ALs ik me eigen dáár al druk over moet gaan maken, dan klap ik uit elkaar
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ALs ik me eigen dáár al druk over moet gaan maken, dan klap ik uit elkaar

.
Kind dacht volgens mij dat ik ook een beetje 'koekoek' was
langemans schreef:Vwb die botte uitspraken, waar je na refereert, merk ik op dat deze site wordt overheerst door met-elkaar-eens-zijnde theekransjes van sociaal wenselijke complimentjes naar elkaar. Ook dit topic weer. 2 pagina's lang roepen jullie naar elkaar dat jullie het met elkaar eens zijn!!!!!! ik wordt hier persoonlijk wel wat onpasselijk van.
Ik geef harde, doch rechtvaardige kritiek. En als je even over je eigen ego heen kijkt, kan je de waarde van mijn feedback inzien.
. Citaat:Verder snap ik best dat dames in het bezit van een Fjord een beetje gaan steigeren van diverse uitspraken, en dat snap ik best als het ras van jouw topper afgekraakt wordt, maar zo is het net andersom. Ik vind het ook niet leuk als de 'rasloze' pony die wij delen afgekraakt wordt puur om het feit dat hij geen papier heeft. Jammer dan, maar ik heb het leuk met het beest en daar ga je met een opmerking op bokt echt geen verandering in brengen. En zo ook met een warmbloed dressuurpaard, daarbij vind je het ook niet leuk als iemand dat even met de grond gelijkmaakt.
De een een afstamming van Jazz waar die gelukkig mee is, de ander met de afstamming van Meystein.
Ieder zijn droompaard!
Matsjo schreef:Achja, ik vind jullie nogal raar. Verschrikkelijk zeuren dat jullie gediscrimineerd worden blabla, vind er iedere dag wel een topic over, maar wat doen jullie nu? ALle kwpn op een hoop gooien, hupsakee Jazzen erbij. En dan maar vertellen dat die mensen er niet hard voor moeten werken, beetje kinderachtig. Voor alle paarden en elke sport is hard werken nodig, en een 'Jazz' krijgt het heus niet cadeau en de ruiter of amazone ook niet. Beetje laag..

Die Jazzen hebben vaak een k*t karakter en niks gaat vanzelf bij die beesten (behalve staken)
Natuurlijk nooit zo als een volbloed maar dat is weer iets heel anders.langemans schreef:Mijn Jazz is alles behalve zogenaamd. Ik denk dat de meeste hier zouden verongelukken als ze op dit dier stappen. Jullie zijn namelijk nou eenmaal niet van die sensibele dieren gewend.
't is dat je jezelf als zo een druk bezet persoon presenteert op internet anders zou ik zeggen kom eens een draver werken. Eens kijken of je dan nog zoveel babbels hebt 
langemans schreef:Er valt weinig te provoceren over Jazzen. Zijn allen bewegingsgeweldenaars met een sensibel karakter. Als je er niet mee om kunt gaan, moet je ook niet zeuren. Dan moet je een fjord nemen
En de te klein gebleven fokfoutjes dan?langemans schreef:Overigens was ik bloedserieus over mijn eerdere reacties. Dit heeft niks te maken met het willen provoceren of mensen op hun teentjes te trappen. Als je zo overtuigd bent van de kwaliteiten van je paard, dan laat je je niet provoceren. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Matsjo schreef:Ik had een paar quotes bij elkaar gezocht maar ik blijf bezig. Veel van jullie blijven maar vertellen dat kwpn'ers etc het allemaal uitzich zelf doen, en je bij koudbloeden kneiterhard met trainen. Tsja, dat vind ik toch een beetje de boel omdraaien. Iedereen moet er even hard voor werken, en heel veel vind ik op dit moment bezig met overdrijven. Ik rij geen goede proef op mijn fjordje, en jury ziet dit liever niet; dat is makkelijk. Hmmm....

Matsjo schreef:Ik had een paar quotes bij elkaar gezocht maar ik blijf bezig. Veel van jullie blijven maar vertellen dat kwpn'ers etc het allemaal uitzich zelf doen, en je bij koudbloeden kneiterhard met trainen. Tsja, dat vind ik toch een beetje de boel omdraaien. Iedereen moet er even hard voor werken, en heel veel vind ik op dit moment bezig met overdrijven. Ik rij geen goede proef op mijn fjordje, en jury ziet dit liever niet; dat is makkelijk. Hmmm....
. Als mens klink je dan in elk geval verre van sympathiek. Maar ik denk dat deze persoon daar op kickt, als ik lees dat hij in andere topics ook zo reageert. Tja, het is maar hoe je in het leven staat, he?
).

Ik Vind toch dat de fjord het gehele plaatje mist tegen over bijv een jazz

fjordido schreef:maar jullie redeneren m.i. allemaal vanuit de paardensport.
wat vinden jullie van fjorden in de ponysport?
verder zijn er ook fjorden die niet onverdienstelijk presteren in de mensport.

Matsjo schreef:Klopt, en dat zou ik nooit ontkennen. Ik heb zelf onwijs onwijs plezier gehad van mijn haflingertje, en paarden zoals Taco en Mazzel en hun amazones heb ik echt bewondering voor.
casperrr schreef:Voor de mensen die het niet geloven maar even uit de Wiki geplukt, ik moet nl. om boodschappen en kan niet het hele verhaal typen, dus even gekopieerd van de wikiCitaat:De Fries staat bekend als het enige inlandse Nederlandse paardenras. Al vanaf de eerste eeuw na christus zijn er aanwijzingen dat er al voorvaderen van het huidige Friese paard in Nederland en West-Europa rondreden. Door de eeuwen heen is het Friese paard gebruikt als rijpaard in diverse oorlogen [1]. Ondanks dat een fries een barok paard is, is het toch een warmbloed. Het Friese paard heeft als voorouders de Equus robustus. Dit paard is vermengd met Arabisch bloed via de Spaanse Andalusiers en is later gekruist met Oldenburgers en westfriezen (allen warmbloedig).

Oef, daar ben ik toch even heel boos geworden! Op dit moment lopen er friezen op grand-prix niveau en hoor je juryleden lovend spreken over friezen.....Tsja, de tijd leert dat alle paarden wel geschikt zijn om een fatsoenlijke proef te lopen. Of ze hoger komen is dan afhankelijk van de ruiter en capaciteit van het paard. 
Matsjo schreef:Achja, ik vind jullie nogal raar. Verschrikkelijk zeuren dat jullie gediscrimineerd worden blabla, vind er iedere dag wel een topic over, maar wat doen jullie nu? ALle kwpn op een hoop gooien, hupsakee Jazzen erbij. En dan maar vertellen dat die mensen er niet hard voor moeten werken, beetje kinderachtig. Voor alle paarden en elke sport is hard werken nodig, en een 'Jazz' krijgt het heus niet cadeau en de ruiter of amazone ook niet. Beetje laag..
Die zijn altijd terecht!