[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:04

Cinnepin schreef:
ik ben verhuisd en ga nu les krijgen in deze methode van Laura van Veldhuizen! Deze week ergens gaan we kijken of er een gaatje is voor mijn 1e proefles. Overigens sta ik ook bij haar op stal!
Antoine komt daar ook 1 keer per maand les geven geloof ik. En hij geeft daar ook clinics. Ik wil ook eens een les van hem zelf Lachen

Laura geeft geweldig goed les en is zeer professioneel. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:05

Betteke schreef:
Anoniem schreef:
ik ben verhuisd en ga nu les krijgen in deze methode van Laura van Veldhuizen! Deze week ergens gaan we kijken of er een gaatje is voor mijn 1e proefles. Overigens sta ik ook bij haar op stal!
Antoine komt daar ook 1 keer per maand les geven geloof ik. En hij geeft daar ook clinics. Ik wil ook eens een les van hem zelf Lachen

Laura geeft geweldig goed les en is zeer professioneel. Knipoog

Ik heb idd al een aantal lessen gekeken en vond t idd erg proffesioneel!
heb jij ook les gehad van haar?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:08

Yep en tot volle tevredenheid moet ik zeggen. Als ik op vakantie was dan zette ik mijn paard ook graag bij haar neer, omdat ik wist dat hij in goede handen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:11

Ja in goede handen zijn ze daar zeker, Ben ook erg blij dat ik mijn 2 paardjes daar heb staan Lachen Ze worden goed verzorgt en ga nu ook proffesioneel les krijgen op een manier die mij aanstaat ( heb in t verleden met mijn oude paard ook les gehad op deze manier alleen dan van een minder bekend instructrise, staat ook niet vermeld op internet bij instructeurs/trises ).
Mijn paardje is links gebogen en heeft t dus moeilijk met rechts en valt ze vaak over de schouder naar binnen! Heb echt zin om daar samen met laura lekekr aan te gaan sleutelen en natuurlijk ook aan andere dingen Lachen

Waarom heb je nu geen les meer van haar?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:14

aerdenhout1 schreef:
Zeker niet aanvallend bedoeld hoor! Maar elke instructeur zou toch minstens moeten voelen of een paard recht is lijkt mij en ook kunnen vertellen hoe je dat kan berijken. Daarbij nogmaals...als je op deze manier ( de A.D.B) je paard lekker kan laten lopen is dat toch helemaal okee?? Zeker als je je zelf er ook fijn bij voelt.

Dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik voel me er inderdaad erg fijn bij, vooral omdat ik het fijn vind om mijn paard goed te zien lopen en ze heeft er meer plezier in en dat is wat ik wil!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:27

gisteren een clinic gehad van AdB, echt zeer interessant! ik vind het nog wel moeilijk om het toe te passen, want zijn theorie zit nog niet helemaal in mn hoofd, maar hij liet de simpelste paardjes verschrikkelijk mooi lopen!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:05

Leuk is dat he. Je zou eens naar een les moeten gaan kijken als Antoine zijn instructeurs les geeft..dan weet je echt niet wat je ziet zoooooo gaaf.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:14

ja ik wil waarschijnlijk een les gaan volgen in Zeewolde in 2009.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:46

Cindybijl, gaaf dat je clinic bij antoine hebt gereden! Ik heb twee weken geleden les gehad van antoine, was eigenlijk lesdag voor instructeurs maar omdat naomi daar op stal staat mocht ik ook mee rijden! Vond het echt super gaaf en volgens iedereen aan de kant ging het heel goed Ja

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:01

even correctie, ik heb niet gereden, helaas... ik heb gevolgd. dus als publiek. Daarom wil ik nog graag een keer met mn eigen paardje een les volgen!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:04

cindybijl schreef:
even correctie, ik heb niet gereden, helaas... ik heb gevolgd. dus als publiek. Daarom wil ik nog graag een keer met mn eigen paardje een les volgen!

Dan heb ik het verkeerd gelezen Nagelbijten / Gniffelen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:21

Naomi_Star schreef:
Cindybijl, gaaf dat je clinic bij antoine hebt gereden! Ik heb twee weken geleden les gehad van antoine, was eigenlijk lesdag voor instructeurs maar omdat naomi daar op stal staat mocht ik ook mee rijden! Vond het echt super gaaf en volgens iedereen aan de kant ging het heel goed Ja

Hee wat leuk, ja van Antoine zelf is natuurlijk wel heel cool Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:26

13 januari komt Antoine bij ons op stal de hele dag, dan gaat ie ook lessen geven etc, gelukkig ben ik die dag vrij Lachen ben benieuwd Lachen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 01:03

Gisteren heb ik het geluk gehad dat ik eindelijk een les bij Antoine de Bodt kon volgen. Mijn instructrice die ook de cursus bij hem heeft gevolgd was ook ingeloot en kon ook de les volgen met haar paard dat na een lange revalidatie sinds een paar maanden weer onder het zadel is.
Ik heb zelf echt genoten. Weet dat mijn paard heel fijn kan lopen en mijn instructrice helpt mij geweldig op pad, maar dat bevestigd krijgen en nog een stapje verder gaan waarbij mijn paard super reageerde was een heelijk gevoel. Zit een dag later nog na te genieten!
Verder begint na een aantal keren de informatie te horen en het zelf ook in praktijk toe te passen, alles steeds begrijpelijker en logischer te worden voor mij.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:24

Hey BrancaZ ik heb je gezien, je was als laatste toch?
ging inderdaad heel goed!
lukt het nu ook om het zelf toe te passen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:17

Ik was inderdaad de allerlaatste. Ik heb gisteren mijn paard rustig gelongeerd, want ik had eigenlijk na 5 dagen rijden een rustdag in gedachten maar dat raadden Antoine en Brenda (mijn instructrice) mij af omdat hij behoorlijk intensief had gelopen. Vandaar dus longeren. Maar hij liep toen super ontspannen, dus ik vermoed dat hij het fysiek prima kon bolwerken.
Ik ga vanavond wel lekker aan de slag met hem en eens kijken hoe hij (of eigenlijk wij allebei) het oppakt. Denk persoonlijk dat hij het vrij goed oppakt, want het is een paard dat de dingen doorgaans snel oppikt en ook meestal graag wil werken. En als je het hem op de juiste manier vraagt doet ie alles en goed.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:46

Ik ga 30 december naar stal Mireille, Antoine geeft daar dan ook les aan mijn lesgeefster. Ben benieuwd!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:21

ElinevsElsja schreef:
Ik ga 30 december naar stal Mireille, Antoine geeft daar dan ook les aan mijn lesgeefster. Ben benieuwd!

Mijn paard staat daar waarschijnlijk ook nog, omdat muts de trailer niet opgaat! Wie weet zie ik je dan nog wel!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:47

Naomi_Star schreef:
ElinevsElsja schreef:

Mijn paard staat daar waarschijnlijk ook nog, omdat muts de trailer niet opgaat! Wie weet zie ik je dan nog wel!

Haha! Wil die van jou daar ook niet meer weg, die van mij had het daar ook reuze naar zijn zin Haha!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:36

@ Naomi_Star , was jij ook naar die opendag van mireille geweest? Volgens mij heb ik jou daar gezien. De eigenaar van mijn verzorgpony had dan nog met jullie mam gepraat. (als jij dat was dan Tong uitsteken)

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:17

Ik zie net de foto's op hun site, maar vind dat het er niet echt fijn uitziet, wat is precies de bedoeling van de rij stijl?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:29

Wat vind je er niet fijn aan uitzien, en over welke site heb je het?
De bedoeling van de rijstijl staat uitgebreid op de site van Antoine de Bodt beschreven dus even daar kijken Knipoog

Verder vind ik het juist wel een hele fijne rijstijl, en hoe verder je paard is hoe beter en makkelijker alles eruit ziet.
foto's van mij & wis zijn heel anders dan die vanmij & onze fries.

[RT-HAW] Fries Hilde 2 maanden later... Dit ziet er nog niet niet-fijn uit neem ik aan? Anders weet ik het ook niet meer Knipoog

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:34

bijvoorbeeld deze foto: Afbeelding

Kan niet echt precies vinden wat die stijl nou in houd.
Was namelijk heel benieuwd, omdat het me wel wat leek.
www.paardenrecht.org van deze site heb ik het.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:39

Dat is een momentopname en idd niet van het allerbeste moment.

Bij het rijden wordt, zeker in het begin, vrij groot gestuurd om te zorgen dat het paard van de schouder af komt waarop hij zelf graag al zn gewicht wil gooien, en om te zorgen dat hij in heel zn lijf losser wordt.
Of er wordt bij het werk op de volte stelling naar binnen gevraagd waarbij het paard wordt gevraagd om zijn zwakke achterbeen verder onder te plaatsen, dit alles dmv je hand.
Als ik het goed zie, heb ik op het paard van deze foto weleens gereden, een heel fijn dier!!

Maargoed pak van Anky een slechte momentopname en je weet ook niet wat je ziet Knipoog

op welke site staan deze foto's eigenlijk?

[edit] zie dat de site er nu bij staat.

Op de site van Karmie Stroeve, een leerling van AdB, staat duidelijke theorie en uitleg incl foto's www.stalkarmie.nl en dan bij rechtrichten en bij longewerk.
De persoon van de foto is Mireille van www.stalmireille.nl een hele fijne ruiter en een geweldige instructrice Lachen

En op de site van AdB zelf staat ook en stuk theorie, www.hoefkatrol.be en dan het kopje Klassieke Rijkunst

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:54

Renske wat kan jij het toch goed uitleggen! Ja Het is inderdaad een hele fijne manier van rijden, het groot sturen is even wennen het werkt wel.
elinevselsja, ik was inderdaad op de open dag, heb ook nog wat foto's gemaakt! Zou best kunnen dat jou mam met mijn mams gepraat heeft want die was er ook Knipoog