Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shayenne93 schreef:
Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt
En Renske, Dat hangen kan je opzich ook wel gelijk in hebben.
Ik vind het wel logisch klinken dat elastiek meegeeft en dus wel fijn is om te hangen en bij iets wat vast zet niet.
Maar je pony vastzetten vind ik geen goed hulpmiddel
runningkawa schreef:Longeren vind ik dan ook weer heel wat anders dan rijden

Cayenne schreef:Ik ben ook tegen Elastiek. Het is een hulpmiddel en geen oplossing en paarden gaan er veelal in hangen. Ik zou juist proberen veel overgangen te maken

runningkawa schreef:11 jaar rijden zegt niets
Hoe je die 11 jaar rijd wel
Als je vind dat een elastiek een geweldig hulpmiddel is, heb je scoor je daarmee gewoon weinig punten imo
runningkawa schreef:Klopt, maar genoeg mensen die na een jaar niet meer vooruit gaan
En gezien je een paard na 11 jaar niet gewoon naar beneden krijgt, zegt dat alweer genoeg.
Maar dat mag niet gezegt worden...
Shayenne93 schreef:@ Nicky: Maar IloveJaimy trekt haar pony niet in een krul
juist helemaal niet!
@ Renske: Ik vind wel dom dat je zegt dat IloveJaimy slecht rijd.

Nadya schreef:runningkawa schreef:Klopt, maar genoeg mensen die na een jaar niet meer vooruit gaan
En gezien je een paard na 11 jaar niet gewoon naar beneden krijgt, zegt dat alweer genoeg.
Maar dat mag niet gezegt worden...
Goh, dit rare topic loopt nog steeds, zeg....
Maar ik ben het helemaal met RK eens, hoor. Als je na 11 jaar rijden nog steeds je paard niet 'naar beneden' krijgt, doe je toch echt iets niet goed. Mag ik dat niet zeggen? Nou, ik doe het toch maar even, kan het niet laten.....![]()
.. AaronYve schreef:Voor en tegen, het beste is natuurlijk om je paard nageefelijk te rijden, dit komt vanzelf als je veel overgangen rijd en zo, maar dat hebben de anderen ook al gezegd, wat ik wel wil zeggen is dat een paard niet kan gaan hangen in een elastiek, als hij zijn hoofd omlaag doet, is de elastiek los, en dan hij moet zijn nek gaan gebruiken. Dit is mijn ervaring en die heeft goed geholpen.