khirshanta schreef:Constant, ik voer hele gesprekken met mijn paard, waarbij ik soms zelfs voor haar (met een gek stemmetje ook nog) antwoord. Erg he...
hihi herkenbaar hierzo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
khirshanta schreef:Constant, ik voer hele gesprekken met mijn paard, waarbij ik soms zelfs voor haar (met een gek stemmetje ook nog) antwoord. Erg he...

Als hij moet draven, is het 'Kom op, drrrrráf!" gaat ie niet hard genoeg is het "Ga dóorrr!" Doet ie het netjes, is het "Braaf hoor!" En nouja .. Eigelijk de standaard dingetjes en nog wat gebrabbel tussendoor
Bij manegepaarden merk ik vaak 'Ga doorrr!' mompel
runningkawa schreef:Ik praat juist wel tegen mijn paard, want ja hij begrijpt me wel.
Natuurlijk niet de woorden, maar wel de toon.
Maar ik ga niet zitten schreeuwen, dat is irritant, maar ik zit er ook niet muisstil op.
Ik vind het juist erg belangrijk dat het paard weet dat ik blij ben als hij iets doet en dat laat ik hem weten door hem te belonen met de hand, maar op momenten dat dat niet kan met de stem.
Maar als hij ergens op loopt te emmeren, een bakkabouter zeg ik ook van , hey pas op...
Udenz__LoveU schreef:ik praat ook altijd tegen mijn paard. doe het gewoon automatisch
tessyke schreef:khirshanta schreef:Constant, ik voer hele gesprekken met mijn paard, waarbij ik soms zelfs voor haar (met een gek stemmetje ook nog) antwoord. Erg he...
hihi herkenbaar hierzo
Schreeuwen daarentegen is niet voor mij weggelegd. Alleen als mijn paard erg vervelend is dan komt er nog wel eens een: ''doe toch eens een keer normaal!'' uit of iets in die richting. 
. Bovendien is dat niet om de pas dat ik iets zeg, zeker niet.... dan kan je je afvragen of je pony er misschien gek van wordt...