bij een rijtypische warmbloed, 20% bij IJslanders en Shetlanders, en stevigere pony's en paarden.
Ja maar dat zou toch betekenen dat een dik paard meer zou moeten kunnen dragen omdat ie zwaarder is . dat is toch ook weer onzin . Ik geloof daar allemaal niet in hoor ...
Orchid schreef:[/quote]Het lijkt me dan ook wel verstandig om uit te gaan van het gewicht wat je paard zou moeten wegen, een gezond gewicht. Het is maar een richtlijn
.
en dit bedoel ik niet verkeerd hoor, snap best dat je geen 163 pagina's terug gaat lezen MaritAriel schreef:Yamcha schreef:12% bij een rijtypische warmbloed, 20% bij IJslanders en Shetlanders, en stevigere pony's en paarden.
Ja maar dat zou toch betekenen dat een dik paard meer zou moeten kunnen dragen omdat ie zwaarder is . dat is toch ook weer onzin . Ik geloof daar allemaal niet in hoor ...
bethje31 schreef:hmmm niet helemaal mee eens. Je hebt hele hoogbenige Friezen met vrij lange ruggen en Friezen die veel kortere benen en rug hebben en compacter zijn gebouwd, meer zoals een Spaans paard. Dan maakt het dus niet zoveel uit dat het een Fries is maar meer hoe de Fries gebouwd is. Vraag het me af omdat van Friezen wordt gezegd dat hoewel ze vaak vrij groot kunnen zijn, hoe draagkracht naar verhouding minder is dan andere paarden van hun formaat. Fries waarop ik rij is niet helemaal puur fries er zit iets van tuiger in of KWPN, ze is vrij stevig in haar lijf (buik billen etc) en ze heeft stevige benen ook. Ik vind haar rug dan weer vrij lang dus ik vraag me altijd een beetje af wat haar draagkracht is. Ik zal wel geen probleem zijn voor haar (ong 75 kilo) maar haar andere ruiter is een stuk zwaarder..
)