Kant en klare paarden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marillion

Re: Kant en klare paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:33

cle0o_o0 schreef:
Yesss ik krijg gelijk Tong uitsteken haha

tuurlijk krijg je gelijk anders doe ik mezelf ook onterecht aan we moeten ons wel een beetje verdedigen.
Maar als jij 15 april wint ben ik het niet meer met je eens hahaha Haha!
Nee, ik vind wel dat ze moeten weten dat wij hier hard voor trainen en het niet zomaar kado krijgen zoals velen denken hoe goed je paard ook is wil dat niet zeggen dat wij het eruit rijden.
En ik vind het belachelijk dat er gezegt word als jonge mensen (onder de 18 jaar) in het z of hoger rijden dat hun ouders dan tonnen betalen voor de paarden ( met een beetje minder kom je er ook wel) mijn ouders werken er hard voor om dit te kunnen doen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:41

cle0o_o0 schreef:

Rolleyes

Ja marillion en zo gaat het nu altijd. Mijn ouders hebben geen geld om een al Z gereden paard te kopen dus ik moet het op een lager pitje doen, maar kan je dan begrijpen dat ik en andere mensen daar niet tegenaan kunnen tippen. Het zijn vaak kinderen zoals jij en Cleo0_o0 die er met de prijzen vandoor gaan en dat is af en toe niet leuk voor minder bedeelde onder ons....vandaar dat die al zoiets hebben als "Nou ja ik ga toch voor de lol, want winnen zal ik toch niet" en zo is het hoor!
Binnen 1 jaar van de B naar het Z1 dressuur rijden met een al Z2 ingereden paard is dan een stuk makkelijker, dan met een groen paard!

Mijn ouders werken ook erg hard om voer voor onze paarden te betalen en daar ben ik blij mee! Ik kan natuurlijk niet in ieder zijn portemonee kijken, dus zoals ik al zei zijn er uitzonderingen wat dat geld en tonnen betreft, maar ik weet niet of je Hors and Co gezien hebt vandaag? Dat was nu wat ik bedoel!

Marillon
Citaat:
tuurlijk krijg je gelijk anders doe ik mezelf ook onterecht aan we moeten ons wel een beetje verdedigen. Maar als jij 15 april wint ben ik het niet meer met je eens hahaha Haha!
Nee, ik vind wel dat ze moeten weten dat wij hier hard voor trainen en het niet zomaar kado krijgen zoals velen denken hoe goed je paard ook is wil dat niet zeggen dat wij het eruit rijden.
En ik vind het belachelijk dat er gezegt word als jonge mensen (onder de 18 jaar) in het z of hoger rijden dat hun ouders dan tonnen betalen voor de paarden ( met een beetje minder kom je er ook wel) mijn ouders werken er hard voor om dit te kunnen doen

En nee je krijgt nix kado, maar zoals ik al vaker heb gezegd gaat het in jullie geval toch zeker wel een stuk harder, en zijn jullie eerder aan de top dan ik dat bijvoorbeeld zou zijn. Rabobank Thorpy etc etc zou voor mij niets zijn, ik heb erover gedacht om mee te doen, maar ben afgehaakt door verhalen van mijn vriendinnen die vertelde dat je toch niet verder komt, omdat er meisjes rijden met mooiere dure en goede pony's. Niet te zeggen dat mijn pony minder slecht is hoor Bloos Maar toch snap je waar ik heen wil?
Ik bedoel er helemaal niets naars mee ofzo maar ik wil alleen duidelijk maken dat wij doorsnee ruiters met minder duurdere en ervare paarden er gewoon veel harder voor moeten werken om net zoals jullie aan de Top te komen. En paardrijden in moeilijk zelf op een ervaren paard, maar die knoppen zitten er al, dus die hoeven alleen nog maar door de ruiter ondekt te worden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 11-03-07 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:56

Norway_girl schreef:
cle0o_o0 schreef:

Rolleyes

Ja marillion en zo gaat het nu altijd. Mijn ouders hebben geen geld om een al Z gereden paard te kopen dus ik moet het op een lager pitje doen, maar kan je dan begrijpen dat ik en andere mensen daar niet tegenaan kunnen tippen. Het zijn vaak kinderen zoals jij en Cleo0_o0 die er met de prijzen vandoor gaan en dat is af en toe niet leuk voor minder bedeelde onder ons....vandaar dat die al zoiets hebben als "Nou ja ik ga toch voor de lol, want winnen zal ik toch niet" en zo is het hoor!
Binnen 1 jaar van de B naar het Z1 dressuur rijden met een al Z2 ingereden paard is dan een stuk makkelijker, dan met een groen paard!

Mijn ouders werken ook erg hard om voer voor onze paarden te betalen en daar ben ik blij mee! Ik kan natuurlijk niet in ieder zijn portemonee kijken, dus zoals ik al zei zijn er uitzonderingen wat dat geld en tonnen betreft, maar ik weet niet of je Hors and Co gezien hebt vandaag? Dat was nu wat ik bedoel!

Ja ik heb horse en co gezien vandaag, en mijn paard valt ook zeker niet in die prijs klasse daarom vindt ik het zo leuk en doe zeker hard mijn best om wel op hun niveau mee te kunnen rijden want lol heb ik dan ook omdat ik weet dat mijn paard toch wel minder in aanschaf was.
je moet gewoon goed zoeken want als je de tijd neemt zijn er ook goeie paarden en zeker niet verpest voor minder te koop. en als zo'n paard dan verandert door je trainingen is die vanzelf meer waard mits je goed gaat op de wedstrijden.
Wij hebben voor mijn paard ook al een bod staan die 3 x zoveel is als zijn aankoop bedrag maar waarom zou ik hem verkopen als we allebei nog zoveel leren

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:04

marillion schreef:
Norway_girl schreef:

Rolleyes

Ja ik heb horse en co gezien vandaag, en mijn paard valt ook zeker niet in die prijs klasse daarom vindt ik het zo leuk en doe zeker hard mijn best om wel op hun niveau mee te kunnen rijden want lol heb ik dan ook omdat ik weet dat mijn paard toch wel minder in aanschaf was.
je moet gewoon goed zoeken want als je de tijd neemt zijn er ook goeie paarden en zeker niet verpest voor minder te koop. en als zo'n paard dan verandert door je trainingen is die vanzelf meer waard mits je goed gaat op de wedstrijden.
Wij hebben voor mijn paard ook al een bod staan die 3 x zoveel is als zijn aankoop bedrag maar waarom zou ik hem verkopen als we allebei nog zoveel leren

En ALS je hem toch zou verkopen voor zoveel geld als je klaar bent met die pony.....kan je er weer een mooi paard voor terug kopen die weer op Z niveau zit. Zo gaat dat toch? Bij een hoop wel in iedergeval! Ik zeg niet dat jij dat zou doen het is maar een voorbeeld!

En als ik mijn paard nu op wedstrijden zou rijden op Z2 niveau en hij gaat niet goed, zou dat dan betekenen dat hij nix waard is? Ik dacht het niet......maar dat is offtoppic denk ik Knipoog

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:06

Pling het is een paard hoor Pling

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:58

Tja je ziet hier toch wel het verschil tussen de wedstrijd ruiters en opleiders.
Het wedstrijdrijden kan mij niet veel boeien. Ik zie het als ervaring en een stukje wat bij de opleiding hoort. Ik rijd niet om te winnen. Als een paard wat verder is laat ik hem wel even 2 a 3 keer per jaar knallen. Ik heb ook geen ambitie om ver in de sport te komen. Ik denk dat ik heel hard mezelf tegen kom. Ik ben een jonge paarden ruiter en heb totaal niet het westrijd mentaliteit. Ik rijd en corrigeer onder proef. Ook als met dat een punt kost. Ik beloon en ben totaal niet met het proefje rijden bezig.

Het is maar net voor ruiter je bent. Het gaat hier niet over ja en nee. Iedereen is anders. De 1 rijdt voor de 1e plaats. Maar dat betekent niet dat iedereen dat zou moeten. Het is dus geen kwestie van gelijk krijgen. Want die krijg je niet. Verschillende mensen, verschillende wensen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:01

Krijg je dan les in rijden ala het hoe en waarom of krijg je les in knopjes vinden en knopjes drukken?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 08:50

Alane schreef:
Krijg je dan les in rijden ala het hoe en waarom of krijg je les in knopjes vinden en knopjes drukken?

Beide denk ik Knipoog

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:37

Citaat:
Ik ben nu 16 en rijd pas op M1 niveau, vorig jaar was ik nog niet eens L2.

Ik ben 19 en rijd pas op B niveau, is dat een schande?
Mijn paard is al meer dan genoeg voor elkaar om eventueel L2 te kunnen starten, maar ik houdt niet zo van de wedstrijdmentaliteit.. Van die arrogante mutsen die je komen vragen hoe je hebt gereden, en dat alleen doen als ze weten dat je slecht hebt gereden (met mn paard nog niet meegemaakt, omdat ik pas 2 wedstrijden heb gereden)..
Maargoed, ik heb mijn paard nu ongeveer anderhalf jaar, en ben 2 keer gestart. Ik krijg er hier in de omgeving een hele hoop commentaar over, maar ik ga op zondagochtend net zo lief een buitenrit maken, dan op wedstrijd.
Ach, als mensen dat niet snappen, snappen ze het toch niet Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:41

MissEvil schreef:
Citaat:
Ik ben nu 16 en rijd pas op M1 niveau, vorig jaar was ik nog niet eens L2.

Ik ben 19 en rijd pas op B niveau, is dat een schande?
Mijn paard is al meer dan genoeg voor elkaar om eventueel L2 te kunnen starten, maar ik houdt niet zo van de wedstrijdmentaliteit.. Van die arrogante mutsen die je komen vragen hoe je hebt gereden, en dat alleen doen als ze weten dat je slecht hebt gereden (met mn paard nog niet meegemaakt, omdat ik pas 2 wedstrijden heb gereden)..
Maargoed, ik heb mijn paard nu ongeveer anderhalf jaar, en ben 2 keer gestart. Ik krijg er hier in de omgeving een hele hoop commentaar over, maar ik ga op zondagochtend net zo lief een buitenrit maken, dan op wedstrijd.
Ach, als mensen dat niet snappen, snappen ze het toch niet Lachen

Nee dat is zeker geen schande! Je hebt toch lol of niet? En dat is het ware wedstrijd gevoel! Het is leuk als je een lintje en een wp-tje meepakt, maar dat kan niet altijd.....
En arrogant zijn een hoop er zeker hoor, maar niet allemaal!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 11:46

Nee, dat weet ik ook wel.. Maar ik schijn altijd de arrogantste tegen te komen ofzo Knipoog
Toen ik nog op mijn pony wedstrijd reed, werd ik ook regelmatig omver gereden, omdat mijn pony nu eenmaal bang van was andere soms (nouja, meer zoiets van: jeej nu kan ik wegspringen Haha! )
Met mijn paard doen ze dat gelukkig niet meer, dan buldozerd hij ze om Haha!
En nouja, zo weinig als ik op wedstrijd ga, dan ga je ook écht alleen als je er helemala klaar voor bent, en geheid dat ik dan een wp pak.. Lachen Maar als dat niet is, achjoh, als ik voor mn gevoel net zo lekker gereden heb, ben ik al meer dan tevreden Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:42

Dus dan zou ik maar geen wedstrijden meer moeten rijden waar mensen komen die wat minder uitgegeven hebben aan een paard? En omdat mijn ouders het er voor OVER hebben komt het er op neer dat ik maar zo'n gevalletje ben die een goed paard krijgt en met de prijzen weg gaat. Zo komt het dus op mij over, en ik moet maar accepteren dat jullie voor je lol gaan? Accepteer dan ok van mij dat ik ook met andere doel einden ga.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:42

In welke prijsklasse viel het paard bij horse en co?

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:52

Ik zou liever een pony/paard hebben die nog niet zo veel kan..
Mijn pony kreeg ik als 3 jarige.. kon/kende nog niks,had alleen in de wei gestaan.. is ooit op de paardenmarkt gekocht door vorige eigenaar..
Wij hebben hem voor 1400 euro gekocht.
Ik rijd nu M1 met hem

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:34

cle0o_o0 schreef:
Dus dan zou ik maar geen wedstrijden meer moeten rijden waar mensen komen die wat minder uitgegeven hebben aan een paard? En omdat mijn ouders het er voor OVER hebben komt het er op neer dat ik maar zo'n gevalletje ben die een goed paard krijgt en met de prijzen weg gaat. Zo komt het dus op mij over, en ik moet maar accepteren dat jullie voor je lol gaan? Accepteer dan ok van mij dat ik ook met andere doel einden ga.

Je moet je ook bedenken, dat er zat mensen zijn die wél zo zijn. Waarschijnlijk meer dan hoe jij bent. Er zijn ook méér dan dat er zouden moeten zijn, mensen die prijzen voor het paard stellen.
En dat soort mensen hebben meestal de grote neiging om met geld te gooien. Een uitzondering daargelaten.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:37

ik heb het allebei gehad..
een pony om mee te beginnen die niets kon.. haar heb ik tot de M1 gereden.
heb nu een paard wat Z2 gereden heeft, en nee, dat is niet makkelijk!
nu na 2 jaar wil het rijden een beetje lukken, maar makkelijk?
ik vind van niet.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:54

cle0o_o0 schreef:

Nee ik zeg je niet dat je minder wedstrijden moet rijden, maar het is gewoon een feit van wat ik verteld heb.
En JA je moest maar eens meer naar mensen kijken die het met minder moeten doen! En ik accepteer dat jij voor de prijzen gaat ik doe het ook Bloos , maar vaak gaan kinderen zoals jij voor de prijzen en voor zichzelf en laten de pony tot in het zweet trainen omdat het MOET presteren! Dat heeft nix meer met sport te maken, dat is gewoon fabrieken werk en daar houd ik niet van! Alles best, maar niets ten koste van het paard....Zegt niet dat jij dat doet, het is maar een voorbeeld

Dat paard van horse and co was trouwens een ton! Tong uitsteken Maar dan nog mijn papa en mamma zouden geen eens geld hebben voor een paard van over de 5 duizend euro, wij komen er aleen met een lening.....En ze hebben het er toch echt voor over hoor! Want het zijn niet alleen JOUW ouders Cleo0_o0 die zoveel voor hun kinderen over hebben. Asjeblieft zeg...

Citaat:
ik heb het allebei gehad..
een pony om mee te beginnen die niets kon.. haar heb ik tot de M1 gereden.
heb nu een paard wat Z2 gereden heeft, en nee, dat is niet makkelijk!
nu na 2 jaar wil het rijden een beetje lukken, maar makkelijk?
ik vind van niet.

Natuurlijk is het niet makkelijk, want als je coby van Balen op Salinero zet, wil dat zeker nog niet zeggen dat ze zo met hem weg rijd zoals anky dat doet Knipoog En ik heb rescpect voor wat je doet! Zekers, en dat geld net zo goed voor Cleo_o0, want ik doe het niet na, haha ik heb geen eens een bak, ik ben afhankelijk van de weergoden en de lente. In april begint het voor mij pas weer en in September is het alweer voorbij...

sorry voor de vele edit's vele fouten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:51

cle0o_o0 schreef:

Huh sorry waar haal je dit vandaan. In mijn vorige bericht staat duidelijk dat er verschillende mensen en dus wensen zijn! Lijkt me duidelijk genoeg. Het is maar net de keus die je maakt!

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:50

Zoals jullie weten ga ik ook voor het presteren op een wedstrijd
wij trainen er hard voor, maar dat wil echt niet zeggen dat wij onze paarden door en door in het zweet trainen, ze hebben ook gewoon hun rust dagen zodat ze lekker in de paddock kunnen spelen, voordat ik ga rijden krijgt mijn paard net zo goed zijn verzorging en voordat ik erop zit zijn we zeker wel een uur verder en ja dat mijn paard dan goed in training word gezet spreekt van zich daarna kan hij zeker weer 23 uur uitrusten.
Ook vind ik ook al heb je een duur/goed paard waarom moet de berijder dan arrogant zijn, ik weet wel dat jullie zeggen dat niet iedereen zo is maar het word toch gezegt kunnen we elkaar niet gewoon respecteren met hoe we zijn en op welk niveau je rijdt.
Ik sta op een luxe stal in het midden van het land waar genoeg wedstrijd ruiters van elk niveau zijn ook zijn er ruiters die gewoon recreatie rijden moet ik hun op stal dan voorbij lopen omdat ze op een lager of minder goed paard rijden als ik, nou zo zit ik niet in elkaar maar toch ben ik net 13 jaar heb een goed paard onder mijn kont en rij bij de paarden in het Z2.
Maar ik ben wel zo, als iemand naar mij toe komt omdat ze een probleem hebben met rijden sta ik altijd voor ze klaar om er samen een oplossing voor te vinden en ik weet uit ervaring dat CLEO net zoals ik in elkaar zit.
En tuurlijk ook IK kom wel eens op een wedstrijd dat ik denk zo wat een kak is hier maar als je dan tijdens de prijs uitreiking hoort dat je die lui eruit heb gereden dan mag je toch trots zijn of niet. Dus laten we nou gewoon bij het onderwerp houden HEB JE LIEVER EEN ONERVAREN PAARD OF EEN ERVAREN PAARD en niet of het een geld kwestie is je moet gewoon zo denken als geld geen rol speelt wat heb je dan liever een paard die jezelf moet leren of een paard die al wat knopjes heeft

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:45

marillion schreef:
Zoals jullie weten ga ik ook voor het presteren op een wedstrijd
wij trainen er hard voor, maar dat wil echt niet zeggen dat wij onze paarden door en door in het zweet trainen, ze hebben ook gewoon hun rust dagen zodat ze lekker in de paddock kunnen spelen, voordat ik ga rijden krijgt mijn paard net zo goed zijn verzorging en voordat ik erop zit zijn we zeker wel een uur verder en ja dat mijn paard dan goed in training word gezet spreekt van zich daarna kan hij zeker weer 23 uur uitrusten.
Ook vind ik ook al heb je een duur/goed paard waarom moet de berijder dan arrogant zijn, ik weet wel dat jullie zeggen dat niet iedereen zo is maar het word toch gezegt kunnen we elkaar niet gewoon respecteren met hoe we zijn en op welk niveau je rijdt.
Ik sta op een luxe stal in het midden van het land waar genoeg wedstrijd ruiters van elk niveau zijn ook zijn er ruiters die gewoon recreatie rijden moet ik hun op stal dan voorbij lopen omdat ze op een lager of minder goed paard rijden als ik, nou zo zit ik niet in elkaar maar toch ben ik net 13 jaar heb een goed paard onder mijn kont en rij bij de paarden in het Z2.
Maar ik ben wel zo, als iemand naar mij toe komt omdat ze een probleem hebben met rijden sta ik altijd voor ze klaar om er samen een oplossing voor te vinden en ik weet uit ervaring dat CLEO net zoals ik in elkaar zit.
En tuurlijk ook IK kom wel eens op een wedstrijd dat ik denk zo wat een kak is hier maar als je dan tijdens de prijs uitreiking hoort dat je die lui eruit heb gereden dan mag je toch trots zijn of niet. Dus laten we nou gewoon bij het onderwerp houden HEB JE LIEVER EEN ONERVAREN PAARD OF EEN ERVAREN PAARD en niet of het een geld kwestie is je moet gewoon zo denken als geld geen rol speelt wat heb je dan liever een paard die jezelf moet leren of een paard die al wat knopjes heeft

AMEN Afgod

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:48

Een groen paard kun je zelf naar je eigen hand vormen, dat is ideaal. Plus dat er uitdaging inzit! Zeker om hem bijvoorbeeld door te rijden naar het Z. Dat is wel ideaal toch.? Leer je minstens net zoveel van.. Ik zou dus kiezen voor een groen paard..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 08:58

tegen mij werd altijd gezegd dat ik een goed paard had, die van mij was zogenaamd M. dat werd gezergd toen ik hem kocht, viel errug tegen toen ik hem eenmaal een tijd had. ik was te klein voor hem nog, te onervaren. kortom in het begin was het een ramp. ik heb hem nu 2 jaar, en eigenlijk nu pas begin ik hem te rijden. ik heb echt foto's waarvan ik denk, jezus hoe liep dat beest! diep uit elkaar gevallen echt vreselijk. en nog riepen mensen als ik een wisntpunt had, ja logisch jij hebt een M paard!, terwijl dat absoluut neit waar is. ik heb weken dagen maanden getraind om weat verder te komen, en ze is ook moeilijk te rijden. ze is sterk, moeilijk bij elkaar te rijden. dus ik ben trots op hoe ver ik har gekregen heb, en heb het liever zo. maar soms zou ik ook een wat makkelijker paard willen hebben. zodat ik ook eens echt kan gaan rijden, en niet altijd bezig ben met problemen van simply!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:05

mijn eerste eigen paard is het paard dat ik nu heb...

Heb haar gekregen met 5, ken haar vanaf veulen, heb
ook meegeholpen met inrijden.. haar eerste wilde wedstrijd
op haar gestart.. (toen wist ik nog niet dat ik haar ooit zou
krijgen).. Verder is ze tot haar 5e gewoon ingereden, en
eigenlijk alleen wei en bos rij pony geweest...

Toen kwam de cultuur shock.... ahhh. bij mij op stal...
manege pony worden..(moest elke dag in de les lopen bij
de kinderen..) en ik dacht gewoon wat te gaan recreatie
rijden..

ach startkaart aangevraagd.. en ca 1 x per maand een
wedstrijd gaan rijden... IN de zomer paard lekker de wei in ....
en ondertussen is ie..Z.... Was hartstikke leuk om te doen..
Paardje opleiden... Zijn nog steeds aan het bijleren!!!

Ik denk dat ik het het leukst vind om een paard zelf op te leiden..
Maar zou het niet erg vinden om een paard wat al wat kan verder
op te leiden.. Maar de weg ergens naar toe vind ik dan ook misschien
wel leuker dan het resultaat....

love_maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:12

Lotjj 92// dit verhaal ken ik.. tegen mij word het ook altijd gezegt logies.. je hebt een voorgebakke knol .. zo kan ik het ook.. Dan zeg ik gaaa der maar op! kijk maar ''hoe voorgebakke'' die knol is.. njaa dan houd het praaten vanzelf wel op! Ik moet er ook veel voor doen.. Elkee dag aan het begin bokkebokkebokke....Dan willen al die meiden van Club laten zien dat ze het wel kunnen.. Ik laat ze hun hart maar ophallen.. zoek't uit Tong uitsteken Hun mening is nu wel anders Cool

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:12

lotjj92 schreef:
tegen mij werd altijd gezegd dat ik een goed paard had, die van mij was zogenaamd M. dat werd gezergd toen ik hem kocht, viel errug tegen toen ik hem eenmaal een tijd had. ik was te klein voor hem nog, te onervaren. kortom in het begin was het een ramp. ik heb hem nu 2 jaar, en eigenlijk nu pas begin ik hem te rijden. ik heb echt foto's waarvan ik denk, jezus hoe liep dat beest! diep uit elkaar gevallen echt vreselijk. en nog riepen mensen als ik een wisntpunt had, ja logisch jij hebt een M paard!, terwijl dat absoluut neit waar is. ik heb weken dagen maanden getraind om weat verder te komen, en ze is ook moeilijk te rijden. ze is sterk, moeilijk bij elkaar te rijden. dus ik ben trots op hoe ver ik har gekregen heb, en heb het liever zo. maar soms zou ik ook een wat makkelijker paard willen hebben. zodat ik ook eens echt kan gaan rijden, en niet altijd bezig ben met problemen van simply!

Ja dat heb ik ook wel eens gedagd, maar wat versta je onder het "echte paardrijden"? Wat jij met je paar doet is minstens zo goed hoor Knipoog