Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:15

Nou en ik en vele met mij, vinden het een belachelijk gezicht.
Wij zitten wel met zijn alle argumenten te geven waarom je niet zou roken op je paard, maar geef is een aantal argumenten waarom je het wel zou doen? behalve dat het lekker is dan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:19

Aukelizzy schreef:
Nou en ik en vele met mij, vinden het een belachelijk gezicht.
Wij zitten wel met zijn alle argumenten te geven waarom je niet zou roken op je paard, maar geef is een aantal argumenten waarom je het wel zou doen? behalve dat het lekker is dan.

dat is voor mij een goede reden Haha!
ik doe dingen omdat ik dat leuk vind, gezellig vind en lekker vind,en als een ander het daar niet mee eens is,hetzij zo
iedereen is anders,ik laat ook iedereen in z`n waarde
een ieder moet doen wat hem goeddunkt Knipoog

en als je het zo vies gezicht vind ,kijk dan niet Clown

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:24

Nou dat zijn veel argumenten zeg. Koe

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:24

Ilzjuh schreef:
Shirley_ schreef:
Ik rook niet, maar vind roken op je paard zoals al gezegd ordinair staan. Het is helemaal niet nodig. Stap even van je paard en doe je ding, maar laat je paard er niet de 'dupe' worden van zoiets kleins.

Waarom is mijn paard er de dupe van dan, stel dat ik zou roken op mijn paard? Lachen

Nou ik bedoel áls er iets zou gebeuren. Bijvoorbeeld je bent buiten, je paard schrikt, je drukt per ongeluk peuk tegen zijn huid, schrikt paard nog meer, jij valt eraf, doei paard. Ik vind het gewoon onnodig. Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor jouw paard en dat doe je niet op die wijze. Je gaat je toch ook niet helemaal klemzuipen op een paard, omdat je het lekker vind?

Ik ga mee met Aukelizzy. Het gaat gewoon nergens over. Denk aan je paard en niet aan je eigen.

En als je zon reactie geeft van 'Omdat ik het lekker vind', vind ik een erg zielige reactie, als je het mij vraagt. Alles is lekker en leuk.

Afstappen is een kleine moeite.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:30

Shirley_ heeft wel gelijk. Het is toch een kleine moeite om af te stappen. of te wachten tot na het rijden.
Bij ons op stal rookt een meisje ook steeds een sigaret tijdens het instappen. Gewoon van de stress van het paardrijden ( dat het niet lukt zoals ze wilt enal) paardrijden is toch ontspanning niet?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:32

Shirley_ schreef:
Nou ik bedoel áls er iets zou gebeuren. Bijvoorbeeld je bent buiten, je paard schrikt, je drukt per ongeluk peuk tegen zijn huid, schrikt paard nog meer, jij valt eraf, doei paard. Ik vind het gewoon onnodig. Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor jouw paard en dat doe je niet op die wijze. Je gaat je toch ook niet helemaal klemzuipen op een paard, omdat je het lekker vind?

De kans is er. Al is hij klein, een sigaret heb je zo weggegooid en ik ben er vrij zeker van dat ik dat dan ook als eerst zou doen. En als ik er dan toch naast lig, big deal, iemand vangt hem wel voor me. Ver komt 'ie toch niet in de bak. Clown

LynnLinkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:45

[qoute]

Ik ga mee met Aukelizzy. Het gaat gewoon nergens over. Denk aan je paard en niet aan je eigen.

En als je zon reactie geeft van 'Omdat ik het lekker vind', vind ik een erg zielige reactie, als je het mij vraagt. Alles is lekker en leuk.

Afstappen is een kleine moeite.[/quote]

Ik ben het hier voor een deel zeker niet mee eens.
Je kan alcohol niet gaan vergelijken met roken, aangezien je van roken niet "zat" of "aangeschoten" of iets dergelijk wordt.
Vind dat nogal een rare vergelijking.
Verder vind ik dat roken op het paard moet kunnen.
Iedereen heeft hier zijn mening over.
Ik vind het argument van roken is slecht voor je paard ook een vreemd argument.
Als jij bovenop je paard zit, moet je al raar roken, wil het bij het hoofd van het paard komen.
Het lijkt me dan juist eerder dat het paard last van het roken heeft als je af stap en de rook waait zijn richting in,
want dan sta je op ongeveer gelijke hoogte.
Ik heb zelf ook wel es gerookt op het paard en zover ik weet heeft hij er geen last van gehad of iets dergelijks.
Tuurlijk kan het zijn dat je paard eens schrikt en dat je heel toevallig per ongeluk die peuk op zijn lichaam laat vallen.
Maar dit lijkt me erg sterk aangezien een peuk in 5 minuten op is. Zou wel heel toevallig zijn als dat net op dat moment gebeurd.
Ik heb verder geen argumenten waarom ik vind dat roken op het paard moet kunnen, maar ik heb er in ieder geval geen problemen mee.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:47

en een peuk brand ook niet in een paard. De haren zitten zo dicht opelkaar dat er geen zuurstof tussen zit. Dus het brand niet.
Want anders zouden ze bijvoorbeeld de baard haren van een paard ook niet afbranden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:49

ziggy_janet schreef:
en een peuk brand ook niet in een paard. De haren zitten zo dicht opelkaar dat er geen zuurstof tussen zit. Dus het brand niet.
Want anders zouden ze bijvoorbeeld de baard haren van een paard ook niet afbranden.

Je spreekt jezelf enorm tegen met deze post. Lees hem nog maar eens door dan zie je wat ik bedoel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:53

Aukelizzy schreef:
Nou dat zijn veel argumenten zeg. Koe

Ik tel er wel .. 0. Bloos!

ROFL

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:10

Dus een brandende peuk voelt ie niet... uhu...

Een vliegje voelt een paard wel
Maar een brandende peuk niet Verward

Nu is, inderdaad, de kans dat het gebeurt heel klein, maar dan nog klopt bovenstaande redenatie natuurlijk nooit.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:21

Ilzjuh schreef:
Shirley_ schreef:

De kans is er. Al is hij klein, een sigaret heb je zo weggegooid en ik ben er vrij zeker van dat ik dat dan ook als eerst zou doen. En als ik er dan toch naast lig, big deal, iemand vangt hem wel voor me. Ver komt 'ie toch niet in de bak. Clown

Lees mijn post nog een keer. Ik had het over buiten.
Ik doel daarmee op een topic dat is op bokt geweest was. Een paard was geschrokken en (het was er wel naast) maar die was ook spoorloos voor een dag. Dat soort dingen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:21

Denise schreef:
Somebitch schreef:
Waarschijnlijk merk je dat alleen als je dus wel rookt Denise Knipoog

Roken is niet de enige verslaving die er bestaat hoor Gestoord daarom vergelijk ik het ook met andere verslavingen, waarvan de meeste ook wel op een paard gedaan kunnen worden. En ja, dat is dus mijn mening erover Knipoog

Ik doelde meer over de laatste zin. Nagelbijten / Gniffelen

Denise schreef:
Nou dat bedoel ik Knipoog dat zijn toch ook dingen die je niet doet? Omdat paardrijden gewoon al leuk genoeg is om andere dingen (er zijn ook eetverslavingen bijvoorbeeld) niet te hoeven doen. Daarom vind ik het zo gek dat rokers het per se wel meoten doen Huilen van het lachen

Zoals al gezegt was is in galop een zak chips leegeten moeilijker dan een sigaretje roken. Nagelbijten / Gniffelen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:26

Shirley_ schreef:

Ach je kan er ook afvallen zonder sigaret dus dat slaat nergens op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:35

De argumenten worden steeds kinderachtiger om stoer te zitten paffen op het paard. Tja als men niet goed rijden kan dan moet je je toch een stoere houding daar op die rug aanmeten hè ROFL

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:37

Het gaat er niet om dat je er af valt als het paard zich brandt: dat is je dan gegund als je je paard mishandelt met een brandende sigaret. Het gaat erom dat het paard zich brandt en in paniek er alleen vandoor gaat daarna met alle gevolgen van dien.

Het paard daar gaat het ons om. Niet de ordinaire roker er boven op. Zo denk ik er tenminste over Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 18-06-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:38

slimmerik schreef:
De argumenten worden steeds kinderachtiger om stoer te zitten paffen op het paard. Tja als men niet goed rijden kan dan moet je je toch een stoere houding daar op die rug aanmeten hè ROFL

en jou argumenten worden steeds persoonlijker.
wat ben jij kleinerend bezig, zegt genoeg over jou eigen persoonlijkheid Lachen
wat heeft even lekker ontspannen voor ruiter en paard, met niet goed kunnen rijden te maken (met voor het paard ontspannen, bedoel ik, lekker lange teugel, en rustig stappen).

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:41

No way, ik zou nooit roken op mijn paard. Ook door de risico's maar ik vind het zowieso niks!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:42

dees_daan schreef:
en jou argumenten worden steeds persoonlijker.

Waar wordt ik persoonlijk? Degenen waar ik het over heb zijn de rokende paardrijders. Dus degenen die tijdens het rijden roken. En ik deel dezelfde mening als zo velen hier: Het is ordinair, vies, geen gezicht en gevaarlijk voor paard en medeweggebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:44

die mensen rijden om de status.
als men niet kan paardrijden.
allemaal argumenten die nergens op slaan
of heb jij al deze bokkers zien rijden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:48

dees_daan schreef:
die mensen rijden om de status.
als men niet kan paardrijden.
allemaal argumenten die nergens op slaan
of heb jij al deze bokkers zien rijden?

Ik heb genoeg mensen zien rijden met een sigaret in het hoofd ja. Daar zijn mijn argumenten op gebasseerd. En ja, onder mijn argumenten vallen imo alle rijdende rokers. Het is gewoon not done

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:50

hmm, dan vind jou erg kort door de bocht Ja .
ik doe het niet meer, maar na een tijd (meer dan 2 uurtjes dus) buiten gereden hebben, vind ik het wel even lekker ontspannen, paard los teugeltje, ik een sigaretje, even ontspannen ons allebij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:54

dees_daan schreef:
hmm, dan vind jou erg kort door de bocht Ja .
ik doe het niet meer, maar na een tijd (meer dan 2 uurtjes dus) buiten gereden hebben, vind ik het wel even lekker ontspannen, paard los teugeltje, ik een sigaretje, even ontspannen ons allebij.

Tja jouw manier. Ik stapte gewoon even af. Vind het sowieso smerig dat vrouwen op straat roken. Hier in het dorp zie je er ook af en toe een. Altijd op witte klompen, een legging of trainingspak. Geeft toch altijd een bepaalde klassering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:59

1 probleem, paard was nogal lastig met opstappen, draaien en wegstappen, is nu al een stuk beter, maar dan blijf ik toch liever zitten, anders heeft ze weer last van mijn gewicht aan 1 kant, omdat ze wegloopt Clown dus het is nooit goed..

ik vind dat je te veel naar je eigen ideen kijkt, de vrouwen bij jou in het dorp.. nou ik loop niet op klompen, en in een trainingsbroek hoor, maar in een spijkerbroek en soms zelfs op hakken. rokers zijn niet alleen maar asociale mensen hoor..
waarom vind je het smerig als vrouwen op straat roken, mogen mannen dat wel?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:31

Het is het beeld wat ik er bij heb nu eenmaal. Ben opgevoed dat het niet hoort en staat zo op straat en het wordt gewoon bevestigd.

Er zal best een uitzondering zijn maar als ik een vrouw op straat zie lopen met een sigaret op de lippen dan krijg ik er gewoon een heel negatief gevoel bij.

Idd lijkt discriminatie en dat is het eigenlijk ook. Trouwens jaren terug had ik dat gevoel bij mannen niet maar tegenwoordig ook hoor.