Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:dat houdt geen stand. Waar trek je dan de grens? Ik viel met een jong paard, en brak mijn bovenarm. Dat had ik ook kunnen voorkomen door niet te springen.
Marietje, waarom dan wel verplichten in de cross?

dus nee hoeven ze van mij niet te verplichten alleen me hoofd is wel goed.. MISTRAL94 schreef:Maar ik blijf erbij, prima voor de mensen die geen betuttelingen willen, betaal er dan ook maar voor als het zover is. Helaas weet ik uit ervaring wat een ziekenhuisopname kost en dat zijn geen kosten die ik graag zelf zou betalen.
Voor mijn oudere merrie vind ik het ook niet nodig om een bp aan te hebben maar ik kan me zeer zeker wel voorstellen waarom ze hiermee komen.
MISTRAL94 schreef:Maar ik blijf erbij, prima voor de mensen die geen betuttelingen willen, betaal er dan ook maar voor als het zover is. Helaas weet ik uit ervaring wat een ziekenhuisopname kost en dat zijn geen kosten die ik graag zelf zou betalen.

Maar ik heb wel moeite met een algemene verplichting. Overigens ben ik nog wel benieuwd naar wat je nu vindt van mijn vraag aan jou. Lielle schreef:MISTRAL94 schreef:Maar ik blijf erbij, prima voor de mensen die geen betuttelingen willen, betaal er dan ook maar voor als het zover is. Helaas weet ik uit ervaring wat een ziekenhuisopname kost en dat zijn geen kosten die ik graag zelf zou betalen.
Voor mijn oudere merrie vind ik het ook niet nodig om een bp aan te hebben maar ik kan me zeer zeker wel voorstellen waarom ze hiermee komen.
stel nu dat jouw merrie struikelt, zeker met een wat ouder paard geen onmogelijkheid. Je valt samen en je komt met je rug tegen de bakrand, resultaat een dwarslaesie (voor alle duidelijkheid, volkomen hypothetisch en zeer ongewenst!). Vind je het dan reeeel als ze jou ook voor de kosten laten opdraaien?

MISTRAL94 schreef:Regels zijn regels dat had je kunnen weten. Sorry hoor maar ik snap niet dat je hierover klaagt. Je moet een gordel om hebben dat is verplicht doe je dat niet dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn.

MISTRAL94 schreef:Wanneer ik geen veiligheidsmaatregelen tref wel. Zoals ik al eerder schreef je kunt nu eenmaal niet alles voorkomen. Maar wat is het nou voor moeite om dat kleine stukje extra bescherming in acht te nemen? Waarom is een autogordel wel verplicht? Een helm op motor of scooter ook? In de loop van de jaren is het toch wel bewezen dat wanneer iemand van het paard van vaak het indien er hoofdletselis het vrij ernstig is. Men klaagt steen en been over de hoge kosten in de zorg, kosten die we met z'n allen door kleine maatregelen al een stuk lager kunnen krijgen.