Alizeetje, ja hoor, die foto's zijn goed genoeg.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Malenka schreef:Ik zal kijken of ik dit weekeind weer wat kan beoordelen... het gaat de laatste tijd wat minder met me en dan kan ik me er niet toe zetten... maar het gaat al weer wat beter dus het moet weer kunnen
Alizeetje, ja hoor, die foto's zijn goed genoeg.
. Doe maar rustig aan

Citaat:Doe je paard een halsten om en doe daar een longeerlijn of andere lange lijn aan, zet je paard stil en loop met de lijn langs de linkerkant van het paard achter het paard langs, langs de rechterkant weer naar het hoofd. De lijn loopt nu achter de kont van je paard langs. zet nu langzaam aan steeds iets meer druk op de lijn. het paard zal het hoofd van jou afbuigen waarbij het de hals buigt. zet steeds iets meerd ruk tot het helemaal om draait en met het hoofd weer bij jou staat. Beloon je paardje met een kriebel. Deze oefening nu herhalen de andere kant op.
Je oefent hiermee buiging door het hele lichaam en op den duur zal je paard er achter komen dat het draaien het makkelijkst gaat als deze het gewicht op de achterhand zet.

Malenka schreef:Evy,
de eerste indruk van jouw paardje is dat ze een wat zwakke rug heeft. het is dus zeer belangrijk de buikspieren sterker te maken zodat ze beter kan dragen. Hiervoor zul je de achterhand actief mee moeten krijgen en steeds meer 'naar elkaar toe rijden'. Hierbij mag je echter niet vergeten om de lengtebuiging te oefen bij dit betrekkelijk zwaar gebouwde dier. een oefening als schouderbinnenwaarts kan je hier erg bij helpen omdat deze inwerkt op alle hierboven genoemde punten. het voorbeen is zeer mooi, echter door de steile schouder zit er maar weinig bewegingsruimte in. Als de achterhand meer mee gaat doen en de rug sterk en soepel wordt dan zit er wel iets meer beweging in, maar veel zal het nooit worden. Misschien is het, als de achterhand sterker is, een mooie oefening om de spaanse pas aan te leren? Hierbij rek je de schouder namelijk mooi op en zal er meer ruimte ontstaan.
de hals van jouw paardje is heel kort en zwaar. probeer deze soepel te houden door bijvoorbeeld de oefeningen uit te voeren die ik ook voor het paard van smartie2004 aan gaf.
Evy schreef:Bedankt voor je uitleg. Ik ben het alleen niet echt eens met je antwoord over de bewegingsruimte, naar mijn mening heeft ze vrij veel bewegingsruimte. Tenminste, als ik het vergelijk met andere paarden met deze bouw.
Dus andere paarden met deze bouw krijgen hetzelfde commentaar.
Ik heb natuurlijk alleen 1 standfoto beoordeeld. Ik heb jouw paardje niet in beweging gezien en ik heb ook haar bespiering niet kunnen voelen. Ik kan dus niets zeggen over de trainingstoestand en dus ook niets over hoe de gangen momenteel zijn. Ik geef alleen aan dat het een 'zwak' punt is in de bouw van jouw paardje ten opzichte van het 'ideale' rijpaard.Citaat:Voor een fjord heeft ze echt hele goede gangen, iets wat ik ook vaak hoor van andere mensen.
Citaat:En de spaanse pas kan ze al een aantal jaar, dus dat zit wel goed![]()
De oefeningen die je bij smartie2004 vertelde zal ik zeker gaan uitproberen!

zap schreef:wooow.. dit topic was ik helemaal vergeten (schaam schaam) en uit het oog verloren..
Ik wil wel weer proberen om wat beoordelingen te doen
Geef maar een gil waar ik moet/kan/mag beginnen
Deus op de vorige pagina 
Alizeetje schreef:zap schreef:wooow.. dit topic was ik helemaal vergeten (schaam schaam) en uit het oog verloren..
Ik wil wel weer proberen om wat beoordelingen te doen
Geef maar een gil waar ik moet/kan/mag beginnen
Je mag altijd mijn paardje eens doen![]()
Deus op de vorige pagina
Enkel als je wil uiteraard
Evy schreef:Malenka schreef:Evy,
de eerste indruk van jouw paardje is dat ze een wat zwakke rug heeft. het is dus zeer belangrijk de buikspieren sterker te maken zodat ze beter kan dragen. Hiervoor zul je de achterhand actief mee moeten krijgen en steeds meer 'naar elkaar toe rijden'. Hierbij mag je echter niet vergeten om de lengtebuiging te oefen bij dit betrekkelijk zwaar gebouwde dier. een oefening als schouderbinnenwaarts kan je hier erg bij helpen omdat deze inwerkt op alle hierboven genoemde punten. het voorbeen is zeer mooi, echter door de steile schouder zit er maar weinig bewegingsruimte in. Als de achterhand meer mee gaat doen en de rug sterk en soepel wordt dan zit er wel iets meer beweging in, maar veel zal het nooit worden. Misschien is het, als de achterhand sterker is, een mooie oefening om de spaanse pas aan te leren? Hierbij rek je de schouder namelijk mooi op en zal er meer ruimte ontstaan.
de hals van jouw paardje is heel kort en zwaar. probeer deze soepel te houden door bijvoorbeeld de oefeningen uit te voeren die ik ook voor het paard van smartie2004 aan gaf.
Bedankt voor je uitleg. Ik ben het alleen niet echt eens met je antwoord over de bewegingsruimte, naar mijn mening heeft ze vrij veel bewegingsruimte. Tenminste, als ik het vergelijk met andere paarden met deze bouw. Voor een fjord heeft ze echt hele goede gangen, iets wat ik ook vaak hoor van andere mensen. En de spaanse pas kan ze al een aantal jaar, dus dat zit wel goed![]()
De oefeningen die je bij smartie2004 vertelde zal ik zeker gaan uitproberen!

Don't shoot if I'm wrong 
). Volgens mij is dit een paard wat wat gemakkelijker kan gaan 'zitten', wat het natuurlijk weer makkelijker maakt om hem vanvoor omhoog te krijgen. 

!!! Ik heb er zeker wat aan en wat je zegt klopt ook wel. Deze punten zijn de punten waar wij extra aan moeten werken. Hij loopt ook veel liever laag en rond dan wat opgerichter!