YoYo_ schreef:fout ligt echt niet altijd bij de ruiter hoor. ik heb ook vaak genoeg dat mijn pony brutaal is
En zolang je blijft denken dat het "brutaliteit" is vanuit je paard, zal je 't niet oplossen.
YoYo_ schreef:ja maar als er iets gebeurt wat dus niet zo moet zijn ligt het dus echt niet altijd aan de ruiter
Want 't paard kent z'n proevenboekjes wel uit 't hoofd, dus als de volte niet netjes is tijdens wedstrijd, komt dat niet doordat de ruiter in de zenuwen vergat de juiste hulpen te geven... 
YoYo_ schreef:runningkawa schreef:Paard krijgt bij sommige ruiters de kans op stout te zijn.
Een goede ruiter doorziet dat al voordat hij stout is

dus dan ga jij mij vertellen dat zelfs bij anky haar paard niet eens in verzet gaat omdat hij even geen zin heeft en dat zij dit altijd voorziet?

Dat ligt eraan over welk paard je 't hebt onder Anky. Bonfire was bijvoorbeeld een perfect match, maar met Salinero heeft ze heel wat meer moeite. It's all in the interaction: haar acties en reacties passen beter bij de acties en reacties van Bonfire, dan bij de acties en reacties van Salinero.
YoYo_ schreef:ja dat is ook wel zo maar ik ben het gewoon niet met jullie eens dat het altijd de fout van de ruiter is
als je verder wilt komen inde ruiter sport moet je niet alleen maar zeggen ow ow het is allemaal min schuld dan moet je je pony/paard ook wel eens aan kunnen pakken als deze vevelend is en je kan me niet zeggen dat de beroemde ruiters dit niet doen!
Ik zie het juist andersom: als je de gemaakte fouten blijft zien als een fout van het paard, kun je ze nooit verbeteren. En een paard aanpakken is bij een goede interactie niet nodig. Want: het paard snapt de ruiter, en de ruiter snapt het paard. Dus de hulpen komen goed door, en symptomen van overbelasting of pijn komen ook goed door. Dus verzet, in welke vorm dan ook, zal niet voorkomen.