Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arnjojo schreef:Tja en dan ben je al te laat. En dat begrijp ik dus niet. Je hebt met een levend wezen te maken. Ben altijd op je hoedde en weet waar je mee bezig bent!
Uppojono schreef:In principe idd niet slaan tussen de oren. Steigert een paard, dan vind ik een klap tussen de oren een goede oplossing. Slaan mag niet, steigeren ook niet. Ze schrikken hier erg van, en bij mijn paard is het zeer effectief, wil die eens steigeren.. Dit komt trouwens zelden voor, maar ga dus niet ontkennen dat ik mijn paard weleens een klap tussen zijn oren heb gegeven.
jury schreef:zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
ik deel jouw mening dus beter 1 x goed straffen dan 10 x half maar.....
Een tik tussen de oren is NOOIT goed, ook bij stijgeren niet. Het is absoluut paardonvriendelijk straffen tegen dierenbeulerij aan toe. Daarnaast kan je hem nog blind slaan als de slag verkeerd aankomt.
Ik ben echt geen softie en als ie het verdiend krijgt ie er ook eentje maar nooit op zijn hoofd.
Ik vind het ook onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die dit gedrag kunnen rechtvaardigen voor zichzelf.
. randie schreef:Ik heb eerder al gereageerd dat ik het NOOIT NEVER zou doen. Nou ik kan je melden dat ik daar dus van terug kom. Afgelopen week heb ik nl gruwelijk geluk gehad, hij was al een beetje aan het kwallen en staken en kwam vrij onverwacht met een rotgang omhoog. Het ging zo snel en ik dacht echt dat we samen plat gingen. Ik heb me dus losgelaten om de grond te raken voordat we samen dat zouden doen..resultaat naar het ziekenhuis en foto's laten maken. Gekneusde rug, nek, borstbeen en ribben...! Thank god niks gebroken of gescheurd. En dan heb ik er nog niet eens er onder gelegen want meneer herstelde zich nipt. Mocht dit nog een keer voorvallen en daar ben ik dus nu wel op berekend vangt meneer toch een flinke lel om zn oren. Die pijn staat volgens mij niet tot de pijn die ik nu heb.
Ja dat was ik dus wel van plan inderdaad eerste komende tijd even mijn BP weer aan, mocht hij het een leuke actie gevonden hebbenCitaat:Pas goed op jezelf!
. Ik hoop van harte voor hem dat hij het niet nog een keer probeert
randie schreef:Ik heb eerder al gereageerd dat ik het NOOIT NEVER zou doen. Nou ik kan je melden dat ik daar dus van terug kom. Afgelopen week heb ik nl gruwelijk geluk gehad, hij was al een beetje aan het kwallen en staken en kwam vrij onverwacht met een rotgang omhoog. Het ging zo snel en ik dacht echt dat we samen plat gingen. Ik heb me dus losgelaten om de grond te raken voordat we samen dat zouden doen..resultaat naar het ziekenhuis en foto's laten maken. Gekneusde rug, nek, borstbeen en ribben...! Thank god niks gebroken of gescheurd. En dan heb ik er nog niet eens er onder gelegen want meneer herstelde zich nipt. Mocht dit nog een keer voorvallen en daar ben ik dus nu wel op berekend vangt meneer toch een flinke lel om zn oren. Die pijn staat volgens mij niet tot de pijn die ik nu heb.