Adil18 schreef:HC, allemaal leuk en aardig wat je schrijft, maar ik zie foto's van een 6-jarige jongen zonder iets aan houvast (of een cap...) op een paard wat niet wordt vastgehouden, ik vind dit toch wel heel erg gevaarlijk moet ik eerlijk zeggen...
Wat als hij valt? Je kunt nog zo'n goede band met je paard hebben, een dier kan alsnog schrikken etc.
Vind dit ook geen goed voorbeeld voor op Bokt eerlijk gezegd....
Ach meid, als de hemel naar beneden komt zijn we allemaal dood
Die pijl en boog zijn ook heel gevaarlijk niet en hij heeft ook een functioneel ruitermes identiek aan het mijne
Hij heeft ook een boomhut op 3 meter hoog in de walnoot.
Geen verkeer in de straat echter, want we wonen niet aan de straat en hij kan heerlijk zorgenloos zijn eigen grenzen ontdekken. Beetje begeleiden maar verder zélf laten ontdekken.
Dat is een bewuste keuze voor het mánagen van risicos in plaats van je achter illusie van het vermijden ervan te verstoppen.
Je ziet óók fotos van een knulletje met een prima cap en een onafhankelijke zit, risico-management
Terug naar het topic.
Door spelenderwijs met de paarden kwalitijd te investeren voeden we hem op hoe met de risicos van een groep 500 kilo zware dieren om te gaan én bouwt hij een relatie op met zijn paardje.
Leert hij lekker ontspannen vaardig in evenwicht op een paard te zitten ipv met de bilnaad strakgeknepen om een bp met klapzak te bidden
Lijkt míj een voorbeeld van hoe het ook kan. Ook in NL.
Afgezien van de daar oh zo bemoeizuchtige omgeving uiteraard.hc