:P Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
:P 

nOekiiej schreef:Hee
Heel vaak hoor ik mensen van paardrijden is geen sport!
Het is een beetje rondhobbelen op paarden, kan iedereen toch!
En je word er helemaal niet moe van.
Ik reageer dan altijd terug van;
probeer het zelf dan eens!?
Laatst ook een discussie met een vriendin van mij.
Zij vond fietsen naar school wel een sport, maar paardrijden niet.
Ik word hier soms zo moe van dat die mensen maar blijven zeggen dat het geen sport is.
Maar het is wel een sport!
Meer mensen die dit ook meemaken of mensen die vinden dat het geen sport is?
sorry als het hier verkeerd staat, maar dit was het enigste met discussies
Ilseej schreef:Nou reken maar dat ik flink wat spierpijn heb na een bosritje van 5 uur. Spierpijn in mijn benen, spierpijn in mijn armen (van het de hele tijd tegenhouden) en spierpijn overal... ik vind het toch een sport, al is het minder actief als voetbal... En wat about stallen uitmesten? das pas een zwaar kwarwei, vooral al je het weiland van de poepjes doet ontruimen, en dan als je wilt wegrijden merkt dat je kruiwagen een lekke band heeft, erg goede(vervelende) inspanning
Yamcha schreef:Dat iets zwaar is maakt het nog geen sport. Da's werk, is wat anders wat.
En dat je spierpijn hebt, maakt het ook geen sport. Spierpijn in je armen hoort gewoon niet, en spierpijn overal is eerder omdat je spieren blijkbaar nogal vastzitten.
Ik heb nooit spierpijn en ik sport 5 keer in de week én rij af en toe paard
Mientjeuh schreef:Yamcha schreef:Dat iets zwaar is maakt het nog geen sport. Da's werk, is wat anders wat.
En dat je spierpijn hebt, maakt het ook geen sport. Spierpijn in je armen hoort gewoon niet, en spierpijn overal is eerder omdat je spieren blijkbaar nogal vastzitten.
Ik heb nooit spierpijn en ik sport 5 keer in de week én rij af en toe paard
Wat bepaalt volgens jou dan dat iets wel of geen sport is?

Als het niet waar zou zijn, zou iedereen er alleen maar om lachen.
), dan ga ik liever lekker hardlopen, oefeningen doen of naar de sportschool. In dat opzicht vind ik paardrijden ook geen sport, nee.

Yamcha schreef:De vraag aan mij was wat voor mij bepaalde of iets een sport is of niet.
Ik heb daar antwoord op gegeven

Charlenexx schreef:Ik vind het zeker wel een sport! Het verschil met bv. voetbal en paardrijden is dat je met voetbal conditie nodig hebt en met paardrijden uithoudingsvermogen (en als je er meerdere per dag doet, helpt een goede conditie ook zeker wel, ik spreek uit ervaring). Maar waarom zou het geen sport zijn?
2sport de; v(m) -en allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan ~ doen
Das de officiele definitie van sport... Voor paardrijden heb je vaardigheid, inzicht en uithoudingsvermogen nodig. (uit·hou·dings·ver·mo·gen het; o vermogen om zich langdurig in te spannen, dus een soort krachtsvorm)
Er zijn wedstrijden, serieuze trainingen, het is zelfs een onderdeel van de olympische spelen... Bedoel what the hell. why shouldnt it be a sport?!
@ Yamcha, check even de definitie van sport... ONTSPANNING waarbij... vereist worden
dus niet per se wedstrijden of scherpe doelstellingen....
Ilseej schreef:Nou reken maar dat ik flink wat spierpijn heb na een bosritje van 5 uur. Spierpijn in mijn benen, spierpijn in mijn armen (van het de hele tijd tegenhouden) en spierpijn overal... ik vind het toch een sport, al is het minder actief als voetbal... En wat about stallen uitmesten? das pas een zwaar kwarwei, vooral al je het weiland van de poepjes doet ontruimen, en dan als je wilt wegrijden merkt dat je kruiwagen een lekke band heeft, erg goede(vervelende) inspanning