Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiWiKo schreef:nee het zeggen dat een goedgetimede tik de vertrouwensband schaad.... is mis
Dani62 schreef:Als je niet slaat is er iets mis met de vertrouwensband tussen jou en je paard?
KiWiKo schreef:Ik heb ook te maken met vreselijk onsensibele dieren die echt scheit aan de wereld hebben en met twee benen in het slachthuis staan, omdat ze mensen pletten, slaan, bijten....
promptertje schreef:Sorry, ik heb helemaal niks met die stoere praat "dat je paard best eens een tik kan krijgen zonder er gelijk een trauma aan over te houden". Mijn merrie zou er wel degelijk gruwelijk door van slag zijn, dat dier is hoog-sensitief en bijzonder zachtmoedig. Maar ja, al die stoere praters hoef ik er gelukkig niet bij in de buurt te laten komen.
KiWiKo schreef:helemaal mee eens, ik heb altijd vreselijk te doen met de paarden........ en een grondige moeite met de eigenaren....
het was ook zeker een minpunt aan mijn werk
Billy schreef:Dan is er toch wat mis met de vertrouwensband die je hebt met je paard
Stel je voor, dat jij een tik krijgt van je moeder en dat je gelijk in een pleeggezin gaat omdat je thuis mishandeld wordt....zou wat moois wezen
Overdrijven is ook een vak dames
Citaat:En ik ben het met Promptertje eens als zij zegt dat er zeker leiderschap nodig is, maar dat dat dan niet in de vorm van een klap hoeft te zijn.